Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Chętnie go kupie jak jest dobry i Ci nie potrzebny Wink
Jutro go poszukam i dam znać jak znajdę Wink
Heh, u mnie też pod czerwienią meksykańską była zieleń tropikalna na niektórych elementach, raczej nie malowany, bo na plombach i od początku w rodzinie, stał 25 lat nieużywany. Romet 2375 z 1982
Piękne Romety. W mojej Pony M2 orginalnie był kolor zielony. Wahacz pod zielonym był w czerwieni meksykańskiej. Reszta elementów tylko warstwa zieleni.
Załóżmy że lakier w danych Rometach jest na pewno oryginalny.

Więc, jeśli podkład był czerwony i szary, to ok, można go pomylić z lakierem.

Ale jeśli jest w innym kolorze, to wychodzi na to, że używali tych samych farb jako podkładów lub lakierowali ponownie zbyt pochopnie pomalowane elementy Wink
Też mi sie gdzieś przewinał taki korek i to w zupełnie innym silniku. A jesli chodzi o kranik to powinienem mieć gdzies taki sam jak Twój ale niestety tez w takim kiepskim stanie)w częsciach
(23-02-2016 22:27:28)Szatek napisał(a): [ -> ]Na dniach następna relacja z prac, a na razie:

https://www.youtube.com/watch?v=RW20PUaxzvc
https://www.youtube.com/watch?v=fxMAOUQw5Rs

Pozdro Wink

Czekałem aż wyprzedzi ten kibel xD
Fajnie ci to chodzi. Jak zamocowałeś kamerę? to go pro na kask?
Fajny romecik :3

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
Kilka poprawek:

(17-07-2015 20:23:24)Szatek napisał(a): [ -> ]Rzadziej spotykany, jednoczęściowy, masywniejszy wspornik błotnika:


Częściej spotykany - pomyłka.

(25-08-2015 16:31:53)Szatek napisał(a): [ -> ]Do wyboru mam: żółty, zielony (groszkowy), pomarańczowy, czerwony i niebieski Smile

Bez zielonego, czyli tylko: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski.

(27-09-2015 14:19:56)Szatek napisał(a): [ -> ]A tutaj używana głowica, pompka i pokrowiec (raczej nie oryginalny, ktoś wie jaki powinien być?).


Ponawiam pytanie.

(19-10-2015 16:49:51)Szatek napisał(a): [ -> ]Na zakończenie dodam, że motorower pochodzi prawdopodobnie z serii próbnej wyprodukowanej przez Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Rometu (tak samo jak 50-TS-1). Świadczyć mogą o tym na przykład podobna i ręczna numeracja na główce ramy (OBR nie miał prasy do wybijania numerów), lakierowane pokrywy schowków narzędziowych z białego plastiku których fabryka nie produkowała oraz kilka innych ciekawych faktów o których wiem.

Myślałem że na mojej ramie numery były przebijane ze względu na brak rocznika (późniejsze wersje z 75-go roku go mają) i dlatego że są nierówno wybite (głównie "0"). Zainteresowałem się tematem, gdy pewna osoba wysłała mi zdjęcie główki ramy swojego 2370 z 75-go. Tutaj zdjęcie:




Ta sprawa jest trochę skomplikowana, ponieważ:

1. Numery są raczej oryginalne. Świadczyć o tym może, podobny ciąg liczb do numerów wybitych na pewno w fabryce, na moich 50-T-1 z 75-go roku. Wykluczam ich przebicie także dlatego, że po drugiej stronie główki ramy zostały nabite inne, a te zamalowane.
2. Zostały wybite krzywo. Możliwe że tego powodem była uszkodzona prasa, ale jest to jednak mało prawdopodobne. Raczej zostały nabite ręcznie.
3. Brak wybitego rocznika na główce ramy, który w tym roku już chyba powinien być.
4. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przeważnie nie nabijał numerów na prototypach. Nabijał je na przykład wtedy, gdy pojazdy były wysyłane na testy do Zakładów Metalowych Dezamet (kilka motorowerów).

Motorower może być pojazdem z serii próbnej, ponieważ:
- pochodzi z 75-go roku, a więc z pierwszego roku produkcji tego modelu;
- bardzo szybko zrezygnowano z plastikowej osłonki na kable i osadzenia pompki powietrza pod siedzeniem (już w 75-tym roku), które posiada;
- ma wspomniane wyżej specyficzne numery na główce ramy.

Mimo tego, ciężko mi w to uwierzyć. Ta kwestia na razie pozostaje nie rozwiązana.

(23-02-2016 22:38:25)Użytkownik usunięty napisał(a): [ -> ]Słodki Jezu, jak Ci te biegi miodnie wskakują i nie wyskakują Big Grin

Kwestia regulacji Smile W tym silniku jest zmieniacz biegów starego typu, który miał oryginalnie większe luzy niż nowy typ, które także powodowały problemy z biegami Wink

(23-02-2016 22:38:25)Użytkownik usunięty napisał(a): [ -> ]Fajny dżwięk ma ten silnik, bo u mnie jest całkiem inny Smile
Ale dźwięk przyspieszenia jest taki sam Big Grin

Nie wiem czym to jest spowodowane. Masz ten sam silnik, tłumik szmerów ssania, gaźnik i wydech.

(23-02-2016 23:36:36)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Czekałem aż wyprzedzi ten kibel xD

Nie zamierzałem tego robić, a nawet jeśli bym zamierzał, to i tak niestety nie dałbym rady Tongue

(23-02-2016 23:36:36)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Jak zamocowałeś kamerę? to go pro na kask?

Nie kamerę, a aparat Tongue

W ten sposób:



Są to uchwyty do GoPro, z adapterem pod aparat/kamerę.

Aparat to Canon Digital IXSUS 80 IS (2008-my rok). Zdjęcia robi w miarę dobre, ale niestety do filmów średnio się nadaje. Przydałoby się np. GoPro, ale szkoda mi kasy jeśli będzie używana kilka razy w roku. Następny film nagram pewnie Sony Xperią M2 Aqua (oczywiście nie film z jazdy :F), powinno być lepiej Smile

(24-02-2016 09:54:00)Aleks041 napisał(a): [ -> ]Fajny romecik :3

Dzięki Wink

Do ramy został jednak dospawany oryginalny, dolny ogranicznik stopki centralnej:











Zakupiłem także inną stopkę centralną:



I zostały dopasowane podkładki, aby wyeliminować jej luz na osi:



Jednak został też przerobiony gwint na kranik baku, pod oryginalny wymiar:





Została też lekko naprostowana druga nóżka górna przedniego zawieszenia:



Gwint na świecę, w głowicy od Rometa z Warki, został zregenerowany (wstawiona tulejka z brązu):





Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:



Kupiłem:

1. Kilka sztuk wcześniej wspomnianych kraników, do skompletowania:



2. Dwie pary nóżek dolnych przedniego zawieszenia, do dwóch moich 50-T-1, w których są wyłamane ich wsporniki:



3. Od Błażeja metalową pokrywę schowka narzędziowego. Może jest oryginałem (takie były w prototypach 50-T-1 i 50-TS-1) lub dokładną samoróbką:





Nie pasuje mi jej kolor, oraz to, że otwór na śrubę jest szerszy, jak w czarnych pokrywach.

4. Oryginalne, brązowe siedzenie od 50-T-1 z końcowych lat produkcji (do renowacji). Oczywiście, nie będzie w żadnym z moich obecnych 50-T-1, ale może w przyszłości się przyda Wink



5. Zmieniacz biegów starego typu do 019:



Był stosowany do 78-go roku. Zapis z Instrukcji Napraw Motorowerów Romet:



Pełny rozmiar: http://images76.fotosik.pl/367/8b4ca0cf5949fb6c.jpg

6. Parę części do chromowania:



7. Trochę innych części:



8. Oryginalne klucze i śrubokręty (brakuje jeszcze dwóch kluczy płaskich):



9. Kolejną instrukcję obsługi, razem z dowodem zakupu innego 50-T-1:





10. Repliki oryginalnych naklejek na bak (wykonanych na moją prośbę: http://motonaklejki.pl/naklejki/1/14/164/) oraz na pokrywy schowka narzędziowego:



Oraz więcej części, które jednak nie zamontuje.

Pozdro Wink
Gratuluję zakupów.
Odniosę się tylko do ogranicznika nóżki centralnej i jej samej. Ja identyczny dorobiłem do swojego Ogara 205, ale dobry pomysł z adoptowaniem z innej ramy Smile Spasowanie do ramy zrobiłeś dobrze, tylko, że powinieneś to spawać migomatem, a nie elektrodą. Druga sprawa, to te podkładki przy nóżce centralnej. Powinieneś je przyspawać do ramy, a nie do nóżek. Oszlifuj to coś posmarkane przy ramie na gładko, wymień tą rurkę z ramy, o 4 mm dłuższą i wtedy dospawaj te podkładki. Spaw od środka, nie będzie widać. Aha, ja bym te podkładki dał o mniejszej średnicy zewnętrznej.

Identyczne naklejki będą wkrótce na moim POLO.
Ale te podkładki przecież nie mają być nigdzie dospawane, tylko dopasowane.
Ich dospawanie poprawi stabilność pojazdu, gdy stoi na nóżce centralnej Big Grin
Oczywiście można to zrobić inaczej, np ja wymieniam całą tą rurkę w ramie i stosuję nową oś nóżki. Nie potrzeba wtedy podkładek - lepiej jak nówka - robię z nierdzewki twardości 7.7 - nie wyrobi się i nie zardzewieje Tongue
Ten stojak centralny to ja ci sprzedałem?
Dobra, nie wiem czy wiesz ale w 50-T-1 był inny stojak centralny, miał większe te dziury na ośkę i w nich są takie specjalne tulejki a dopiero w tych tulejach jest ośka, przynajmniej tak jest w moim T1, pamiętam że chciałem dać inny stojak centralny z komara i nie pasował właśnie przez zastosowane tulejki.

A i właśnie, kupiłem ostatnio siedzenie do 50T1 i jest z całkowicie gładkiego materiału, faktura praktycznie nie wyczuwalna, wiesz może do jakich to było roczników? Czy w ogóle takie były?

Wiesz może czy ten mój T1 też powinien mieć takie naklejki pochyłe?

Co do koloru, ja polecam niebieski.
(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a): [ -> ]Spasowanie do ramy zrobiłeś dobrze, tylko, że powinieneś to spawać migomatem, a nie elektrodą.

Ja nie zajmuje się naprawami blacharskimi, tylko zlecam to pewnej osobie, ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia (a chcę mieć to zrobione porządnie), chęci i czasu.

Dlaczego powinno to być pospawane migomatem?

(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a): [ -> ]Druga sprawa, to te podkładki przy nóżce centralnej. Powinieneś je przyspawać do ramy, a nie do nóżek.

Podkładki miałem tylko założyć, ewentualnie dospawać, ale oczywiście do ramy Smile

(27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a): [ -> ]Oszlifuj to coś posmarkane przy ramie na gładko, wymień tą rurkę z ramy, o 4 mm dłuższą i wtedy dospawaj te podkładki. Spaw od środka, nie będzie widać. Aha, ja bym te podkładki dał o mniejszej średnicy zewnętrznej.

Tak też zrobię, ale myślę, że wtedy obejdzie się już bez tych podkładek Smile

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): [ -> ]Ten stojak centralny to ja ci sprzedałem?

Tak.

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): [ -> ]Dobra, nie wiem czy wiesz ale w 50-T-1 był inny stojak centralny, miał większe te dziury na ośkę i w nich są takie specjalne tulejki a dopiero w tych tulejach jest ośka, przynajmniej tak jest w moim T1, pamiętam że chciałem dać inny stojak centralny z komara i nie pasował właśnie przez zastosowane tulejki.

Nie miałem jeszcze w rękach oryginalnej stopki z któregoś z moich 50-T-1. Widziałem ją tylko jak wygląda zamontowana, oraz w katalogu części zamiennych (zdjęcie niżej) i różnicy nie widzę. Daj zdjęcie jak to wygląda u Ciebie.



U mnie ta stopka pasuje, tylko ośka ma luz 5 mm na boki. To normalne, czy powinienem mieć krótszą ośkę?

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): [ -> ]A i właśnie, kupiłem ostatnio siedzenie do 50T1 i jest z całkowicie gładkiego materiału, faktura praktycznie nie wyczuwalna, wiesz może do jakich to było roczników? Czy w ogóle takie były?

Fabrycznie, raczej nie było siedzeń bez tych charakterystycznych przeszyć, w 50-T-1 i 50-TS-1.

Sam mam takie siedzenie, ale widać że jest nie oryginalne, bo blacha jest już od późniejszych 50-T-1, no i pokrowiec jest inaczej przymocowany:



Daj zdjęcie jak wygląda to Twoje siedzenie.

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): [ -> ]Wiesz może czy ten mój T1 też powinien mieć takie naklejki pochyłe?

Tak. Masz jeszcze bak pod zakręcany korek, no i to 76-ty rok, tak jak jeden z moich (troszkę młodszy), na których są takie naklejki.

(27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a): [ -> ]Co do koloru, ja polecam niebieski.

Na razie jest za żółtym, ale może to się zmieni Smile
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Przekierowanie