Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Mam pytanie, czy poddawane regeneracji zawieszenie musi być już polakierowane, czy można je później piaskować i lakierować bez straty dla wykonanej usługi?
Zawieszenie Romet-a, widełki, najlepiej jeśli byłyby już pomalowane na gotowo, ale oczywiście możesz je potem okleić, zabezpieczyć przed piaskiem korundu, by się nie dostał do środka, a potem pomalować.
Nie dotyczy to malowania proszkowego, niestety tuleje PCV pójdą z dymem.
Dlatego planując późniejsze malowanie proszkowe, najpierw trzeba je pomalować.

Jeszcze jedno. Przed wprasowaniem tulei i złożeniem wszystkiego do kupy, najpierw wszystko myję, potem szlifuję wnętrza rur widelca, odpylam i znów myję. Dopiero potem osadzam tuleje. Sprężyny i lagi też dokładnie myję.
Składam wszystko jak nówki.
Dzięki!
Muszę oblukać w jakim stanie jest moja zawiecha i jak coś to PW.
Tu też się dzieje Smile
Grzegorza malowanie proszkowe - czarny połysk RAL 9005
Moje zawieszenie wahacz-owe




No i kolejne amortyzatory kryte do Komara - całe w chromie Smile





Jeśli jesteś zainteresowany - ZAPRASZAM
Ktoś tam kiedyś pytał o gumowe odboje wahaczy pchanych do Komarów 232, 2320, 2330 i 2350. Niestety nie polecam tych współczesnych z allegro, są zbyt miękkie i szybko ulegają zniszczeniu. W sumie są one sprzedawane jako odboje siedzeń do Ogarów 200, 205 i Romet-a T-1.
Do niedawna kupowałem oryginalne w Skuter-Dębica, ale od roku, już ich nie mają.
Szukałem więc i .... znalazłem .... oryginały z PRL-u. Na jakiś czas powinno wystarczyć Big Grin


No a gdzie je znalazłeś? Tongue
(20-07-2017 09:11:39)Szatek napisał(a): [ -> ]No a gdzie je znalazłeś? Tongue

Jak to mówią, trafiło się ślepej kurze ziarno
Big Grin
Przy okazji, podziękowania dla kolegi Mariusza z Bielsko Białej.

Jak już o tym szukaniu mowa, poszukuję pasujące tuleje metal-guma do amortyzatorów tylnych, bo te co mialem już dawno się skończyły.
Joozek masz moze wymiary poprawne tulei amortyzatora
(20-07-2017 11:25:26)Buba27 napisał(a): [ -> ]Joozek masz moze wymiary poprawne tulei amortyzatora

Ok, jutro zrobię rysunek z wymiarami Smile
Trochę to "jutro" trwało, ale w końcu znalazłem czas.
Z wymiarowałem oryginał, nowa sztuka, po wciśnięciu przylega idealnie.
Wymiar zewnętrzny 23, może też mieć 22 mm.

Witam, na jaką głębokość powinno się montować tulejki bez kołnierza te które idą jako pierwsze do przedniego zawieszenia?
Tuleje które ja toczę, maja długość 40 mm, po wprasowaniu tych bez kołnierza, dociskam za nią wałek długości 120 mm, potem wciskam tą z kołnierzem.
I znów amortyzatory kryte.





Nr 2.





Czas realizacji max 14 dni
ZAPRASZAM
Dwa dni intensywnej roboty i amortyzatory gotowe.
Główki i górne osłony polerowane. Dolne tuleje ocynkowane, reszta jak zawsze - nowe.
Przy okazji 2 kpl tulei poliamidowych pod fi 23 mm





ZAPRASZAM
Kolejne amortyzatory kryte.
1. wszystkie elementy aluminiowe - polerowane, dolne tuleje stalowe - ocynk galwaniczny.



2. wszystkie elementy chromowane




Efekt końcowy ...



ZAPRASZAM
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie