Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 200 project electronic upadł... by kamil97
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Łapcie filmik z pracy obrotomierza Smile
http://www.youtube.com/watch?v=TorXHLXj3...e=youtu.be
Mi się wydaję albo ten ogar jakoś dziwnie przerywa i ciężko się wkręca Huh
Up.
Dzisiaj dotarły wcześniej zamówione naklejki na ogara.Oryginalne rzecz jasna.
Musiałem trochę dłużej czekać bo mieli jakiś problem z wysłaniem, ale za to dostałem gratis naklejke pegaza na główkę ramy.
W sumie dostałem 5 naklejek. Na bak schowek i główkę ramy.
Zdjęć nie mam teraz jak wrzucić bo neta strasznie mi zamula.
Aktual.

Dzisiaj doszły 3 zębatki tylne 55z do ogara. Muszę swoją wymienić bo już prawie zębów na niej nie ma.
I planuje zębatke tylną, bębny hamulcowe i napinacze pomalować na czarno.
Ja też mam pomalowane napinacze i zębatkę na czarno Big Grin
Up.
Zębatka tylna zmieniona. Pokrywy bębnów i napinacze jeszcze nie zostały pomalowane.
Jak narazie załatwilem sobie amorki tylne kryte od komara i planuje je założyć do Ogara( podobno lepszy komfort jazdy no i wygląd).
Dzisiaj mierzyliśmy vmax Ogara. On jechał za mną aprillą rs 80(skutter) i pokazywało mu 70km/h to ogarek leci ok 65km/h.
Z racji że mam aku 12v ale nie mam ładowania z prądnicy jutro zamawiam drut 1mm i przewijam 2 cewki.
Podłączam światła pod aku, przerabiam lekko przednią lampę, zmienie żarówke z przodu i pozakladam włączniki od skutera.
Planuje też zrobić postojówk.
Co tak tu cicho? xd

Myślę na drugi rok oddać zużyty cylinder do szlifu i portingu na zwykłe 55/4. I mam pytanie. Są na allegro zestawy ala 60ccm (czyli 55ccm) tłok i pierścienie. Czy te zestawy się nadadzą to tego zestawienia 55/4?
Nie, nie. Mi chodzi o sam tłok z pierscieniami 55ccm.
No i tak nazwa tematu zmieniona nie bez powodu Wink

Rozpocząłem project electronic 12v czyli cała elektryka oprócz zapłonu oparta na aku 12v. Zapłon będzie na module cdi zasilanym z cewki zaplonowej 6v i transformator 6v/230v.

Cewki mam już przewinięte drutem 1mm 100zw x 2 cewki. Jutro już pewnie będę podłączał i testował.

Co do lamp. Lampy będą oparte w większości na ledach. Cały tył będzie na ledach(pozycja, stop) a z przodu będzie zwykła żarówka a w obwódce lampy będzie pasek ledow jako postojówka. Dzięki zastosowaniu ledów oszczędze energię co wspomoże ładowanie aku.

W dalszych planach jest szlif i porting cylindra na 55/4.
Komentować, pytać co tam chcecie Wink
Up.
Wczoraj zakupiłem mostek prostowniczy i dzisiaj robiłem testy.
Obie cewki połączyłem szeregowo.
Ale rewelacji nie ma. Cewki na wolnych obrotach dają ok. 5v, na średnich ok. 10 a na wysokich ok. 16-17v.
Więc jest to za mało by idealnie ładować aku.
Żarowkę 55W pociągnęło i przy średnich i wysokich obrotach nawet ładnie świeci.
No ale na stale dam zarowke do przedniej lampy 15 lub 21W a tył będzie na ledach.
No to szczerze bez szału, mi na orginalnej istalacji 21 z przodu świeci jako tako że w nocy można jechać bez problemu
Dzisiaj podłączyłem żarówkę 12v21W i miernik pod aku na próbę no i na wolnych obrotach utrzymuje się ok 11v,na średnich ok 13v a na wysokich ok 14v ładowania.
Jak myślicie zda to egzamin?
Jak dla mnie aby to było dobrze należy zrobić to tak aby na wolnych było ok 14,4v dla instalacji 12v Tongue
Przekierowanie