04-01-2016, 21:07:45
04-01-2016, 21:46:52
(04-01-2016 21:07:45)adam50t1 napisał(a): [ -> ]Skąd ty bierzesz takie informacje?
Czytaj stronę wcześniej
04-01-2016, 22:37:49
Klasa.
Powiem Ci szczerze, że dużo widziałem, ale takie cudo widzę pierwszy raz.
Gratuluję zakupu
Powiem Ci szczerze, że dużo widziałem, ale takie cudo widzę pierwszy raz.
Gratuluję zakupu
05-01-2016, 00:00:50
Jestem pod wrazeniem tego czego sie w tym temacie dowiadujemy o romecie niedlugo chyba naprawde MC1 nam przedstawisz
05-01-2016, 01:36:11
Pomijając fakt, że MC1 to nie prototyp Rometu to spoko /// Quake
05-01-2016, 01:47:44
A prawdopodobnie nawet nie był prototypem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Jednośladowych jak można wyczytać w internecie
05-01-2016, 16:34:43
Kolejna ciekawostka:
Na zdjęciu prototyp Rometa 50-TS-1 z 1974 roku, z programu telewizyjnego "MY 74", emitowanego tego samego roku (niestety, TVP nie ma zapisu w archiwum). Pozostałe pojazdy to także prototypy:
Jest to jeden z takich egzemplarzy (sugeruje się inna naklejką na baku, wysoko uniesionym przednim błotnikiem, ale też innym chlapaczem tylnego błotnika):
Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).
Na zdjęciu prototyp Rometa 50-TS-1 z 1974 roku, z programu telewizyjnego "MY 74", emitowanego tego samego roku (niestety, TVP nie ma zapisu w archiwum). Pozostałe pojazdy to także prototypy:
Jest to jeden z takich egzemplarzy (sugeruje się inna naklejką na baku, wysoko uniesionym przednim błotnikiem, ale też innym chlapaczem tylnego błotnika):
Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).
25-01-2016, 21:52:22
Kilka małych poprawek:
Wnuka.
Rometu.
A także drugiej przegrody oraz małe przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wylotu.
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?
Środkowe koło zębate wałka pośredniczącego, montowane razem z w.w. trybem, było prawdopodobnie mniejsze.
Była także odlana z białego plastiku, jak pokrywy schowka.
Jednego z pięciu.
Lub Jikov (nie wiem konkretnie który) a GM16F mógł być jednak w WSK-ach.
Silnik nadal istnieje i jest sprawny. Jest to polski silnik, o pojemności 50 cm3 i pięciobiegowej skrzyni biegów.
Gaźnik do tego silnika to Jikov (zdemontowany).
Został nazwany "lekkim motocyklem", ze względu na to, że można nim było osiągnąć prędkość 90 km/h, co kwalifikowało go już jako motocykl.
Jest jeszcze jeden możliwy powód, o którym zapomniałem - wysoko uniesiony błotnik po prostu nie chronił przed błotem
Dziękuję też za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet miesiąca". Dzięki nim, motorower bierze udział w konkursie "Rometa roku"
Pozdrawiam
Szatek napisał(a):kupiony od syna pierwszego właściciela
Wnuka.
Szatek napisał(a):Nie jest to czyjś wymysł, no chyba że pracowników OBR-u
Rometu.
Szatek napisał(a):Przeróbka polegała na...zmianie ostatniej przegrody tłumika.
A także drugiej przegrody oraz małe przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wylotu.
Szatek napisał(a):3. Osłona tłumika została prawdopodobnie zapożyczona z motorynki - długość 63 cm.
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?
Szatek napisał(a):3. Informacje o rzekomych innych przełożeniach w skrzyni biegów silnika 019, wzięły się prawdopodobnie jedynie z różnicy w ilości zębów trybu drugiego biegu (18 i 19 zębów). Jest to nawet udokumentowane w jakiejś literaturze dotyczącej Rometów. Tryby 19z występowały prawdopodobnie na początku produkcji. Posiadam taki, nowy ZMD:
Środkowe koło zębate wałka pośredniczącego, montowane razem z w.w. trybem, było prawdopodobnie mniejsze.
Szatek napisał(a):Tak samo wyglądała sytuacja z lakierowaniem przedniej lampy w 50-TS-1 i 50-T-1, też była tylko w wersjach "pokazowych".
Była także odlana z białego plastiku, jak pokrywy schowka.
Szatek napisał(a):Na zdjęciu syn konstruktora jednego z prototypów w.w. pojazdu (lata 80-te):
Jednego z pięciu.
Szatek napisał(a):Późniejsze wersje prototypów silników były prawdopodobnie wyposażone w gaźnik GM16F
Lub Jikov (nie wiem konkretnie który) a GM16F mógł być jednak w WSK-ach.
Szatek napisał(a):Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla.
Silnik nadal istnieje i jest sprawny. Jest to polski silnik, o pojemności 50 cm3 i pięciobiegowej skrzyni biegów.
Gaźnik do tego silnika to Jikov (zdemontowany).
Został nazwany "lekkim motocyklem", ze względu na to, że można nim było osiągnąć prędkość 90 km/h, co kwalifikowało go już jako motocykl.
Szatek napisał(a):Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Jest jeszcze jeden możliwy powód, o którym zapomniałem - wysoko uniesiony błotnik po prostu nie chronił przed błotem
Dziękuję też za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet miesiąca". Dzięki nim, motorower bierze udział w konkursie "Rometa roku"
Pozdrawiam
26-01-2016, 21:16:33
Jest naprawdę super,i oddaje pokłony za tak obszerne informacje jakie posiadasz o tych modelach,będzie wiadomo do kogo się zgłościć o pomoc i to w najbliższym czasie,bo narobiłeś mi smaku,a mam 50t1 w ori stanie i czas się brać za odnowę bo ciagle w wsk-ach siedzę a co za dużo to nie zdrowo;-)pozdrawiam
26-01-2016, 23:03:19
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?
Osłona 63 cm
Osłona 63 cm
27-01-2016, 04:15:23
chemik, dziękuję i oczywiście służę pomocą
Zaprezentuj swojego 50-T-1 na forum. Również pozdrawiam
joozek, dzięki
Mógłbyś podać jeszcze inne wymiary (np. szerokość i odstepy na otwory mocowania)? Porównałbym później ze swoją.
Zaprezentuj swojego 50-T-1 na forum. Również pozdrawiam
joozek, dzięki
Mógłbyś podać jeszcze inne wymiary (np. szerokość i odstepy na otwory mocowania)? Porównałbym później ze swoją.
28-01-2016, 01:03:56
Odległość do mocowania 20,5 cm, mierzone w osi otworów. Otwory nerkowe fi 8 mm
28-01-2016, 20:13:47
Właśnie zobaczyłem, że w Twojej 50-M-2 masz inną osłonę tłumika.
Długość się zgadza, ale reszta nie - moja osłona jest mocowana w trzech miejscach
Jest to pomyłka w fabryce, ponieważ tabliczki znamionowe zakładano dopiero po ukończeniu motoroweru.
Romety MC-1, były wyprodukowane przez Zakład Doświadczalny Rometu (różne nazwy na przestrzeni lat) na zlecenie Polskiego Związku Motorowego. OBR stworzył do nich jedynie dokumentacje techniczną.
Długość się zgadza, ale reszta nie - moja osłona jest mocowana w trzech miejscach
(02-01-2016 20:43:40)Szatek napisał(a): [ -> ]Ciekawy jest też fakt, że na ostatnim miejscu w numerze widnieje także niewyraźne "0", co może oznaczać pomyłkę, lub to, że rama 50-TS-1 to przerobiona rama Komara Sport (w co wątpię).
Jest to pomyłka w fabryce, ponieważ tabliczki znamionowe zakładano dopiero po ukończeniu motoroweru.
(05-01-2016 01:36:11)Komar_126 napisał(a): [ -> ]Pomijając fakt, że MC1 to nie prototyp Rometu to spoko /// Quake
(05-01-2016 01:47:44)Szatek napisał(a): [ -> ]A prawdopodobnie nawet nie był prototypem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Jednośladowych jak można wyczytać w internecie
Romety MC-1, były wyprodukowane przez Zakład Doświadczalny Rometu (różne nazwy na przestrzeni lat) na zlecenie Polskiego Związku Motorowego. OBR stworzył do nich jedynie dokumentacje techniczną.
26-02-2016, 19:52:19
Dziękuję za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet Roku"
Mogę zaprezentować kilka ciekawych zdjęć:
Konstruktor Rometu na swoim wyścigowym Komarze. Ścigał się też innym Rometem z silnikiem 019 z 6-cioma biegami.
Wyścig na Komarach.
Wyżej wspomniany konstruktor na swoim prototypie motorynki.
Oraz jego syn na tej motorynce.
Podczas przeglądania części które dostałem razem z 50-TS-1, natrafiłem na uszkodzony tryb drugiego biegu, o 17-stu zębach:
Także jak widać, stosowano tryby drugiego biegu także o takiej ilości zębów.
Pozdro
Mogę zaprezentować kilka ciekawych zdjęć:
Konstruktor Rometu na swoim wyścigowym Komarze. Ścigał się też innym Rometem z silnikiem 019 z 6-cioma biegami.
Wyścig na Komarach.
Wyżej wspomniany konstruktor na swoim prototypie motorynki.
Oraz jego syn na tej motorynce.
Podczas przeglądania części które dostałem razem z 50-TS-1, natrafiłem na uszkodzony tryb drugiego biegu, o 17-stu zębach:
Także jak widać, stosowano tryby drugiego biegu także o takiej ilości zębów.
Pozdro
31-03-2016, 15:30:01
Czy ktoś posiada luzem osłonę tłumika do motorynki, mocowanej w trzech miejscach?
Nagrałem dwa filmiki, tym razem w lepszej jakości:
Prezentacja: https://www.youtube.com/watch?v=0Pp2to51GX8
Niestety, powróciły problemy z pracą silnika 50-TS-1. Motorower bardzo przerywa na wysokich obrotach. Ustawiłem mu wyższe, bo na niższych przygasa albo w ogóle gaśnie. Pracuje lepiej na światłach, które teraz słabiej świecą. Jazda jest prawie nie możliwa. W pierwszym poście napisałem co wymieniłem i zrobiłem. Podejrzewam, że za bardzo zeszlifowałem magnesy chińskiej cewki zapłonowej, która od nowości ocierała.
Problem z pracą silnika: https://www.youtube.com/watch?v=LyRSQ-pACDo
Nagrałem dwa filmiki, tym razem w lepszej jakości:
Prezentacja: https://www.youtube.com/watch?v=0Pp2to51GX8
Niestety, powróciły problemy z pracą silnika 50-TS-1. Motorower bardzo przerywa na wysokich obrotach. Ustawiłem mu wyższe, bo na niższych przygasa albo w ogóle gaśnie. Pracuje lepiej na światłach, które teraz słabiej świecą. Jazda jest prawie nie możliwa. W pierwszym poście napisałem co wymieniłem i zrobiłem. Podejrzewam, że za bardzo zeszlifowałem magnesy chińskiej cewki zapłonowej, która od nowości ocierała.
Problem z pracą silnika: https://www.youtube.com/watch?v=LyRSQ-pACDo