Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Robota wykonana profesjonalnie Joozek to fachowiec wysokiej klasy☺️ dziękuję za pomoc mój projekt fabrycznie nowego Ogara 205 niedługo dobiegnie końca pochwalę się nim na forum ? pozdrawiam Rafał
W końcu Pawła Komar stanął o własnych kołach. Czas jego minął, pora do domciu Shy





Niedługo jego miejsce zajmie kolejny niebiesko-czarny Komar 2350, ale skoro stół się na chwilę zwolnił, to ??? ... info w innym moim wątku.
(13-03-2019 11:00:18)joozek napisał(a): [ -> ]Kolejna prezentacja moich usług Smile




Jeśli masz problem ze swoim Robakiem - zapraszam w wątku, PW, lub mailowo
ZAPRASZAM
Witam,
Chętnie czytam twoje komarkowe rewolucje, gdyż próbuje ogarnąć temat renowacji mojego bzyka. Dlatego staram się czytać i budować bazę wiedzy o sposobach regeneracji i dobrych praktykach.... A roboty dość dużo przedemna

Nasunelo mi się pytanie... Bo gdzieś (jak dobrze pamiętam) pisałeś odnośnie tuleji i całego mocowania wachacza w komarze - przypadek taki jak na zdjęciu. I tam dorabiales chyba teflonowe tuleje i toczyles ta śrubę co przechodzi i mocuje wachacza. Tu zaś widzę czarne tuleje... czy gdzieś już znalazłeś godny polecenia element w jakimś sklepie czy to też twoja konstrukcja?

Ps2.
Jaki koszt regenerowanych amortyzatorów bo chyba będę musiał się zwrócić do Ciebie z tematem moich - choć nie wiem czy nadają się do renowacji - jedna obudowe mam rozwiercona (tak wiem głupota) widać to na zdjęciu poniżej...



Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No i w końcu jest ... doczekałem się niebiesko-czarnego, prawie po 2 miesiącach Dodgy
Oczywiście nie jest mój, a klienta Cool który może się do niego przyzna Shy
Lakier dobrany na oko do mojego 2350 z 1972 roku, w tym przypadku lakier proszkowy RAL 5010.
Efekt ... identyczny hmm
By nie wyszedł taki sam ... przedni widelec i metalowa skorupa lampy, pomalowana na czarno.







Spytacie jaki to model? Właściciel trochę "poprawił" jego wygląd, tak by "powstawał" model 2350 z 1971 r. Czyli skorupa lampy metalowa - 69, charakterystyczna rama z wyższą sztycą siedzenia i blachą pod nity - 69. Uchwyty pompki, tuleja tylnego wahacza z nim samym, jak w modelu 2330 - 69/70. Nawet stojak centralny z tego modelu - rocznik 1969, oraz osłona łańcucha z "zawiniętym" rantem. No i "truskawka" na torcie Tongue rurkowy pedał tylnego hamulca.
Mam nadzieje, że wyjdzie z tego "ładniusi" Komarek facepalm
Ale Komarek się szykuje mniam mniamShy
Też takiego chcę, muszę poszukać.
witajcie,
pytanko.

komar 2351 - niestety nie rozbieralem go sam, a gosc, ktory malowal proszkowo.
otoz mam lagi wyciagniete (zadnych tulejek, niczego na nich nie ma poza brudem), mam rury (w nich sprezyny i mocowanie sprezyn)
jakie i w ktorych miejscach powinny byc zamontowane tulejki?
napewno na dole rury powinna byc z kołnierzem, a czy jeszcze gdzies jakas?gdzie?
sprezyny smarowac tylko smarem miedzianym, czy poprostu smar jakis wpakowac na sprezyne?

z góry dzieki za pomoc.
Witaj. Mam do regeneracji tylne amortyzatory (2 komplety) i przednie zawieszenie (2 komplety lag do wyboru) od komara 2352. Widelec i półkę będę chciał piaskować i malować w późniejszym terminie (rozumiem, że montaż tulei dopiero po malowaniu?) Czy osłony amortyzatorów tylnych możesz pomalować wybranym kolorem np. czarny mat? Proszę o info o szczegóły usługi i koszty. Z góry dziękuję.
(13-05-2019 15:38:12)17misiek09 napisał(a): [ -> ]komar 2351 -
otoz mam lagi wyciagniete (zadnych tulejek, niczego na nich nie ma poza brudem), mam rury (w nich sprezyny i mocowanie sprezyn)
jakie i w ktorych miejscach powinny byc zamontowane tulejki?
napewno na dole rury powinna byc z kołnierzem, a czy jeszcze gdzies jakas?gdzie?
sprezyny smarowac tylko smarem miedzianym, czy poprostu smar jakis wpakowac na sprezyne?

z góry dzieki za pomoc.

Komar 2351 powinien mieć lagi fi 23 mm.
Tuleje PCV wprasowane są od dołu. Najpierw tuleja bez kołnierza o wymiarach fi 23 x fi 27 mm x dł 26 mm, potem dystansowa rurka cienko-ścienna dł 110 mm i znów tuleja PCV, tym razem z kołnierzem.
Sprężyny w tym modelu długości ok 24 cm, z jednej strony wkręcone w lagi, z a drugiej strony wkręcone w tzw szpilko/ślimaki o skoku gwintu sprężyny. By to się trzymało, zamontowano tam szpilki M8 - przechodzi przez półkę górną.
Co do smarowania - jeśli to wszystko porządnie umyjesz, możesz użyć dowolnego smaru. Najlepiej nieściekającego np miedzianego lub grafitowego. Pamiętaj jednak, że smarujesz tylko sprężyny i ich miejsca osadzeń - wystarczy delikatna warstwa - użyj pędzelka.
Tulei PCV z poliamidu, czy teflonu nie smaruj, mają właściwości samosmarujące, ew psiknij silikonem.

(13-05-2019 16:21:33)qreqory napisał(a): [ -> ]Witaj. Mam do regeneracji tylne amortyzatory (2 komplety) i przednie zawieszenie (2 komplety lag do wyboru) od komara 2352. Widelec i półkę będę chciał piaskować i malować w późniejszym terminie (rozumiem, że montaż tulei dopiero po malowaniu?) Czy osłony amortyzatorów tylnych możesz pomalować wybranym kolorem np. czarny mat? Proszę o info o szczegóły usługi i koszty. Z góry dziękuję.

Tak, montaż tulei dopiero po malowaniu, zwłaszcza przy malowaniu proszkowym.
Co do pomalowania osłon amortyzatorów - tak mogę to zrobić, malowanie proszkowe. Kolory; czarny mat, czarny połysk i amelinium Wink
Co do reszty pisz na joosko@interia.pl
Zapraszam
Komara wciąż przybywa, myślę, że jeszcze weekend i będzie gotowy - oczywiście wg ustaleń z klientem. Niestety, nadal się nie ujawnił Cool stwierdził, że go skrytykowałem za te "poprawki modelu" facepalm Ależ broń boże hmm przecież ma być taki jak się Tobie podoba Shy śliczniusi Shy





W między czasie ruszyły prace z nowym projektem ... Ogar 200.
Blacharka do roboty, a także kompleksowe zawieszenie. robak nie będzie u mnie malowany.
hmmm ... a jak to ugryźć? Huh



Oczywiście poradziłem sobie z tym wszystkim ... zdjęcia za jakiś czas, jak je znajdę Shy

I ostatnia sprawa - do końca roku 2019 nie przyjmuję już zleceń, kompleksowych remontów, lista zamknięta 4 projektami. Tylko przednie i tylne zawieszenia, np takie



Zapraszam
Komara wciąż przybywa, myślę, że jeszcze weekend i będzie gotowy - oczywiście wg ustaleń z klientem. Niestety, nadal się nie ujawnił Cool stwierdził, że go skrytykowałem za te "poprawki modelu" facepalm Ależ broń boże hmm przecież ma być taki jak się Tobie podoba : W sumie oprocz kilku detali bedzie jak mój 2330. . U mnie też ral 5010.
Naprawdę ładny ten kolorek Smile
Jeszcze kilka zdjęć z przybywania niebieskiego Shy można by rzec, że to już koniec ...






i obiecane zdjęcia, jak poradziłem sobie z Ogarem 200






Zostały jeszcze blachy głowicy silnika, których nie było i stojak centralny. Miał dojechać, a nie dojechał Confused Grzegorzu popraw się hmm
Niebieski Komar 2350 klienta, ukończony - bynajmniej to co miałem przy nim zrobić Cool
Ma po niego przyjechać jakąś "bulwą" facepalm a no zobaczymy.
Kilka zdjęć w moim muzeum hmm






Przy okazji, zapraszam dziś do zgadywanki ... do czego zastosowałem w tym Komarze, stalową sztabkę 120 x 33 x 10 mm ???
Idea
tak więc ... niebieski odjechał Sad właściciel zanim w końcu go zabrał, przez godzinę był w szoku Wink Wprawdzie kopara mu opadła, ale zębów nie musiał zbierać hmm
Ponoć w realu, całkiem inaczej prezentuje się, niż na zdjęciach ... pewnie tak Shy

Ok, pora na dokończenie pomarańczowego 200.
To co miałem i mogłem ... pospawałem i spasowałem.






Potoczyłem ...





Do końca tygodnia powinny wrócić chromy, więc ...
miało być gotowe do końca maja, ale niestety ... nasz forumowy, niesłowny kolega Grzegorz ... znów zawalił Angry
Podoba mi się ta robota, zresztą jak zwykle.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie