Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 200 '88r. by Zigu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Muszę pogrzebać w warsztacie u taty, może wygrzebie jakiś szczelinomierz xD Albo bryknę się do pewnego mechanika i mi ustawi Wink
Jako że nie miałem za bardzo co robić w domu, to postanowiłem zniwelować to przerywanie Ogara. Postanowiłem zacząć sprawdzać, przyczyny tego od najprostszych rzeczy. Zacząłem od gaźnika i kranika. Wziąłem się za sprawdzanie. Gaźnik poszedł na pierwszy ogień, nic nie znalazłem, a i nie poprawiło się nic po przeczyszczeniu, chociaż trochę brudu w nim było...
Następny w kolejce był kran paliwa. I Bingo! Big Grin Sparciała uszczelka w kranie, rozleciała się i kawałek utkwił w kanaliku, przez które leci paliwo.. Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego Ogar działał jak należy. Dzień wcześniej kupiłem, także nowy olej do silnika. Zaopatrzyłem się w Hipol 15F.
Spuściłem, stary olej z silnika, i zaskoczenie... Wyleciało może z 200ml, jak nie mniej, strasznie przepalonego oleju. :/ No nic pomyślałem, i wziąłem się do zakręcania śruby spustu oleju. I kolejne zaskoczenie.. Wyrobiony otwór na śrubę, i nie można śruby dokręcić, więc wspomogłem to na razie silikonem. Zalałem nowy olej, poczekałem aż nadmiar wyleci, i odpalam Big Grin Pochodził ładnie może z minutę i zgasł.. Paliwo dochodzi, nie zalewa ani nic.. Co to może być?
A co do części tj. K60, wężyk i dysze do K60b, to jeszcze nie doszły xD
Cytat:Zaopatrzyłem się w Hipol 15F.
Spuściłem, stary olej z silnika, i zaskoczenie... Wyleciało może z 200ml, jak nie mniej, strasznie przepalonego oleju. :/ No nic pomyślałem, i wziąłem się do zakręcania śruby spustu oleju. I kolejne zaskoczenie.. Wyrobiony otwór na śrubę, i nie można śruby dokręcić, więc wspomogłem to na razie silikonem.

Hipol to nie do końca dobry pomysł. Podobno skleja tarcze sprzęgłowe. Do rometów najlepszy jest LUX10.

I też tak miałem, że jak pierwszy raz zlewałem olej to mało go zleciało. Po prostu był bardzo stary i przepracowany, a część zawsze gdzieś tam po kropelce ucieknie przez te kilka lat. I ze śrubą widzę, że jesteś już trzecią osobą która o tym ostatnio wspomina. Nawet ja mam z tym problem. I jako że nie mam nawet silikonu to użyłem jakiejś dużej zakrętki jako podkładki pod tą śrubę. No ale trochę się tam poci niestety i przez to raz na kilka dni trochę musze dolewać :/
Ja tam słyszałem inne opinie o Hipolu.
Da się poradzić coś z tą śrubą? Wink
Można ją dać na klej ? ale tymczasowo jedynie
ze sruba to najlepiej by było rozebrac silnik przegwintować i załozyc nowa srube.
Klej albo dać kilka podkładek i dokręcić. Wtedy uszczelniasz silikonem odpornym na temp. i wio.

Ale jak chcesz to porządnie zrobić to musisz przegwintować karter co wiąże się z rozebraniem silnika.

Ja tam jeżdżę na "pocącej" się śrubie i po prostu raz na jakiś czas doleje mu troche oleju. Ale to dość kiepski pomysł. Bo olej trochę kosztuje (ale ja mam litr nowego LUX10 za 10zł :F )
Nowe nagwintowanie, to będzie pewnie podczas kapitalki silnika, która kiedyś będzie Wink
Chodzi mi o sposób na teraz. Ten klej to jaki można dać? Smile
Zapewne cokolwiek co jest odporne na temperatury. Poleciłbym poxiline, ale ciekawe jak to potem odkleisz :F
Ważne żeby trzymało, a o odkręcanie będziemy się martwić kiedy indziej Big Grin
No jak chcesz :F Poxilina musi dać radę, bo to klej do między innymi rur xD
Poszukam i coś wykombinuje z tym Wink
Dzięki za rady Smile
Martwi mnie trochę jedna rzecz, otóż zamówiłem części w piątek, i jeszcze nie doszły... :/ Zobaczymy czy jutro przyjdą..
Poxipol da rade, tam nie ma aż tak wysokiej temperatury,
(25-04-2013 21:44:32)kondzio310 napisał(a): [ -> ]Poxipol da rade, tam nie ma aż tak wysokiej temperatury,

Musi dać radę, jak nim można kleić rury z gorącą wodą :F Sam chyba też tak zrobie Tongue
To w takim razie zaopatrzę się w ten klej w najbliższym czasie i załatwimy to Big Grin
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Przekierowanie