Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kawusiowy Chart 110ccm + kilka bajerów. Ten jedyny ®
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(18-09-2013 16:59:21)stqc napisał(a): [ -> ]gaźnik może jakieś też dellorto tyle że 17,5mm Big Grin

widziałeś jakie są kosze do Charta ?
http://allegro.pl/listing/listing.php?or...kosz+chart

Jak kosz miał by mniej ząbków od tego, co mam ja, to bym kupił. Jednak wolę przełożenie na prędkość. Mocy i tak będzie wystarczająco.

Korba już zamówiona. Big Grin
Myślałem, czy by nie kupić całego wału z sendy i na tokarce przerobić go pod taki wał, jaki ma chart (te same wymiary). Ale nie.

W korbie nie zgadzają się 3 wymiary:
1. Szerokość stopy korbowodu (zawsze przy tej przekładce). To nie jest żaden problem.
2. Szerokość główki ----ll---- . To także nie problem.
3. Lekki problem robi jego długość ([korba chart 116.5] [senda 116]) , ale mam patent.

Otóż!
Najlepszym wyjściem będzie zastosowanie tłoku z simsona. Przy chartowskiej korbie, aby działało trzeba podnieść cylinder o 6mm. Prawda?
Jako, że tutaj korba jest krótsza, po zastosowaniu tego tłoka wystarczy podnieść cylinderek o 1mm. Tongue

Nie wiem jeszcze, czy stosować tłok z 1 ringiem czy normalną "dwójkę".
Taki: http://allegro.pl/tlok-simson-s70-44-97-...95704.html
Czy taki: http://allegro.pl/simson-s-70-tuning-tlo...47234.html

Gazior wleci chyba bing 17.
Ja bym sie pokusił o jedno pierścieniowy
(19-09-2013 09:45:22)kw112 napisał(a): [ -> ]Najlepszym wyjściem będzie zastosowanie tłoku z simsona. Przy chartowskiej korbie, aby działało trzeba podnieść cylinder o 6mm. Prawda?

6mm tyczy się tłoka do 50/60ccm. Tłok od 70ccm ma bodajże 26mm od środka gniazda sworznia do denka.
a powiedz mi czemu akurat bing17 ? aha korba zamówiona od sendy i jak możesz to powiedz ile będzie kosztować regeneracja i te sprawy :F
(19-09-2013 15:57:30)damian94 napisał(a): [ -> ]
(19-09-2013 09:45:22)kw112 napisał(a): [ -> ]Najlepszym wyjściem będzie zastosowanie tłoku z simsona. Przy chartowskiej korbie, aby działało trzeba podnieść cylinder o 6mm. Prawda?

6mm tyczy się tłoka do 50/60ccm. Tłok od 70ccm ma bodajże 26mm od środka gniazda sworznia do denka.

Tłok 50ccm też ma 26mm od sworznia. Także nie ma problemu. Tłok 70cc jest ogólnie niższy, ale odległość od sworznia do górnej krawędzi jest taka sama.
Wysokość tłoka z 50ccm- 52.5mm lecz 2.5mm wysokość denka. Wysokość tłoka 70ccm- 50mm tłok jest płaski. Czyli będzie musiał wlecieć też planik głowicy.
Łożyska na wał jakie dać SKF? Chcę, żeby przynajmniej ze 2 sezony przejeździł na nich:F

(19-09-2013 16:30:42)stqc napisał(a): [ -> ]a powiedz mi czemu akurat bing17 ? aha korba zamówiona od sendy i jak możesz to powiedz ile będzie kosztować regeneracja i te sprawy :F

Dlaczego bing? Nie wiem:F. Zobaczy się czy będzie bing czy dellorto, wiem jedno! Będzie 17.5 :F

jak na razie wyczytałem, że w motorpolu chcą za regeneracje 60zł jeżeli dostarczam korbę i łożyska. Ale zobaczymy jak pojadę i będę oddawał Big Grin Coś mało moim zdaniem Big Grin
No fajnie się zapowiada, jak to zrobisz to wpadnę zobaczyć jak to lata Big Grin
Co do tłoków to mylisz się. Simsonowska 50/60 ma odległość od osi sworznia do denka 31 mm, czyli tłok jest "wyższy" od Chartowskiego o 5 mm, zaś u 70 simsonowskiej ta odległość wynosi 26 mm, także pasuje bez przeróbek. Do swojej 70 mo żesz zapakować tłok od sima lub z hondy mb/mt na sworzeń 12 mm, bo zdaje się że od mbx/mtx miały sworzeń 14 mm.
Po rozmowie z Janusz94 zacząłem się zastanawiać, czy by nie zastosować cylindra z simsona.
Zyskał bym na chłodzeniu, można by było się pokusić o dorobienie płuków, lecz nie wyglądał by za pięknie.

Przeróbka samego ożebrowania wyjdzie mi cenowo podobnie do tego jak bym kupił taki cylinder.
Nie wiem... doradźcie, bo mam już mętlik w główce.
Lepsze chłodzenie? Jak dla mnie to Chart ma większą powierzchnię żeber cylindra. Jak uważasz, na pewno będzie mocniejszy nić na fabrycznej, jest więcej "mięsa", można więcej zdziałać. Musiałbyś wtedy uciąć króciec i zrobić na gumową rurkę a wtedy jest problem z wypoziomowaniem gaźnika, bo króciec wypada strasznie nisko. Jak przy tej 70 dowiercisz płuki to już długo nie pojeździ, chyba że na korbie z silnika EBS(Senda).
(19-09-2013 21:00:20)Lagoon napisał(a): [ -> ]Lepsze chłodzenie? Jak dla mnie to Chart ma większą powierzchnię żeber cylindra. Jak uważasz, na pewno będzie mocniejszy nić na fabrycznej, jest więcej "mięsa", można więcej zdziałać. Musiałbyś wtedy uciąć króciec i zrobić na gumową rurkę a wtedy jest problem z wypoziomowaniem gaźnika, bo króciec wypada strasznie nisko. Jak przy tej 70 dowiercisz płuki to już długo nie pojeździ, chyba że na korbie z silnika EBS(Senda).

Korba jest zamówiona z sendy.
Janusz pisał, że w cylku zmniejszy się chłodzenie wewnętrzne, a chłodzenie na ożebrowaniu nie wystarczy. Też sądzę, że chart ma większą powierzchnię chłodzenia, ale jednak jak po jeździe dotknąłem cylinder z sima i cylinder z charta, to ten pierwszy zawsze był chłodniejszy.
Nie jestem za cylkiem ze szwaba, ale jak nie będzie innego wyjścia to trzeba będzie tak zrobić.
Ja to nie mogę się doczekać efektu z korbą od Sendy napiszesz mi co trzeba zrobic aby taki wał pasował itp i jakie koszta bo chyba oryginalnej korby nie będe kupował Tongue
Dobrze! Uff! Będzie cylinder z chartaBig Grin
Znalazłem ogarniętego i nie drogiego majstra.

Jutro muszę zająć się silnikiem.

Nie mogę już edytować.

Tłok zamówiony jest z mb 70
http://allegro.pl/k235-honda-malossi-80-...26297.html taki :F
Co to za majster jeśli można wiedzieć ?
(19-09-2013 23:06:28)Stachu.G napisał(a): [ -> ]Co to za majster jeśli można wiedzieć ?

Jack Motors Jacek Żołądź
A jak można wiedzieć to jakie koszta ptzeróbki cylindra i karterów ?
Przekierowanie