Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
(07-11-2018 10:22:08)joozek napisał(a): [ -> ]
(06-11-2018 23:28:17)kgorka napisał(a): [ -> ]A tą metalowa cienką tulejkę jak wyjąć?? Tą pomiędzy plastikowymi tulejkami?

Za pomocą długiego, ok 40 cm, pręta fi 6 mm, ściętego na końcu w kształt zęba.
Wkładasz go od strony półki górnej, przez otwór fi 8 mm, zaczepiasz tym zębem o rant tulejki metalowej i uderzając w pręt, jak w przecinak, wybijasz tulejkę. Nie rób tego tylko w 1 miejscu, a w 2, 3. Najważniejsze byś ją najpierw ruszył.

Dziekuje. Nigdzie w zestawach naprawczych nie widze tej tulejki, no chyba ze czyszcza i daja starą.
Mega robisz robotę, chociaż chyba aż za dokładnie jak na rometa i to jak fabrycznie robili :F
..."Nigdzie w zestawach naprawczych nie widzę tej tulejki, no chyba ze czyszczą i dają starą".

To są tuleje w wykonaniu zawleczki - naciete wzdłużne.
Do czego służyły? nie wiem, pewnego rodzaju tłumik akustyczny.
Ze względu na to, że toczę tuleje pcv dłuższe, 38 mm, te tuleje metalowe skracam z obu stron po ok 15 mm, usuwam zadziory po wybiciu. Oczywiście, myje przed założeniem.
Tak, tych tulei nie ma w zestawach naprawczych. Ja, w sytuacji kiedy są mocno skorodowane, nie daje ich wcale.
(07-11-2018 22:37:57)stqc napisał(a): [ -> ].... chociaż chyba aż za dokładnie jak na rometa i to jak fabrycznie robili :F

Zdziwiłeś mnie tym zdaniem Confused co to znaczy "za dokładnie"??? wg mnie lepiej - skoro jest okazja i można Smile i sie chce Smile
A mozna dostac gdzies kołki do lag tzn do sprezyn, normalnie zaraziles mnie swoja robota i sam robie komarka. Teraz blachy ida w piach, potem chce dać podkład epoksydowy....dalej nie wiem moze na to podklad akrylowy wyszlifowac i teraz nie wiem co na to lakier akrylowy czy baza i klar...
Zapewne pytasz o szpilko-ślimaki, łączące sprężyny z półką górną? Czasem można trafić na allegro, firma Nova Motors, czy jakoś tak. Ja ratuję jak się da, to co jeszcze je przypomina Smile
Co do malowania - zdecydowanie pełen akryl Smile
co do szpilko slimaków na poczatku grudnia bedzie ich spora ilosc dostepna
(11-11-2018 01:26:31)gregorian2008 napisał(a): [ -> ]co do szpilko slimaków na poczatku grudnia bedzie ich spora ilosc dostepna

Grzegorzu, jeśli to możliwe, to dopilnuj, aby od strony gwintu, skok sprężyny, był o jeden obrót dłuższy.
(11-11-2018 01:36:24)joozek napisał(a): [ -> ]
(11-11-2018 01:26:31)gregorian2008 napisał(a): [ -> ]co do szpilko slimaków na poczatku grudnia bedzie ich spora ilosc dostepna

Grzegorzu, jeśli to możliwe, to dopilnuj, aby od strony gwintu, skok sprężyny, był o jeden obrót dłuższy.

Super a gdzie bedą dostepne na jakims konkretnym sklepie??Ciekawe jaka cena?
Joozek pelen akryl czyli rozumiem bez bazy i klaru tylko sam akryl?
(12-11-2018 14:01:30)kgorka napisał(a): [ -> ]
(11-11-2018 01:36:24)joozek napisał(a): [ -> ]
(11-11-2018 01:26:31)gregorian2008 napisał(a): [ -> ]co do szpilko slimaków na poczatku grudnia bedzie ich spora ilosc dostepna

Grzegorzu, jeśli to możliwe, to dopilnuj, aby od strony gwintu, skok sprężyny, był o jeden obrót dłuższy.

Super a gdzie bedą dostepne na jakims konkretnym sklepie??Ciekawe jaka cena?
Joozek pelen akryl czyli rozumiem bez bazy i klaru tylko sam akryl?
Około 20 zł za komplet. Dostępne u mnie na PW a od stycznia na allegro i w sklepie internetowym
Trochę zdjęć moich wyrobów i usług;
1. Amortyzatory ze sprężyną na wierzchu ROMET - po kompleksowej reanimacji; wymiana wszystkich elementów ciernych, nowe sprężyny w pięknym chromie, szkiełkowane i po wacie stalowej części aluminiowe. Sprzedaję to co na zdjęciu, koszt tu na forum 170 zł + kw 16 zł. Na chwilę obecną dostępne 4 kpl.
Od jutra prawdopodobnie będą tez nowe, pasujące tuleje metal/guma. Cena jeszcze nie znana.





2. Amortyzatory kryte KOMAR - po kompleksowej reanimacji. Na chwile obecną nie posiadam żadnych, a te ze zdjęcia wróciły dopiero z nowego ocynku. Jutro jadą do szkiełkowania - dostępne od przyszłego piątku. Wymienione wszystkie tuleje cierne, szkiełkowane i po wacie stalowej części aluminiowe. Sprzedaję to co na zdjęciu, koszt tu na forum 170 zł + kw 16 zł.
Od jutra prawdopodobnie będą tez nowe, pasujące tuleje metal/guma. Cena jeszcze nie znana.





3. Zawieszenie wahaczy pchanych KOMAR - po kompleksowej reanimacji.
Nowy ocynk, nowe tuleje pcv i metal, nowy zestaw śrub A2. Oryginalne gumowe odboje, nowe smarowniczki M5. Taki zestaw tu na forum - 100 zł + kw 16 zł.
Dodatkowy koszt to;
a. sprężyny tego zawieszenia, nowy ocynk - 30 zł / kpl
b. "miseczki" sprężyn - 20 zł / kpl
Na chwilę obecną dostępne 3 kpl



4. Przykręcane podnóżki kierowcy, PONY MOTORYNKA - produkt własny, nowe, dorobione wg oryginału, sprawdzone, pasują idealnie. Zrobione ze stali St i ocynkowane - dodatkowa tulejka od strony stopki hamulca tylnego.
Koszt tu na forum - 70 zł + kw 16 zł.
Dostępny już tylko 1 kpl. Następne będą za 2 tygodnie.



5. Regeneracja przedniego zawieszenia ROMET (lagi). Usługa obejmuje; demontaż starego zestawu, mycie i szlifowanie rur widelca. Nowe, 4 tuleje pcv, ich osadzenie i rozwiercenie pod wymiar lag. Wszystko spasowane, przesmarowane i złożone - koszt 130 zł + kw zwrotny 25 zł. Czas realizacji 3 do 5 dni roboczych.
Dodatkowe koszty; nowe sprężyny (mam do dl 22 cm) - 40 zł / kpl, nowe osłony gumowe (mam każdy typ) - 40 zł / kpl. Ew koszt chromowania lag - 200 zł + 2 kw do galwanizera. Czas realizacji do 14 dni roboczych.
Lagi do chromowania przygotowuję ja.




ZAPRASZAM
Przyszedł czas na ROMET-a 750, PEGAZA
Grzesiu go pomalował, więc wrócił do mnie, by cieszył oko swoim dawnym blaskiem, swojego właściciela - Pawła.
Regeneracja przodu, tylnego wahacza i amortyzatorów - to mój znak. Reszta to składanie, choć moje małe detale, też szybko odnajdziecie Smile


















cdn ...
Nie wiem jak na żywo, ale na lepiej doświetlonych zdjęciach ten jasny, jakby wyblakły, błękit wygląda niesamowicie.
Joozek o Twoich pracach nie ma co dywagować bo nie ma się do czego przyczepić i szczerze to ciężko znaleźć kogoś kto dba tak o szczegóły.

Fajny masz stolik pod renowacje moto. Ten uchwyt z przodu to 2 płaskowniki z dziurami czy coś bardziej skomplikowanego?
Przyszedł - czas spowalniacz Confused nie przemyślane wcześniej zamówienia i zakupy, ograniczają front robót. No ale coś tam mogę pokazać; pasek bagażnika, koła i obie lampy. Trochę mało, a na Mikołaja obiecałem finisz Tongue








Zdjęcia trochę prześwietlone i nie widać szczegółów, np ocynkowanych z pasywacją oliwkową nypli szprych :F na żywo fajnie to wygląda.

Zapewne spytacie o wielki czarny karton, z napisem SZKŁO Smile
No wiem, nie zapytacie :F
W końcu go otworzyłem - w środku PONY M2, ale bardziej z nazwy, niż z wyglądu. Do tego kilka ciekawostek, np przyspawane miseczki, bieżnie główki ramy Huh
Kilka zdjęć zrobiłem przed i w trakcie naprawy.













Osobną przeprawą będą podnóżki kierowcy z przykręcanymi szpilkami, ale informacji o moim sposobie ich naprawy, znajdziecie w wątku - "Jak naprawić, by nie kupować nowego".
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Przekierowanie