Nie chcę się kłócić bo każdy robi jak chce ale olej 10w jest zbyt rzadki do tego typu sprzęta, musiał by być co najmniej 15w , co z tego że są mniejsze opory(jeśli to rzeczywiście prawda
) ale po rozgrzaniu to woda , słabe smarowanie do tego będzie wyciekał wszędzie i mogą być problemy ze sprzęgłem. Robie dużo km moimi sprzętami i mam tam jakieś doświadczenie z tym . Wiem że pewnie nie bedziesz tym jeździł na codzień i tylko odpalał co jakiś czas , więc może i ten olej wystarczy.
Transoil daje rade w tych starych skrzyniach i sprzegło też ogarnia dobrze. Przetestowane na wsk 175 i zmiana zdecydowanie na plus. Świeży lux 10 z orlenu, który nie sprawiał problemów po porzadnym zagrzaniu silnika na torze powodował dziwne ślizganie się sprzęgła. Zrobiła się konsystencja wody, a po zlaniu i wystygnięciu konsystencja rozwolnienia. Motul ogarniał bez problemowo, nic się nie działo i mimo ostrego grzania do samego zlania był spoko. W jakiś cudowny wzrost mocy po zmianie oleju nie ma co wierzyć, sprawa nieodczuwalna. Jeżeli chodzi o wycieki to nie ma prawa nic lecieć, jeżeli jest wszystko dobrze uszczelnione a w tym przypadku akurat chyba nie ma powodu do zmartwień. Jeżeli chodzi o olej do mieszanki to daj z nim spokój, kup odrazu orlena półsyntetyka i odpuśc minerał na dotarcie. Też o tym słyszałem, ale fakt jest taki, że ten olej dość ostro syfi bo stosowałem go przez chyba dwa sezony. Szkoda czasu i czyszczenia tego wszystkiego.
skinder, dzięki za opinię - olej Orlen 2T Semisynthetic mam, bo używałem go już do 50-T-1
xploid, 50-T-1 sprzedany już dawno i 50-TS-1 też mam nadzieję będzie - ale za znacznie wyższa kwotę
Dziwne , bo ja jedno sprzęgło w wsce na takim oleju wykończyłem jeżdżąc w upałach po 100 km bez przerw , sprzęgło pod mocny wiatr i górki lekko się ślizgało , powiem więcej stan zębatek i łańcuszka też był nie zaciekawy (jak by słabe smarowanie) , po wymianie zużytych elementów i przerzuceniu sie na olej gęstszy - Mannol 80w90 gl 4 , wszystko jest w porządku . Ale każdy ma swoje zdanie i robi jak chce , powodzenia
(10-01-2019 02:06:59)Simpepsi97 napisał(a): [ -> ]Nie chcę się kłócić bo każdy robi jak chce ale olej 10w jest zbyt rzadki do tego typu sprzęta, musiał by być co najmniej 15w , co z tego że są mniejsze opory(jeśli to rzeczywiście prawda ) ale po rozgrzaniu to woda , słabe smarowanie do tego będzie wyciekał wszędzie i mogą być problemy ze sprzęgłem.
Ludki, czy wy rozumiecie co to jest klasyfikacja lepkościowa SAE? Ona nie mówi o tym, czy olej jest "rzadki" czy "gęsty", tylko opisuje wpływ temperatury na zmianę parametrów oleju. A właściwiej to określa minimalne parametry, przy określonej temperaturze jakie olej musi spełniać, aby załapać się do danej klasy lepkościowej.
W temperaturze roboczej właściwie wszystkie oleje mają podobną gęstość, natomiast ich lepkość (a więc zdolność do tworzenia filmu olejowego) może być diametralnie różna. W dodatku są też klasy jakościowe, jak się zaleje olej o niższej klasie jakościowej niż powinna być*, to nie można się dziwić, że jakiś podzespół zużyła się szybciej niż powinien.
Swoją drogą, ja w Charcie mam zalany olej przekładniowy 75W90 GL4. Negatywnych skutków nie odnotowałem.
* - nie dotyczy silników Dezamet, obecnie każdy dostępny na rynku olej przekładniowy jest lepszy niż zalecany przez producenta.
(10-01-2019 17:13:30)Szatek napisał(a): [ -> ]skinder, dzięki za opinię - olej Orlen 2T Semisynthetic mam, bo używałem go już do 50-T-1
xploid, 50-T-1 sprzedany już dawno i 50-TS-1 też mam nadzieję będzie - ale za znacznie wyższa kwotę
Też go sprzedajesz? Pewnie jak z tamtym sprzedasz i kupisz kolejnego ts-a
.
Mam zamiar sprzedać, a czy za określoną kwotę będzie jakiś chętny, to się okaże
Kolejnego 50-TS-1 nie zamierzam kupować. Tamtego sprzedałem przy okazji
A z całkiem innej beczki, to czegoś się dopatrzyłem. Pewno o tym wiesz i masz na to już jakiś plan, ale właśnie tego jestem ciekaw więc do meritum:
Dolna półka przedniego zawieszenia powinna mieć obejmy chromowane (srebrne?) a u Ciebie przyszły z lakierni czarne jak cały element. Będziesz coś z tym robił? Jeśli tak to w jaki sposób?
Te osłony są demontowalne i mam je już pochromowane
To bardzo dobra wiadomość
Zapomniałem dodać, że naklejki na zbiorniku są oczywiście ponownie pokryte lakierem bezbarwnym.
W międzyczasie, udało mi się coś zrobić - niestety nie za dużo
Pompka powietrza przed:
I po złożeniu:
Mojej uwadze umknęła jedna malutka uszczelka wężyka od strony wentyla - trudno, zostaje ta co jest... Wnętrze pompki pokryte smarem sylikonowym z aplikatora. Oczywiście pompka działa
Lusterko motoroweru przed:
Dodatkowo musiałem dokupić lustro o grubości 2 mm, którego szklarz nie miał:
I po docięciu szkła przez szklarza i założeniu kedry przeze mnie (pomógł wrzątek):
Jedna nakrętka jednak nie zmieściła się na pręcie - nie jest i tak konieczna.
Kupiłem sobie jeszcze takie coś (sam czujnik już mam):
https://allegro.pl/statyw-magnetyczny-do...78880.html
Kto zgadnie do czego mi posłuży?
skinder nie pisz
No i na razie niestety tylko tyle, pozdro