Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
(10-01-2018 21:48:35)joozek napisał(a): [ -> ]W oczekiwaniu na nowe chromy i elementy w nowym ocynku, realizacja zamówienia i zaległości podgonione Smile w sumie 6,5 mb.
Wszystkich którzy pytali o regenerację zawieszeń lub same tuleje - ZAPRASZAM





witam czy sprężyny teleskopów przód w ogarku 200 muszą być trochę spiłowane tak na płasko ?
(10-01-2018 22:27:03)Simpepsi97 napisał(a): [ -> ]Te kalamitki na wahaczu były stosowane fabrycznie w jakimś modelu czy taki pomysł ? Smile

Stosowano w modelu 2330 i pierwszych 2350, gdzieś tak do 1972 roku, no może i 73 Smile

[/quote]
witam czy sprężyny teleskopów przód w ogarku 200 muszą być trochę spiłowane tak na płasko ?
[/quote]

Szliwowano w modelach z laga fi 23, ale tam gdzie nie bylo szpilko-ślimaków, dotyczy to głównie nieco cienszych sprężyn. W modelach z laga fi 25 mm, sprężyny nie miały tych spilowan bo byly juz montowane przez wkręcenie w lage - gwint = skok sprężyny i tak samo pod półkę górną. Nie dotyczy to pierwszych modeli T-1.
Rocznikowo - trudno powiedzieć, ok 1983 ... chyba Smile
Dziękuję ale mam jeszcze jedno pytanie moje amortyzatory z tyłu bardzo lekko sie odkręcają wręcz można powiedzieć ze się rozkrecają co jest z nimi nie bo naprawdę bardzo lekko da się je rozkrecic bez wkładnia w imadło
To bardzo dobrze, tak ma być, jedynie nie mogą mieć luzow na boki, bo pracując w ramie pod kątem, przełamują się.
Luzy na boki, to zużycie tulei pcv, ew malo smaru Big Grin
Witam

w moim ogarze 205, rocznik 1986, lagi fi 25 , sprężyny wkręcane w lagi były zeszlifowane na płasko.
(11-01-2018 10:19:43)joozek napisał(a): [ -> ]To bardzo dobrze, tak ma być, jedynie nie mogą mieć luzow na boki, bo pracując w ramie pod kątem, przełamują się.
Luzy na boki, to zużycie tulei pcv, ew malo smaru Big Grin
uf dzięki sorki ze tak pytam ale mialem takie amorki w składaku z jawki i przodu od kadeta czy jakos tak i tam były ustawione na sztorc i tak przyjemnie miękko chodziły a te w ogarku twarde głazy co jes z nimi nie tak ?
Bród, piach, brak smaru, zatarte tuleje, pęknięte lub skrzywione sprężyny, czyli praktycznie wszystko. Kiedyś ktoś do mnie wysłał przedni widelec z wbitymi młotkiem lagami - też były twarde jak głazy Smile
Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz. Przy okazji zrób zdjęcia to coś podpowiem.
Dziękuje ci za odpowiedz będę coś robił na dniach to fotki pw przyśle Smile
Te czarne tuleje pod lagi fi 23 mm do modeli 710, 750 i 760.

Witam czy zamiast smaru miedzianego moge dac smar taki zielony do lozysk ?
Tak
Z racji wykonywanych usług mała inwestycja - hydrauliczna prasa 12 t. Nie no, tyle to ona nie waży, mowa o jej nacisku Smile
Muszę dorobić sobie większy i o większej średnicy stempel, no i klucz do lewarka, bo ta rurka chińska to nieporozumienie Big Grin



Wczoraj był u mnie Tomek - pająk, więc mu zaprezentowałem moje udoskonalenia prasy;
- dorobiony klucz
- dorobiony szerszy stempel
- dorobiona "rynna" na rurkę i klucz - w końcu nie lubię niczego szukać i mieć porządek Big Grin Angel




To bardzo pomocne urządzenie, ale troche dziwi mnie że joozku nie zrobiłeś jej sam według siebieHuh
Był taki pomysł by zrobić sobie taką prasę, ale ... po analizie zakupu samej stali, nie mówiąc o podnośniku hydraulicznym, czy robociźnie, koszt samodzielnie wykonanego "narzędzia" przewyższa 2 krotną wartość tego co za nią dałem.
Confused
więc kupiłem, choć gdy Tomek ją zobaczył, rzucił przez zęby "wiem kto ma taka na sprzedaż za 2 stówy Smile życie.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Przekierowanie