(15-12-2014 19:57:43)Pompek napisał(a): [ -> ]Rozlupałem silnik i teraz mam pytanie. Co sądzicie o klejach do łożysk ? czy jak mam wylatane czopy to mogę założyć na takim kleju łożysko ?
pytanie 2
Czy idzie przegwintować wał ? Chodzi mi o stronę magneta. Mam jakiś dziwny gwint, na zmd jest drobny, a tu coś nakombinowane itp.
odpowiedź 1: wystarczy zapunktować w twoim przypadku i będzie jeździł dobrze. Nie ma sensu kasy wydawać.
odpowiedź 2: Tak gwint idzie naprawić. Idziesz do sąsiada i ci gwintuje.
Ale jak napunktować... Chodzi mi o to że łożysko po wale pływa
wpakowałbym ten zmd bo jest idealny, ale ma czopy wychuja** troche. Sąsiad nie ma narzynki.
Chwytasz czop w imadło, albo podkładasz pod niego coś twardego i za pomocą punktaka, i lekkiego młotka tworzysz na czopie tego wału małe wgłębienia.
Obok nich dzięki temu zabiegowi tworzą się małe spiętrzenia materiału, dzięki czemu łożysko będzie ciaśniej siedziało. Jak zrobisz za mało tych wgłębień to znów dostanie luzów. Napunktować należy po obwodzie, czyli "dookoła" czopu w miejscu, gdzie będzie osadzone łożysko.
Jeżeli wał ma krzywe czopy, to choćbyś nie wiem jakich klejów użył i jak napunktował, to i tak po czasie dostanie luzów.
Wyjechane czopy to nie aż taki problem jak wyjechane gniazda na łożyska w karterach, także jest szansa, że zabieg się uda i wał jeszcze trochę posłuży, o ile zrobisz to dobrze.
Czopy zawsze można uratować inną metodą, ale opłacalne tylko jeśli wał jest prosty. Trzeba napylić warstwe chromu technicznego o odpowiedniej grubości i będzie jak nowy
myślę, że metoda z punktakiem będzie lepszym pomysłem
Swoją drogą janusz, napisałem na gg co do cylka
to trzeba jakoś pod kontem napunktować czy normalnie jak leży ?
Normalnie punktujesz, chodzi o to że jak zapunktujesz, to obok "dziurek" pojawią się :wyżyny" wiele takich spowoduje to że łożysko bedzie sie dobrze trzymać
a jaki rozmiar punktaka kupić ?
bo są różne i różniejsze.
Lekka polerka, dupy że tak powiem nie urywa.
Kartery gotowe do mycia karcherem
Wał napunktowany, idealnie trzyma łożysko (dzięki panowie za radę).
Cały trup.
gwint na chińskim wale:
Gwint na ZMD
W dodatku chinol ocierał o ścianki komory.
No to na tyle narazie.
Widzimy tarczę z tyłu, tak pimpek widzimy.
Ale zacisku nie widzimy
I tak jak tarcze to tylko na przodzie.