Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kawusiowy Chart 110ccm + kilka bajerów. Ten jedyny ®
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dobra. Korba z MTX 80 może da się spasować, ale stopa korbowodu to w niej 14mm. Może podkładki by dać szersze, albo ciaśniej zbić wał. Wał pomiędzy przeciwwagami ma 9mm a pomiędzy korbą a przeciwwagą jest 2mm, nie było by dobre zbicie ciaśniej. Reszta wymiarów jest dobra.
Myśle że możnaby zbić ciaśniej i wtedy masz od razu 2mm mniej do zdjęcia z karterów skoro musisz je poszerzać żeby wał wszedł.
Pompa wody będzie napędzana z wału czy zostaje elektryczna?
A zostaje elektryczna chyba. Mi ona jakoś zbytnio nie przeszkadzała.
Jeszcze dwa lata temu nic się nie zapowiadało, a teraz taki sprzęt powstaje, że głowa mała Tongue
Zrobiłem czujnik biegu jałowegoBig Grin Zamontowany wygląda on tak:

Jeszcze muszę zrobić z nim jedną czynność.
Filmik z działania
[youtube]R0ax6uQK8_I[/youtube]
Dziwnie to wygląda Big Grin
(15-07-2014 20:04:52)kokosek napisał(a): [ -> ]Dziwnie to wygląda Big Grin


Ważne że spełnia swoją rolę a resztę da się ogarnąć. Smile
kiedy będzie wtrysk ? :F ie no kozak Tongue
Czujnik dziwny ale pomysłowy, też bym robił ale po co u mnie Tongue
(16-07-2014 00:35:56)MrF4k napisał(a): [ -> ]kiedy będzie wtrysk ?

Jak się jeszcze troszkę pod edukuję, chociaż nie ukrywam, już patentów kilka na to mamBig Grin. Jednak przy wtrysku jest dużo roboty i kilka rzeczy prawdopodobnie trzeba by robić na zamówienie. Nie zagłębiałem się jeszcze dokładnie w temat części.
Może kiedyś to zrobię. Jak na razie wlokę się z tym modem.

Czujnik może i wygląda dziwnie, ale działa poprawnie i nie jest jeszcze dokończony.
A teraz mam pytanko do jakiegoś elektryka czy tam elektronika, a mianowicie, czy możecie mi powiedzieć jak wyliczyć jaki ma być bezpiecznik? Jeżeli tak to byłbym bardzo wdzięczny.
Przy prądzie stałym jak znasz moc odbiorników i ich napięcie znamionowe to bardzo prosto obliczyć wystarczy moc w watach podzielić przez napięcie i wyjdzie ci jaki prąd będą pobierać. Zabezpieczenie najlepiej dobrać z lekkim zapasem koło 10% to już będzie git Wink
Pokaże Ci to na przykładzie przedniej żarówki H4 55/60W. Obliczymy to dla włókna drogowego, to zaczynamy Smile
Wzór na moc jest taki P=U*I, gdzie;
P-Moc (wyrażana w Watach)
U- Napięcie (wyrażane w Voltach)
I- Natężenie prądu, czyli prąd (wyrażane w Amperach)
Po przekształceniu wzoru aby obliczyć pobierany prąd wychodzi nam że I=P/U
(obliczamy dlatego prąd bo bezpieczniki są na dany prąd)
Czyli pobierany prąd przez H4 (włókno drogowe 60w) to I=60w/12v= 5A
Zarówka pobiera 5A, to teraz są różne szkoły oblicznia bezpieczników, jedni mnożą przez 1,5, inny na oko inni jeszcze inaczej ja to robię to mnożąc przez 1,5.
Robi się to dlatego że zimna żarówka zachowuje się inaczej jak ciepła żarówka
Czyli reasumując, bezpiecznik potrzebny dla żarówki H4 (włókno drogowe) to 5A*1,5=7,5A i taki bezpiecznik dajesz, ew. możesz dać najbliższy bezpiecznik dla tej wartości jaki masz, może być nawet 10A Wink

Chyba zrozumiałeś Wink
(18-07-2014 15:49:37)stqc napisał(a): [ -> ]Robi się to dlatego że zimna żarówka zachowuje się inaczej jak ciepła żarówka
Konkretnie - żarówka w momencie, gdy jest zimna, pobiera prąd o wyższym natężeniu niż obliczony według powyższego wzoru na podstawie danych o napięciu zasilania i pobieranej mocy z źródła zasilania.
Przekierowanie