Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 200 by Legwan
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Odkopiem ;D jak co daje piaskowanie wydechu w srodku ?
To samo co wlanie stężonego H2SO4 i rozprowadzenie go po ściankach tłumika - usunięcie syfu wszelakiego... Tyle że moja metoda jeży wszystkie włosy na głowach członków greenpeace'u...
Potrzebuję pare wskazówek co do zapłonu.

1.Czy to napewno jest cewka zapłonowa? Big Grin



2.Czy cewki ze zdjecia są prawidłowo opisane i umiejscowione? Nie pamietam jaka była kolejność i do tego wszystkie mi sie pomieszały Tongue



Wydaje mi sie że ta przy napisie "MADE IN CZECHOSLOVAKIA" to zapłonowa, a dalej idąc z ruchem wskazówek zegara - swietlna 2 i 1. Jeśli sie myle to mnie poprawcie Wink

Pompuś

ta, gdzie jest cewka świetlna 2 bodajże powinna być cewka zapłonowa, ale mogę się mylić Smile
To nie ma znaczenia zadnego jak maja byc ulozone, ale jak chcesz miec tak org to na lewo byla zaplonowa. Na dole byla swietlna z odczepem na mase i wyzej bez odczepu. Obie sa podlaczone szeregowo ze soba.
No to tak, przy napisie made in czechoslovakia jest cewka zapłonowa. Obok cewki zapłonowej, patrząc od przodu - na prawo, jest cewka świetlna z konektorkiem męskim, w który wkłada się żeński, proste jak rozmnażanie. Jeszcze dalej - druga cewka świetlna z wyprowadzonym przewodem lutowanym do pierwszej cewki świetlnej.

http://www.bikepics.com/pictures/1667973/
Cewka świetlna to ta z konektorkiem oczkowym i czerwoną koszulką termokurczliwą.
Dzięki FosaWink tylko jeszcze jedno - ten opis ułozenie jest patrzac na zapłon w silniku czy na moje zdjecie? Tongue
Moj opis to jest jak patrzysz na zaplon w silniku czyli centralnie masz platynki z kondensatorem a reszta tak jak opisalem wyzej.
Na katerze masz takie śmieszne przetłoczenie, mniej więcej takiej szerokości jak rozstaw ebonitowych ograniczników nawiniętych uzwojeń cewki (karkas to się nazywa? nie pamiętam). No, to w to przetłoczenie 'wchodzi' cewka świetlna z konektorkiem męskim.
Jurku w sumie przetloczenia sa 2, a na gorze i na dole. Ten dluzszy kawalek drutu co masz przy cewce ma byc polaczony z druga cewka .
Właściwie iskrownik mam już (albo i dopiero) ukończony:



Ogólnie po założeniu aparatu z cewkami zobaczyłem że zapłonowa wciaż mi trze o wirniki a jest już odsunieta na maksa. To sie po prostu wytrze i ułoży czy nie przejdzie takie cos?? Miedzy cewkami a wirnikiem jest zalecany lub wymagany jakis odstęp?
Cewka zapłonowa musi dać się zdystansować tak aby nie tarła. Inaczej nie będzie prawidłowo działać.
Ano. Zeszlifuj rdzeń cewki kątówką, pilnikiem wydłub nadlewki, żeby dalej było widać że rdzeń to pakiet blaszek. Potem zamaluj, żeby była izolacja między blaszkami.

A co do odstępu, pewnie jakiś jest, kiedyś ustawiałem maksymalnie duży, teraz przerzuciłem się na wsadzenie sztywnej kartki papieru (z bloku technicznego lub z tyłu zwykłego bloku, itp.) między cewkę a magneto. Dokręcam cewkę i wyjmuję tą tekturę. Tylko luz musisz delikatnie większy ustawić przy dokręcaniu, żeby potem wyjąć papier... Smile

EDIT: Albo wiertłem lekko rozwierć otwory montażowe cewki, chyba prościej.
Dzięki chłopaki, po piwku Wam za to Big Grin
(16-01-2015 19:46:46)jurek_j napisał(a): [ -> ]Ano. Zeszlifuj rdzeń cewki kątówką, pilnikiem wydłub nadlewki, żeby dalej było widać że rdzeń to pakiet blaszek. Potem zamaluj, żeby była izolacja między blaszkami.

A co do odstępu, pewnie jakiś jest, kiedyś ustawiałem maksymalnie duży, teraz przerzuciłem się na wsadzenie sztywnej kartki papieru (z bloku technicznego lub z tyłu zwykłego bloku, itp.) między cewkę a magneto. Dokręcam cewkę i wyjmuję tą tekturę. Tylko luz musisz delikatnie większy ustawić przy dokręcaniu, żeby potem wyjąć papier... Smile

EDIT: Albo wiertłem lekko rozwierć otwory montażowe cewki, chyba prościej.

Ja zwykle podważam czymś cewkę i powoli dokręcam pilnując przy tym, żeby się wszystko dobrze od siebie dystansowało. Montaż cewki dla mnie to 5-10 minut Big Grin
Przekierowanie