Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Mój pierwszy Ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzisiejsze doświadczenia mogę opisać tylko tak - Ten silnik remontował chyba sam szatan huehue .

Gdy pierwszy raz dzisiaj ruszyłem Ogarem, to z jedynki wnet rwał się na jedno koło motoo . Kompresja bajeczna, pali bez problemu, rozpędza się szybciej niż natychmiast, czego chcieć więcej? No dobra, można by jeszcze chcieć normalnego sprzęgła i działających świateł, ale to ogarnie się jutro, bo dziś kumpel miał zajob w pracy i nie wyrobił się z czasem. Mimo w/w wad, udało mi się dzisiaj pojeździć po dzielnicy i naprawdę jestem bardziej niż zadowolony Cool . Teraz dopiero wiem, dlaczego każdy mi mówił, że mój Ogar jeszcze nie jest tak mocny jak powinien. Dopiero jak sam poczułem prawdziwą moc 223, to zrozumiałem :F . Jak już pisałem, jutro czeka mnie wymiana sprzęgła (tarcze, kosz, popychacze) i naprawa elektryki, bo nie ma świateł, mimo, że wszystko podłączone jak należy. Kable są okej, bo na poprzednim silniku (tym co nawet nie odpalił) światła działały, a od tego czasu nie ruszałem nic w instalacji, poza wywaleniem stacyjki. Prawdopodobnie cewki świetlne są do kitu, choć z zewnątrz wyglądają jak nowe.

Ech, jakie to zaje<fajne> uczucie znów wsiąść na Ogara i grzać ile fabryka dała Rolleyes
no i super że znowu jeżdzisz
Zanim wszystko porozbierasz, sprawdź czy masz wogóle prąd :F
No jak nie mam jak mam, skoro iskra jest i maszyna jeździ. Znasz jakiś szybki sposób na sprawdzenie prądu na cewkach, bez ich zdejmowania? Bo w zasadzie, podczas rozbierania, mogłem gdzieś naderwać jakiś kabelek, ale dzisiaj badałem całą instalację w lampie i wszystko jest podłączone.
Iskra jest z innej cewki.
Jakbym nie wiedział -,- Toć mówię, że prąd mam i pisałem, że obstawiam cewki świetlne. W starym silniku były dobre, to się wymieni.
Prąd ciężej sprawdzić, lepiej sprawdzić czy cewki generują jakieś konkretne napięcie Wink
Nie mam miernika >,< . Najprawdopodobniej zamiast się bawić w mierzenie itd, po prostu przełożę cewki i tyle. Toć to chwila roboty.
Prąd w znaczeniu ten od świateł... no cóż...

(05-04-2014 22:18:43)stqc napisał(a): [ -> ]Prąd ciężej sprawdzić, lepiej sprawdzić czy cewki generują jakieś konkretne napięcie Wink

Nie przesadzaj z tą fachową mową już tak bardzo. Zarówki i telewizor też masz w domu na napięcie a nie prąd? Big Grin
Dobra, dobra nie ma co mędrkować, tylko trzeba to zrobić i tyle. Mam nadzieję, że wymiana cewek da zamierzony skutek, bo elektryka w Ogarze nie jest moją najlepszą stroną.
no ale po co wymieniać cewki, jak wystarczy je sprawdzić... idz do tesko i kup sobie miernik za dyche. Zwykły chiński... ale to podstawa. A jak już to zbyt wiele, to weź kawałek żarówki i kabelka i po prostu to sprawdź
Nie mam nawet dychy, kryzys w kraju huehue . Pomysł z żarówką podsunął mi Simon. I dokładnie o takie sposoby pytałem wyżej. Wystarczyło od razu tak powiedzieć i nie byłoby zbędnej paplaniny :3
MMMMOOOOTTTTÓÓÓÓRRRR!!!! motoo


Dziś z kumplem wymieniliśmy sprzęgło, a ja na dodatek zająłem się światłami. Wcale się nie myliłem ze swoją hipotezą co do cewek, bo na cewkach ze starego silnika światła świecą Smile . Jutro czeka mnie tylko podregulowanie sprzęgła (wiadomo, nowe wodziki muszą się wyrobić od kuleczki), a na przyszłość wymiana łańcuszka sprzęgłowego. Po dzisiejszych zabiegach silnik pokazał swój "pazur" i jak to stwierdził mój kumpel "brakuje tu czwórki" best . Były drobne problemy z dźwignią biegów, która była jakaś powyginana, ale wymieniłem ją na inną, bo miałem trzy w zapasie :F . Na koniec zapodaję wam filmik z pierwszej przejażdżki po wymianie sprzęgła i cewek Rolleyes .

https://www.youtube.com/watch?v=_rA5FTLa...e=youtu.be
no to super że ci działa ogar w końcu sobie pojeździsz
Jak najbardziej Big Grin Jutro mam do załatwienia trochę spraw na mieście a zalałem mu dzisiaj 3 litry 95, więc starczy mi to na ok 85km Tongue
Przekierowanie