Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Joozek, pisałeś stronę wcześniej, że odświeżyła opony Stomil, chcę zapytać jaką "metodę" stosujesz?
Piękna robota, aż miło patrzeć ile serca wkładasz w renowacje
Metoda, duże slowo Wink
1. Pierwsza czynność to porządne mycie, szczoteczka do rak i pasta bhp z drobinkami sciernymi
2. Mieszanka benzyny i ropy 4 do 1. Najpierw myje tym środek opony, a potem z zewnątrz. Jesli guma sie kruszy odpuszczam i bore się za następną. Po umyciu pozostawiam do wyschniecia na noc.
3. Na drugi dzień sucha szmata i przecieram całość. Jesli sa jeszcze resztki farb i innych niechcianych brudów, zeskrobuje nożem. Jesli trzeba przecieram te miejsca wata stalową.
4. Teraz pora na piankę do opon. Najlepiej taka wolnoschnaca. Pozostawiam do wyschniecia na dzień, dwa.
5. Po zalozeniu na koło, od wewnatrz daje talk do opon i dętki, uzywam silkion w sprayu i przecieram czysta szmatką.
Powodzenia
Dzięki, na Twoich zdjęciach efekt jest super więc chyba warto spróbować tego sposobu.
Jakie sprężyny idą do tylnych amortyzatorów? Można je dziś dostać trochę dłuższą?
Nie ma szans.
Zakupy na ostatnim Moto-Bazarze we Wrocławiu miały wystarczyć na jakiś czas Dodgy
Jedno zamówienie i 1/4 poszła hmm
Utrzymanie dostępności do listopada, może być trudne.










Zapraszam
Jakie są wymiary tulei stabilizujących sprężynę w środku?
Przy okazji: co może być powodem odkręcania się nakrętki na sztycy?
Pozdro
Fi 16 x 90 mm dlugosci.
Co do nakretki. Czy pod nia dales podkladke z zabezpieczeniem, w zależności od rodzaju i typu, z wewnetrznym splaszczeniem lub ząbkiem. Ew te zabezpieczenia sa juz wyrobione. Nowe takie podkladki, typ 1 lub 2 dostaniesz w Klasyk Moto.
Tak, dałem i to dwie, porządne z PRL. Może problemem jest, że nie przylegają idealnie na calym, obwodzie ido śruby ?
Za wymiar dziękuję. Dzisiaj jak usiadłem na Komara , to jednak odczuwalne jest bujanie na boki przedniego koła. Z racji rodzaju wahacza to bujanie zawsze będzie, ale myślę, że te tuleje pozwolą je zmniejszyć.
Jesli buja kolem na boki, to musisz wymienic tuleje wahaczy pchanych. Zalescam te pcv jak i metal, do tego nowe sruby M8 bez pelnego gwintu, odpowiednio skrucone. Ja je robie z M8 x 50.
Tuleje nalezy tak dobrac i wpasowac by byly z pasowaniem ciasnym.
Co do sztycy. Rozumiem że widelec byl malowany. Czy zdjąłeś dolną bieżnię wianków, a moze zastosowales chinski zamiennik?
W starszych modelach Komara, oryginalne bieznie byly wyższe. W przypadku gdy je pdnaomalowales to kulki robia sobie miejsce ścierając farbę.
Jedna ale dobra podkladka powinna wystarczyc.
Dziękuję za podpowiedzi. Co prawda mam już złożone całe przednie zawieszenie z kołem "na gotowo", ale z racji decyzji o wymianie wianków na łożyska, przy okazji zajmę się jeszcze raz wahaczami. Śruby są nowe, dorobię tylko tuleje stabilizujące i wymienię tuleje wahaczy.
(05-03-2016 19:51:51)joozek napisał(a): [ -> ]Jeszcze kilka fotek, tuleje przygotowane do kolejnych zawieszeń.




ZAPRASZAM

Witam,
Interesują mnie wahacze pchane komar, jaki koszt samych wahaczy?
Tym razem zawieszenie przednie z lagami.
W ofercie firmy KLASYK-MOTO są już niemal wszystkie repliki lag z Rometów. Materiał A2 nierdzewka polerowana.
Mam je też i ja, w tych samych cenach.
OFERTA DOTYCZY.
1. PONY M1, M2 i M3 fi 23 i 25 mm (301 z pełnymi trójkątami w realizacji)
2. KOMAR 3, typ 2351 i 2352 fi 23 mm
4. ROMET 710, 750 PEGAZ, 760 POLO i 780 KADET fi 23 mm
5. OGAR 205, 200 i KADET fi 25 mm, T-1 ostatni model oraz 2375 fi 25 mm.

Oferuję również sprężyny od 19 do 24 cm, pasujące do nich.
Mam też repliki osłon gumowych z RETRO-MOTO są dużo lepsze od innych z allegro, z zachowaniem idealnych wymiarów i kształtów.
Moja oferta wyłącznie w usłudze regeneracji przodu.
Już to wcześniej pisałem, posiadam 1 calową narzynkę do gwintu sztycy główki ramy, do modeli ROMET. Poprawa gwintu w cenie usługi.




ZAPRASZAM
Wątek nie umiera i ma się nadal dobrze, jego właściciel również Rolleyes
Jak pisałem wcześniej, lagi do Pony 301 z A2 też już mam.




ZAPRASZAM SERDECZNIE
Cześć, mam pytanie, przeglądam forum od dawien dawna ale dopiero teraz zdecydowałem się na założenie konta i zaczęcie prac nad moim ogarem 200. Utknąłem na zawieszeniu a widzę, że jesteś obeznany - to mało powiedziane - w tym temacie. W każdym razie rozbieram tylne amory w ogarze 200 i niestety tuleje pcv czy tam teflonowe w główce dolnej są w opłakanym stanie (można wskazujący palec włożyć). Mam możliwość zakupu takich nowych tulei tylko zastanawiają mnie ich wymiary i sposób w jaki mam je wyciągnąć... może coś poradzisz joozku Sad
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie