Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet ogar 200 1988' by KrzychuRometowiec
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
(21-10-2015 21:50:28)komarinho napisał(a): [ -> ]ja bym wymienił wał, bo nie opłaca się składać silnika na niepewnym i w dodatku w takim stanie, który już ma luzy Wink Zrób generalke silnika. Poskładaj na ciepło i cacy
No ok,ale jak dla mnie to zaufany to on jest,ale jest trochę zabrudzony i chyba taki mały luz jest dopuszczalny ?
luz na korbie w strone łożyska igiełkowego? Lepiej żeby go nie było. Pewny? Silnik Ci stuka
(21-10-2015 22:05:56)komarinho napisał(a): [ -> ]luz na korbie w strone łożyska igiełkowego? Lepiej żeby go nie było. Pewny? Silnik Ci stuka
Stukał mi,ponieważ łożyska na wale były do wyrzucenia,ale to bnie jest bie wiadomo jaki luz
luzu ma nie być Smile Jak uważasz.
(21-10-2015 22:20:13)komarinho napisał(a): [ -> ]luzu ma nie być Smile Jak uważasz.
Jak myślisz to stukanie było przez łożyska?
nie wiem, jak rozpołowiłeś to wymień wszystkie najlepiej na FAGi lub SKFy. U mnie silnik postukiwał jak miałem pierścień pęknięty. Ten wał i tak długo nie pojeździ, wymieniłbym go. http://allegro.pl/jawa-50-jawka-ogar-200...97452.html
(21-10-2015 22:57:24)komarinho napisał(a): [ -> ]nie wiem, jak rozpołowiłeś to wymień wszystkie najlepiej na FAGi lub SKFy. U mnie silnik postukiwał jak miałem pierścień pęknięty. Ten wał i tak długo nie pojeździ, wymieniłbym go. http://allegro.pl/jawa-50-jawka-ogar-200...97452.html
Zobacze co będzis u mnie w sklepie
Ja tam uważam, że do tego silnika spokojnie wystarczą polskie łożyska, choćby PPL. Co do wału to jak dla mnie lepiej kupić oryginalną używkę w bdb stanie za znacznie mniejsze pieniądze. Dobrze poszukasz to znajdziesz idealny wał nawet za 25zł.
nie kupowałbym używanego, nigdy nie będzie idealny. Nie znasz stanu łożyska igiełkowego, tego czy w Twoich karterach będzie mial luz na czopach. Nowy posłużyć powinien lata. Sam to ostatnio przerabialem i stwierdzilem że bawienie się w używki nie ma sensu. A co do łożysk, to chyba oczywiste żę FAGi czy SKFy są lepsze od PPL. Szczegolnie jesli chodzi o wał. PPL owszem będą służyć, ale czy na tyle długo i bezawaryjnie? Uważam że w łożyska warto inwestować Wink
Kolega mówił mi,że niedawno robił remont swojemu ogarowi i kupił nowy wał i mi powiedział że winą tego że ogar mu nie odalał było to że miał za duży korbowód niż miał być
(21-10-2015 23:11:58)komarinho napisał(a): [ -> ]nie kupowałbym używanego, nigdy nie będzie idealny. Nie znasz stanu łożyska igiełkowego, tego czy w Twoich karterach będzie mial luz na czopach. Nowy posłużyć powinien lata. Sam to ostatnio przerabialem i stwierdzilem że bawienie się w używki nie ma sensu. A co do łożysk, to chyba oczywiste żę FAGi czy SKFy są lepsze od PPL. Szczegolnie jesli chodzi o wał. PPL owszem będą służyć, ale czy na tyle długo i bezawaryjnie? Uważam że w łożyska warto inwestować Wink

No to teraz pomyśl inaczej. Niby racja, że używany wał nigdy nie będzie idealny, bo jest używany, ale może dalej być w takim samym stopniu sprawny jak być powinien. I tak samo nie powiedziałbym, że współczesne wały muszą być idealne. Przykład? Ktoś z forum trafił na wał do s38 ze zbyt grubymi czopami. Może i stare części są stare, ale jeśli są zadbane i nie zużyte to mogą spokojnie dorównać nowym współczesnym a nawet nierzadko je przewyższyć. Wiadomo, że z opinią na temat nowych/używanych części jest jak z dupą, każdy ma swoją. Jedni fanatycznie twierdzą, że oryginalne części są lepsze (nie zawsze), drudzy zaś uważają, że co nowe to nowe, więc wytrzyma dłużej. Prawda jest taka że, wykonanie nowych części nierzadko zostawia bardzo wiele do życzenia. Jaką masz pewność, że łożysko igiełkowe na korbowodzie jest dobrej jakości? Żadną. To, że łożysko jest nowe nie znaczy, że jest lepsze. W te wały często pakuje się byle jaki badziew. Tak samo to łożysko zamiast tulejki korbowodu. Nie znaczy to jednak, że nie możesz mieć racji, ale nie znaczy też, że i ja jej nie mam. Po prostu wszystko zależy od dobrego wyboru i oceny stanu danej części. Tym bardziej, że różnica w cenie bywa ogromna. Osobiście niektóre części wolę kupować oryginalne, sprawdzone, których nie będę potem musiał jeszcze z 10 razy dopasowywać, a czasem wolę zainwestować w nową część jeśli jej wykonanie jest na przynajmniej zadowalającym poziomie.

A co do łożysk silnika to myślę, że warto na początek pomyśleć czy naprawdę potrzeba tu jakichś super łożysk? Seryjny silnik nie jest wysilony, nie wykręca nie wiadomo jakich obrotów itd. Oryginalne czechosłowackie łożyska też były wykonywane na podobnym poziomie co współczesne polskie czy słowackie. Lepsze łożyska można pakować do silników które będą bardziej obciążone i wysilone, bo tak moim zdaniem to takie trochę remontowanie "na pokaz", że im droższe to już będzie lepsze. Poza tym skoro już chcesz tak bardzo stawiać na jakość to czemu nie poleciłbyś łożysk z jeszcze wyższej półki jak choćby KOYO ? Czyż nie z tego samego powodu, który wymieniłem wyżej? Wink Osobiście remontowałem silnik i na wale założyłem nowe łożyska PPL, sprawdziłem je w swoim silniku, ciągle spisują się jak powinny i dlatego to je polecam. Zwyczajnie nie przywykłem polecać komuś czegoś czego nie jestem pewny. Tak samo Ty możesz mieć silnik złożony choćby na FAGach i też może spisywać się równie dobrze i tak samo jak ja polecisz to co sam sprawdziłeś. W tym całym dzieleniu się informacjami nie chodzi o pokazanie "kto się bardziej zna" czy "kto wie lepiej" tylko o dzieleniu się swoimi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniami. Dzięki temu można mieć jakieś porównanie i ostatecznie wybrać to co uzna się za lepsze Smile

PS: Tak nawiązując do firmowych łożysk to uważałbym na SKFy. Nie twierdze, że są złe, ale na rynku jest masa ich mniej lub bardziej udanych podróbek. O podobnym przypadku co do FAGów nie słyszałem, a przynajmniej nie widziałem by było o tym tak głośno.
No właśnie właśnie. Dzielimy się doświadczeniami. Rzeczywiście swój silnik mam złożony na FAGach i w zupełności je polecam. Tak samo wal w który zainwestowałem. Spisuje się świetne ale nie jest to najtańszy wybór - wręcz odwrotnie. I to jest jego wada. Wszystko zależy od funduszy które wkładasz w silnik
Mam pytanie,jak złożyć automat zmiany biegów do ogara 200??
Mam filmik,który znalazłem YT ,jak się wschłuchacie jak jest widok na cylinder i silnik chodzi to jest taki głos w chyba cilindrze i miałem taki sam w ogarze tylko jak się rozgrzał i słabł i w sumie gasł. LINK :<br />
<br />
http://m.youtube.com/watch?v=KagXa7pRjuU<br />
<br />
Zobaczcie 1 minuta 11 sekunda.
Który wał mam założyć do mojego ogara??? Ten z tłokiem to miałem od zawsze w silniku. Proszę o szybką ODP!!

https://m.youtube.com/watch?v=fehs6EO2kQ4
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Przekierowanie