01-08-2018, 13:00:26
01-08-2018, 13:05:36
Nie Ale będzie to powłoka którą galwanizernia ma w swojej ofercie i nie będzie problemu z jej wykonaniem. Dowiecie się za 1,5 miesiąca
14-09-2018, 18:07:48
Rama i jej podzespoły czekają już gotowe do odbioru
W międzyczasie, zleciłem wykonanie repliki oryginalnego górnego wspornika tłumika, którego u mnie nie było:
Niestety, trochę różni się od oryginału, ale to ze względu na to, iż był dorabiany tylko na podstawie zdjęć i wymiarów... Dodatkowo, wykonanie do wyprasowania tego formy takiej jak w fabryce, byłoby już raczej zbyt kosztowne...
Najpierw został wycięty laserem z blachy ze stali węglowej o grubości 2 mm, potem wyprasowany prawie jak oryginał, a teraz pójdzie do chromowania.
Zamiast tego wspornika, miałem zamontowane takie coś:
Ktoś wie co to i od czego?
Kupiłem też naklejkę na tarczę licznika od motonaklejki.pl:
Chwilowo tyle, pozdro
W międzyczasie, zleciłem wykonanie repliki oryginalnego górnego wspornika tłumika, którego u mnie nie było:
Niestety, trochę różni się od oryginału, ale to ze względu na to, iż był dorabiany tylko na podstawie zdjęć i wymiarów... Dodatkowo, wykonanie do wyprasowania tego formy takiej jak w fabryce, byłoby już raczej zbyt kosztowne...
Najpierw został wycięty laserem z blachy ze stali węglowej o grubości 2 mm, potem wyprasowany prawie jak oryginał, a teraz pójdzie do chromowania.
Zamiast tego wspornika, miałem zamontowane takie coś:
Ktoś wie co to i od czego?
Kupiłem też naklejkę na tarczę licznika od motonaklejki.pl:
Chwilowo tyle, pozdro
14-09-2018, 18:22:23
No proszę cię...
Przecież to jest ramię blokujące "szczęki" hamulca o ramę. Każde torpedo ma coś takiego.
Przecież to jest ramię blokujące "szczęki" hamulca o ramę. Każde torpedo ma coś takiego.
14-09-2018, 18:28:58
No faktycznie
Dzięki - nie siedzę w rowerach Rometu, więc nie wiedziałem
Dzięki - nie siedzę w rowerach Rometu, więc nie wiedziałem
14-09-2018, 18:51:30
Wszystko wygląda fajnie. Mam pytanie do cb myślę że nie , robiłeś tylko jednej sztuki tego mocowania? I drugie pytanie naklejka wiesz jak to z naklejkami jest co się stanie z czasem z tym ? W przyszłym tygodniu będę miał ten typ tarczy gotowy do odbioru z wszystkim.
14-09-2018, 18:56:02
Zrobiłem tylko dwie sztuki, bo jedna osoba wcześniej mi się zadeklarowała, że była by na niego chętna. Kosz wycięcia i wyprasowania sztuki - 90 zł.
Z naklejką raczej nic się nie stanie - bo co ma się stać? Może być jedynie narażona na promienie słoneczne. Od reszty oddzielać ją będzie szkiełko i gumowe uszczelki. Raczej wykorzystam już naklejki
Z naklejką raczej nic się nie stanie - bo co ma się stać? Może być jedynie narażona na promienie słoneczne. Od reszty oddzielać ją będzie szkiełko i gumowe uszczelki. Raczej wykorzystam już naklejki
20-09-2018, 16:52:38
Rama i jej podzespoły przed (większość spawów została dokładniej wyszlifowana i wypiaskowana):
I po kadmowaniu galwanicznym:
Jednak z bezbarwno-niebieską pasywacją, bo inaczej nie przeszłoby to przez Kontrolę Jakości w galwanizerni. Lepiej byłoby bez pasywacji, ale na niej lakier też powinien się trzymać - ewentualnie można ją będzie zeszlifować. Gdyby była to pasywacja oliwkowa, to na pewno nie dałoby się tego polakierować...
Zbiornik paliwa po fosforanowaniu z zewnątrz i z wewnątrz:
Tak - jest to powłoka odporna na działanie paliwa i można ją bez problemu lakierować.
Woski do profili zamkniętych:
Tym razem bez konwertera rdzy, bo nie jest on jednak konieczny.
Nowe repliki gumowych i plastikowych elementów od Retro-Moto:
Niedługo dostępne będzie trochę innych elementów gumowych i plastikowych do Rometa. Co to będzie, niech pozostanie niespodzianką
I na koniec, nowa gąbka siedzenia od Jawy 634, do wycięcia przez tapicera na wzór oryginalnej:
Za kilka miesięcy, będą już dostępne nowe, odlewane gąbki siedzenia do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1 (a może także Ogara 200, 205 i Charta 210) od junca
Na razie tyle, pozdro
I po kadmowaniu galwanicznym:
Jednak z bezbarwno-niebieską pasywacją, bo inaczej nie przeszłoby to przez Kontrolę Jakości w galwanizerni. Lepiej byłoby bez pasywacji, ale na niej lakier też powinien się trzymać - ewentualnie można ją będzie zeszlifować. Gdyby była to pasywacja oliwkowa, to na pewno nie dałoby się tego polakierować...
Zbiornik paliwa po fosforanowaniu z zewnątrz i z wewnątrz:
Tak - jest to powłoka odporna na działanie paliwa i można ją bez problemu lakierować.
Woski do profili zamkniętych:
Tym razem bez konwertera rdzy, bo nie jest on jednak konieczny.
Nowe repliki gumowych i plastikowych elementów od Retro-Moto:
Niedługo dostępne będzie trochę innych elementów gumowych i plastikowych do Rometa. Co to będzie, niech pozostanie niespodzianką
I na koniec, nowa gąbka siedzenia od Jawy 634, do wycięcia przez tapicera na wzór oryginalnej:
Za kilka miesięcy, będą już dostępne nowe, odlewane gąbki siedzenia do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1 (a może także Ogara 200, 205 i Charta 210) od junca
Na razie tyle, pozdro
03-10-2018, 14:08:36
Profile zamknięte w ramie i jej podzespołach, zostały najpierw przedmuchane sprężonym powietrzem (o dziwo wyleciało z nich jeszcze dość sporo płatów starego lakieru) i zabezpieczone dwoma wyżej widocznymi woskami. Po ich wyschnięciu, elementy zostały wymyte z zewnątrz benzyną ekstrakcyjną - z tego co wyciekło z wnęk.
A jednak produkcja gąbki/gąbek zacznie się (chyba) dopiero od następnego roku
Pierwsza partia elementów przed:
I po chromowaniu dekoracyjnym, na podkładzie miedzi i niklu:
Jak widać, jedna klamka nie została wysłana, bo wymagała jednak prostowania. Miseczki łożyska kierownicy są nowe i oryginalne. Profile zamknięte (kierownica i górna część kopstartera) zostały zabezpieczone smarem białym w sprayu z dyszą 360 stopni, a większość gwintów będzie poprawionych narzynką.
Chwilowo niestety tyle, pozdro
A jednak produkcja gąbki/gąbek zacznie się (chyba) dopiero od następnego roku
Pierwsza partia elementów przed:
I po chromowaniu dekoracyjnym, na podkładzie miedzi i niklu:
Jak widać, jedna klamka nie została wysłana, bo wymagała jednak prostowania. Miseczki łożyska kierownicy są nowe i oryginalne. Profile zamknięte (kierownica i górna część kopstartera) zostały zabezpieczone smarem białym w sprayu z dyszą 360 stopni, a większość gwintów będzie poprawionych narzynką.
Chwilowo niestety tyle, pozdro
06-10-2018, 00:49:03
Przykładasz się do tego motorowetu na wysokim poziomie , nie jeden właściciel (pseudo restaurator) zabytkowego motocykla nie dorasta do twojego zaangażowania i poziomu ,a znam takich ....
Tak trzymać ,pozdrawiam
Tak trzymać ,pozdrawiam
06-10-2018, 17:20:56
Dziękuję
Miło mi, gdy ktoś zostawia tu jakikolwiek znak że przeczytał to co tu piszę, bo wtedy widzę, że jest sens pisać.
Miło mi, gdy ktoś zostawia tu jakikolwiek znak że przeczytał to co tu piszę, bo wtedy widzę, że jest sens pisać.
06-10-2018, 18:33:40
pisz, pisz
06-10-2018, 19:02:20
Większość profili zamkniętych... Czyli że owalnych tak? Hm, to tam chrom nie doszedł?
07-10-2018, 01:24:50
Profile zamknięte, czyli wnętrza - w tym przypadku głównie "rur".
Nie. Chrom, nikiel i miedź tam nie dojdą - ewentualnie troszeczkę. Raczej żadna powłoka galwaniczna nie dojdzie do końca w profile zamknięte, bez wykonania do tego celu specjalnego przyrządu. A więc po chromowaniu, w profilach jest goła stal (wytrawiona przez kwas solny i odtłuszczona przez ług sodowy).
Nie. Chrom, nikiel i miedź tam nie dojdą - ewentualnie troszeczkę. Raczej żadna powłoka galwaniczna nie dojdzie do końca w profile zamknięte, bez wykonania do tego celu specjalnego przyrządu. A więc po chromowaniu, w profilach jest goła stal (wytrawiona przez kwas solny i odtłuszczona przez ług sodowy).
07-10-2018, 15:35:53
Tak parze sobie tak szykujesz te romety naprawdę dobrze widać że dobrze nie, ale tak z ciekawości jeździsz tym trochę czy tylko remontujesz?