Chodzi tylko o to żeby lepiej sie jeździło we dwie os i lepiej wjeżdzało pod górki
Na wyścigi go nie szykuje
Fajny ten twój charcik, dobrze że mój ogar zmartwychwstał
(19-07-2013 00:02:28)koi7 napisał(a): [ -> ]Fajny ten twój charcik, dobrze że mój ogar zmartwychwstał
Tylko szkoda, że to nie temat o twoim ogarze
Karolu, już nie mogę się doczekać tego twojego moda silnika polegającego na dorobieniu kanałów
Zobaczymy czy chart lepiej będzie się spisywał na 70cc, na serii, czy lepiej na 50/4
No okaże sie
czuje ze rewelacji na 50/4 nie bedzie, nie to co 70cc, tam już jest czym jechać
Zebym tylko pod górki duże we dwie os wchodził trójką i już bedzie dobrze
To kup jakąś MZ albo Cz to na pewno podjedziesz pod górki w dwie osoby
Można by się pokusić o cylek 60ccm roztoczony max wtedy podchodził by pod 70ccm i zrobić mu porting wtedy juz jest czym jechać.
(19-07-2013 08:56:12)koi7 napisał(a): [ -> ]To kup jakąś MZ albo Cz to na pewno podjedziesz pod górki w dwie osoby
Cz 175 to nawet będziesz biegi zmieniał pod górkę bo ona jest bardzo mocna,ale niestety ma to swoje minusy z 5l nie schodzi na 100km,Mz ekonomiczniejsza jest,a jest tez czym przypie*dolić,ale jak ma zamiar jeżdzić tym motorem na codzień to nie przyda mu sie bo na taki sprzęt niestety ale trzeba mieć prawko.
Przepiękny Charcik, według mnie pasuje do niego ten "stiker bomb". Ile ty już w niego włożyłeś kapuchy jeśli można wiedzieć ?
Jak bym miał prawko to już dawno śmigałbym MZ
ale nie mam i chciałbym zrobić tego
Co do kasy to nie wiem dokładnie ale 2500 przekroczyłem
Wszyscy przerabiają cylindry w chartach, daje to duże osiągi? na cylku 50/4 simsona weźmie?
Chętnie bym też sobie zrobił takie coś ale boję się o spalanie bo pewnie pod 4l podejdzie.
napewno daje to lepsze niź seria
Ja mam zamiar kupić cylek chartowski i go przerobić
Ja już o spalanie sie nie martwie bo przez mój gażnik 16mc
pali prawie 4l
Kurde myślałem że kupiłeś oryginalne gumy a tu okazało się że tak pięknie wyglądają gumy od Jawy TS
A jak się je zakładało też ciężko jak gumy od SIMSONA ?
Lekko wchodzą , tak jak oryginały wszystko pasuje bez najmniejszego problemu
(19-07-2013 12:53:25)mateusz5625 napisał(a): [ -> ]Wszyscy przerabiają cylindry w chartach, daje to duże osiągi? na cylku 50/4 simsona weźmie?
Chętnie bym też sobie zrobił takie coś ale boję się o spalanie bo pewnie pod 4l podejdzie.
Zależy jak strojone 50/4. Ja kiedyś totalnie amatorsko i na czuja zrobiłem sobie 50/4, takie lekkie, pamiętam, że powiększałem okna i kanały płuczące, podniosłem wydech bodajże o 1mm i ssący też był lekko modyfikowany. To było robione bez większej wiedzy i obliczeń, i o dziwo na seryjnym wydechu i gaźniku 16n1-11 brałem na przyspieszenie Simsonka 4b s60. Pamiętam jak kumpel był w szoku jak ten Chart szedł pod górki i ruszał, nie mógł mnie dogonić przy ruszaniu z miejsca i zostawał dość w tyle, dopiero jak się rozkulał do vmaxa (simek) czyli 75km/h bo tyle mu leciał, to mnie dogonił i wziął, bo mój chart leciał te 65 maksymalnie (bo potem już zaczynały się jaja z pierścieniami - dzwoniły i silnik dostawał hamulca). Ojciec też kiedyś ruszał za mną autem ze skrzyżowania i był w szoku bo w ogóle nie musiał nogi z gazu zdejmować, a jeszcze mu odjeżdżałem. Spalanie wtedy utrzymywało się mimo wszystko w granicach 2,5-3l w zależności jak go traktowałem (a czasami miał ciężkie życie i parę razy udało mi się go przegrzać
)
Jak to się udało - nie wiem, ale patrząc teraz na cyl, który wykonał mi Janusz, wiem, że to obecne 50/4 będzie miało co najmniej 2x lepszego kopa od tej mojej amatorszczyzny, która i tak robiła niezłe wrażenie.
Także zależy czego oczekujesz, ale na pewno przy dobrze wykonanym cylku i jeszcze jakby doszedł do tego odpowiedni gaźnik + wydech - efekty będą co najmniej dobre.
BigSoft jaki bedziesz stosował gaźnik i wydech do swojego 50/4 ?? bedziesz zakładał inny tłok ??? Ile cie kosztowała przeróbka cylindra ??
Janusz94 mi zasugerował dellorto 21mm, ale później stwierdził, że i na Amalu 16T mogę spróbować, a jak będzie za mało wydajny to wtedy większy kupić. Podejrzewam, że pewnie złoty środek będzie w jakimś 19mm.
Wydech - spawany oczywiście. Janusz mi zrobił mapkę tego wydechu z tym, że nie mam obecnie osoby, która by mi to zrobiła i pewnie będę sam go spawał.
Tłok oczywiście inny. Z hondy MBX firmy Meteor, dwupierścieniowy. Pierścienie ładne cieniutkie (górny jest chyba cieńszy od dolnego albo odwrotnie). Taki:
Więcej zdjęć łącznie z cylindrem znajduje się w temacie o moim Charcie:
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid195493
Przeróbka cylindra kosztowała mnie jedyne 50zł. Uważam że cena jest atrakcyjna.