Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kawusiowy Chart 110ccm + kilka bajerów. Ten jedyny ®
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(11-10-2013 22:18:44)Lagoon napisał(a): [ -> ]Szkoda że przy cylindrze z Charta 70 masz głowicę z Sima. W sumie można by ją trochę postylizować na Chartowską, przyciąć odpowiednio, nawiercić otwory na rurki wyciszające.

No szkoda, ale cóż. Rurki wsadzić to nie problem.
A dzisiaj psułem króciecTongue







Jak na razie to jest prowizorka. Muszę to dopracować jeszcze.
Nie lepiej Ci samemu zrobić z blachy niż kombinować z innymi króćcami ?
(12-10-2013 19:27:38)stqc napisał(a): [ -> ]Nie lepiej Ci samemu zrobić z blachy niż kombinować z innymi króćcami ?

yyyy... nie.
Aaa czemu hmm ?
(12-10-2013 19:31:54)stqc napisał(a): [ -> ]Aaa czemu hmm ?

Większe zaufanie będę miał do tego, a poza tym za dużo pieprzenia się z tym.
Jak masz spawarkę i podstawowe narzędzia warsztatowe typu szlifierka, wiertarka + wiertła i kawałek płaskownika + rurka, to nowy króciec zrobisz w jedno popołudnie przy (tu wstaw trunek, jaki lubisz :F). No ale co kto woli, przydało by się to dopracować obecny tak, żeby nie było tego progu, który tworzy teraz część starego króćca
(12-10-2013 20:33:35)BigSoft napisał(a): [ -> ]Jak masz spawarkę i podstawowe narzędzia warsztatowe typu szlifierka, wiertarka + wiertła i kawałek płaskownika + rurka, to nowy króciec zrobisz w jedno popołudnie przy (tu wstaw trunek, jaki lubisz :F). No ale co kto woli, przydało by się to dopracować obecny tak, żeby nie było tego progu, który tworzy teraz część starego króćca

Spokojnie Wink Pisałem, że to prowizorka. Próg zlikwiduję przy pierwszej wolnej chwili. Jeszcze uszczelnić i będzie ok. Chyba, że uda mi się kupić króciec który by pasował do gaźnika i do cylindra.

BigSoft Co warto by było zmienić jeszcze w instalacji elektrycznej do 12v? Powiesz w których miejscach warto by było zastosować przekaźniki i jakiego typu one mają być? Jaki moduł warto zastosować, czy oryginalny pociągnie to?
Aaa jak można to ja powiem pare rzeczy warto zastosować odbłyśnik pod H4, bezpieczniki i przekaźniki chyba 4 do stopu, kierunków, świateł drogowych i mijania :F moduł oryginalny pociągnie dla BS działa Big Grin
(12-10-2013 20:48:19)stqc napisał(a): [ -> ]Aaa jak można to ja powiem pare rzeczy warto zastosować odbłyśnik pod H4, bezpieczniki i przekaźniki chyba 4 do stopu, kierunków, świateł drogowych i mijania :F moduł oryginalny pociągnie dla BS działa Big Grin

O odbłyśniku i reszcie do lampy wiem, niedługo zakupię.
(12-10-2013 20:44:10)kw112 napisał(a): [ -> ]BigSoft Co warto by było zmienić jeszcze w instalacji elektrycznej do 12v? Powiesz w których miejscach warto by było zastosować przekaźniki i jakiego typu one mają być? Jaki moduł warto zastosować, czy oryginalny pociągnie to?

Warto moim zdaniem zastosować przekaźniki do wszystkich obwodów prądowych, a szczególnie do przełączników zespolonych. U mnie mam 6 przekaźników:

- klakson;
- światła mijania;
- światła drogowe;
- kierunkowskazy;
- stop;
- zapłon;

Wszystko jest podłaczone tak, że stacyjka, przełączniki zespolone, czujniki stopu itd podają prąd tylko na cewkę danego przekaźnika, a główne styki prądowe tych przekaźników "biorą na siebie" obciążenie prądowe jakie stanowi dany odbiornik. Dzięki temu oryginalne styki wszystkich elementów przełączających w Charcie są odciążone i w zasadzie prędzej zużyją się mechanicznie niż poprzez wypalenie Wink

Przekaźniki zastosowałem samochodowe. 12V/30A. Oczywiście nie do wszystkiego są potrzebne tak mocne, ale wtedy jak robiłem instalację, to kupowałem je hurtowo, bo jeden kosztował tylko 3 zł. Teraz podobne przekaźniki można dostać na Allegro za 4-5zł sztuka: http://allegro.pl/przekaznik-12v-30a-414...73757.html

Do tego każdy obwód w instalacji ma osobny bezpiecznik, tj światło stop ma swój, mijania, drogowe, kierunkowskazy itd. Wszystkie są standardowe "samochodowe" dobrane do konkretnego obciążenia. Dodatkowo jest jest jeszcze bezpiecznik pomiędzy prądnicą i regulatorem a akumulatorem oraz główny bezpiecznik prądowy między akumulatorem i całą resztą (również mniejszymi bezpiecznikami).

Można powiedzieć, że u mnie instalacja jest robiona na wzór samochodowych. Nie ma jednego bezpiecznika na wszystko, tylko każdy obwód ma swój osobny, dzięki czemu w razie awarii jest szansa, że padną np tylko kierunki, a reszta będzie nadal pracowała poprawnie Wink

Oryginalny moduł spokojnie pociągnie jeżeli impulsator zostaje fabryczny (a u Ciebie z tego co wiem zostaje). W razie zastosowania impulsatora ze skuterka tak jak u mnie, może być potrzebna mała korekta modułu. Tzn ja jeździłem na oryginalnym, ale po testach z lampą strobo lekko go zmodyfikowałem, bo miał tendencje do minimalnych drgań jeżeli chodzi o punkt wyprzedzenia zapłonu (działo się to tylko w średnim zakresie obrotów).

W planach mam udostępnienie schematu mojej instalacji na motorowerowo.pl, ale na razie mam b. ograniczony czas (a to wymaga czasu), więc nie wiem kiedy się to pojawi.
A konkretnie to jaka korekta jest wprowadzona ?
Coś tam mieszałem w obwodzie sterowania wyzwalaniem tyrystora, jak nie zapomnę, to sprawdę jutro albo w poniedziałek ;]
Tłok jaka firma? Korba nie oszlifowana po zewnętrznej średnicy? :> I jeszcze co do sworznia, to jest ten z kompletu przewiercony czy oryginalny, czy co? Smile
Silniczek niedługo będzie w całości, ale przed tym jednak:
Dostałem lampę. Jest ona dokładnie taka sama jak ma BigSoft czyli PES3.42220

Mocowania tej lampy wypadają dokładnie na zatrzaskach, więc postanowiłem to wykorzystać.


Co do tych zatrzasków to lampa miała luzy, więc nie obeszło się bez "klejenia".
Niby brzydko od środka, ale środek piękny nie musi być.

Tak wygląda to:



Doszły kierunkowskazy, po jakimś czasie zabrałem się za nie i starałem się z 7 zrobić 4 idealne.


Przekierowanie