21-12-2017, 23:14:15
10-02-2018, 18:26:56
Cześć.
Jest już 10-ty lutego, a więc wypadałoby coś napisać
Kompletowanie używanych i oryginalnych części zacząłem już 26-go lutego. Niestety, jak na razie udało mi się kupić jedynie tyle:
Jest to jedynie jakaś 1/4 części które potrzebuje. Ogólnie, to nie wiem czy śmiać się czy płakać z podejścia większości handlarzy (przez co kupiłem dopiero tyle), ale szkoda się nawet rozpisywać...
Podliczam też skrupulatnie tym razem koszty renowacji - zobaczymy ile mnie to wyniesie. Jak na razie, wydałem na tego Rometa 1981,50 zł.
Na razie tyle, pozdro
Jest już 10-ty lutego, a więc wypadałoby coś napisać
Kompletowanie używanych i oryginalnych części zacząłem już 26-go lutego. Niestety, jak na razie udało mi się kupić jedynie tyle:
Jest to jedynie jakaś 1/4 części które potrzebuje. Ogólnie, to nie wiem czy śmiać się czy płakać z podejścia większości handlarzy (przez co kupiłem dopiero tyle), ale szkoda się nawet rozpisywać...
Podliczam też skrupulatnie tym razem koszty renowacji - zobaczymy ile mnie to wyniesie. Jak na razie, wydałem na tego Rometa 1981,50 zł.
Na razie tyle, pozdro
10-02-2018, 18:39:20
Szybkość się nie liczy a dokładność za którą wręcz cię podziwiam.
10-02-2018, 18:40:07
Powiedz czego Ci brakuję i może mógłbym temu zaradzić. Nie chcę na tym zarabiać, a pomóc.
10-02-2018, 18:47:40
Na razie chcę kupić jak najwięcej od handlarzy, ponieważ mniej wyniosą mnie wysyłki. Czego nie uda mi się od nich kupić, będę szukał pojedynczo
10-02-2018, 18:51:18
Znam dwóch panów, którzy rozbierają motorki na części i sprzedają na lokalnym bazarze. Ceny maja bardzo atrakcyjne. Są już w dość podeszłym wieku i niestety nie korzystają z takich dóbr jak telefon i internet (może to i lepie).
10-02-2018, 18:56:07
Odezwę się do Ciebie niedługo
22-02-2018, 13:16:56
Kupiłem kolejne używane i oryginalne części:
Z silnika i z zawieszenia niestety wykorzystam tylko ich niektóre elementy
Kupiłem też sobie przy okazji takie szelki do nagrywania telefonem: http://maclean.pl/index.php?option=com_d...Itemid=110 a więc po zakończeniu renowacji, będzie filmik z jazdy w normalnej jakości
A firma RETRO, w kolejnej współpracy ze mną, wykonała tym razem repliki oryginalnego pierścienia uszczelniającego (w środku tylnej zębatki) do Rometów:
Na razie tyle, pozdro
Z silnika i z zawieszenia niestety wykorzystam tylko ich niektóre elementy
Kupiłem też sobie przy okazji takie szelki do nagrywania telefonem: http://maclean.pl/index.php?option=com_d...Itemid=110 a więc po zakończeniu renowacji, będzie filmik z jazdy w normalnej jakości
A firma RETRO, w kolejnej współpracy ze mną, wykonała tym razem repliki oryginalnego pierścienia uszczelniającego (w środku tylnej zębatki) do Rometów:
Na razie tyle, pozdro
11-03-2018, 16:57:30
30-03-2018, 17:25:34
Następna partia używanych i oryginalnych części:
Koło przekładni stałej które dostałem z Rometem, było jednak do Komara - nie miałem jak tego wcześniej sprawdzić.
Dzięki koledze pajak, dowiedziałem się też że istnieje coś takiego jak ściągacz do wskazówek liczników: http://allegro.pl/sciagacz-wskazowek-lic...65543.html Kupiłem. Mam nadzieję że tym razem wskazówka po jej ponownym założeniu będzie działać. Wcześniej ściągałem ją kombinerkami i możliwe że minimalnie przekrzywiłem tę aluminową miseczkę licznika i mogła się blokować - no ale na oko wyglądało to dobrze. Nie ma chyba innej możliwości.
Niedługo zabieram się też za ramę, ponieważ kupiłem już większość używanych części i nie mam zamiaru czekać nie wiadomo ile, aż skompletuje wszystko.
Na razie tyle, pozdro
Koło przekładni stałej które dostałem z Rometem, było jednak do Komara - nie miałem jak tego wcześniej sprawdzić.
Dzięki koledze pajak, dowiedziałem się też że istnieje coś takiego jak ściągacz do wskazówek liczników: http://allegro.pl/sciagacz-wskazowek-lic...65543.html Kupiłem. Mam nadzieję że tym razem wskazówka po jej ponownym założeniu będzie działać. Wcześniej ściągałem ją kombinerkami i możliwe że minimalnie przekrzywiłem tę aluminową miseczkę licznika i mogła się blokować - no ale na oko wyglądało to dobrze. Nie ma chyba innej możliwości.
Niedługo zabieram się też za ramę, ponieważ kupiłem już większość używanych części i nie mam zamiaru czekać nie wiadomo ile, aż skompletuje wszystko.
Na razie tyle, pozdro
30-03-2018, 18:25:56
Aby dobrze to zrobić, potrzeba zablokować pręt wskazówki na czas jej zdemontowania aby pozostał w tym samym miejscu, tylko w taki sposób zachowamy fabryczny naciąg sprężynki talerzowej który odpowiada za poprawne działanie licznika.
30-03-2018, 18:29:36
Jest łatwiejszy sposób - zaznaczenie pozycji wskazówki na aluminiowej miseczce
16-04-2018, 16:46:48
Jednak ten ściągacz wskazówek z linku, okazał się chińskim badziewiem - igła wykrzywia się przy dociskaniu osi wskazówki - zbyt duży luz na gwincie ściągacza...
Kolejne używane i oryginalne części:
Oraz nowa i oryginalna opona Stomil DUET 19":
Rama i jej podzespoły przed piaskowaniem:
Nóżki górne wcześniej wymyte ze smaru wewnątrz szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń. I po:
Pewnie większość z Was będzie zdziwiona, że wypiaskowałem te elementy przed naprawami blacharskimi Zrobiłem to dlatego, aby pozbyć się tego całego syfu i lakieru, utrudniającego spawanie i dokładną ocenę uszkodzeń. I tak, elementy raczej pokryją się powierzchniową rdzą, ale to nie problem, bo wszystko będzie ostatecznie kadmowane galwanicznie, dzięki czemu zostanie ona wytrawiona, wraz z resztkami lakieru i innego brudu. Przed kadmowaniem, same spawy będą jeszcze raz piaskowane.
I tak piaskowanie ukazało uszkodzenia, które wcześniej nie były widoczne: pęknięty na wylot zbiornik przy spawie jego przedniego mocowania, zabawy z numeratorami na ramie? (pojedyncze znaki w różnych miejscach ramy), oraz "odnalazła" się stalowa tulejka dystansowa w jednej nóżce górnej (nie mogę jej wyjąć)
Na razie tyle, pozdro
Kolejne używane i oryginalne części:
Oraz nowa i oryginalna opona Stomil DUET 19":
Rama i jej podzespoły przed piaskowaniem:
Nóżki górne wcześniej wymyte ze smaru wewnątrz szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń. I po:
Pewnie większość z Was będzie zdziwiona, że wypiaskowałem te elementy przed naprawami blacharskimi Zrobiłem to dlatego, aby pozbyć się tego całego syfu i lakieru, utrudniającego spawanie i dokładną ocenę uszkodzeń. I tak, elementy raczej pokryją się powierzchniową rdzą, ale to nie problem, bo wszystko będzie ostatecznie kadmowane galwanicznie, dzięki czemu zostanie ona wytrawiona, wraz z resztkami lakieru i innego brudu. Przed kadmowaniem, same spawy będą jeszcze raz piaskowane.
I tak piaskowanie ukazało uszkodzenia, które wcześniej nie były widoczne: pęknięty na wylot zbiornik przy spawie jego przedniego mocowania, zabawy z numeratorami na ramie? (pojedyncze znaki w różnych miejscach ramy), oraz "odnalazła" się stalowa tulejka dystansowa w jednej nóżce górnej (nie mogę jej wyjąć)
Na razie tyle, pozdro
04-05-2018, 19:17:38
Rama i jej podzespoły są w trakcie naprawy
Plastikowe pokrywy schowka narzędziowego przed:
I po usunięciu lakieru, przy pomocy środka do usuwania powłok lakierniczych, włókniny szlifierskiej, oraz wykałaczki :
Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.
Lusterko GOZAMET GNIEZNO - niestety z 1980-go roku
Ale nadal szukam z 1975-go
Replika gumowej osłonki przewodów i repliki gum pod podnóżki pasażera, od Nova_Motors:
Plastikowa osłonka instalacji elektrycznej przed:
I po spawaniu:
Zawiozłem ją do spawania z nastawieniem, że to się nie uda, ponieważ nie wiadomo co to za tworzywo (brak oznaczenia) i raczej jest to mieszanka tego co akurat mieli w fabryce. Osoba której to powierzyłem, pospawała to i wyszlifowała tak dobrze, że aż zastanawiałem się z której strony było to wyszczerbienie
Chwilowo tyle, pozdro
Plastikowe pokrywy schowka narzędziowego przed:
I po usunięciu lakieru, przy pomocy środka do usuwania powłok lakierniczych, włókniny szlifierskiej, oraz wykałaczki :
Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.
Lusterko GOZAMET GNIEZNO - niestety z 1980-go roku
Ale nadal szukam z 1975-go
Replika gumowej osłonki przewodów i repliki gum pod podnóżki pasażera, od Nova_Motors:
Plastikowa osłonka instalacji elektrycznej przed:
I po spawaniu:
Zawiozłem ją do spawania z nastawieniem, że to się nie uda, ponieważ nie wiadomo co to za tworzywo (brak oznaczenia) i raczej jest to mieszanka tego co akurat mieli w fabryce. Osoba której to powierzyłem, pospawała to i wyszlifowała tak dobrze, że aż zastanawiałem się z której strony było to wyszczerbienie
Chwilowo tyle, pozdro
04-05-2018, 19:39:56
Widziałem kilka tych lusterek na złomach ostatnio, może akurat będzie któreś z 1975r. to zabiorę dla Ciebie.