28-09-2016, 15:25:31
28-09-2016, 15:30:35
Elementy ze zdjęciami są ocynkowane tylko z zewnątrz - w szczeliny cynk nie dochodzi
28-09-2016, 19:26:54
Fajnie wyszło szkiełkowanie, zrobię tak samo u mnie w CZ W Żaku też pomyślę. Ocynk ile kosztował tych elementów? A ile szkiełkowanie? No i ile zgarną za chrom? Odnośnie kosztów możesz pisać na PW
28-09-2016, 19:32:05
Cynkowanie - 70 zł + wysyłka w obie strony
Piaskowanie + szkiełkowanie - 230 zł
Chromowanie - ok. 750 zł + wysyłka w obie strony
Piaskowanie + szkiełkowanie - 230 zł
Chromowanie - ok. 750 zł + wysyłka w obie strony
28-09-2016, 19:33:03
Fajniej by było tutaj, a nie na PW. Nie tylko Ty byś chciał wiedzieć jaki jest orientacyjny koszt takich usług..
28-09-2016, 23:22:29
Dokładnie
28-09-2016, 23:38:23
750zł tylko za te elementy ze zdjęcia? Drogo trochę te świecidełka wychodzą A mógłbyć zdradzić gdzie robisz chromy? Także mam zamiar kilka elementów oddać do chromowania.
28-09-2016, 23:44:00
No niestety, chromowanie jest drogie
Ja wysłałem te elementy do Chromuj.pl
Może i zapłacę więcej, ale mam pewność, że ta firma zrobi to porządnie
Ja wysłałem te elementy do Chromuj.pl
Może i zapłacę więcej, ale mam pewność, że ta firma zrobi to porządnie
18-10-2016, 13:42:07
(28-09-2016 15:12:49)Szatek napisał(a): [ -> ]Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:
Zapomniałem dodać, że jest to dopiero pierwsza partia części która będzie chromowana.
(28-09-2016 15:12:49)Szatek napisał(a): [ -> ]ZnAl, przed:
Oraz że przylgnia króćca gaźnika została splanowana przed cynkowaniem.
Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:
Oraz trochę nowych i oryginalnych:
Wszystkie elementy które były piaskowane a następnie szkiełkowane (oraz kilka dodatkowych), zostały wysłane do chromianowania (czyli pasywacji, nie mylić z chromowaniem).
Dzięki temu, na aluminium i jego stopach (nie dotyczy ZnAl'u), tworzy się bezbarwno-niebieska powłoka, która chroni przed korozją (utlenianiem), odciskami palców i jest odporna na wysoką temperaturę.
Powłoka chromianowa zwiększa też przyczepność farb, może być stosowana jako powłoka dekoracyjna oraz w celu zabezpieczenia efektu polerowanego aluminium (moim przypadku jest to zatapiacz pływaka).
Pokrywa zapłonu została wcześniej wyszkiełkowana i chromianowana:
Silumin (stop aluminium, głównie z krzemem) będzie po chromianowaniu troszkę ciemniejszy. Jeśli ma w sobie stalowe elementy, to pojawi się na nich lekki nalot rdzy:
Ja stalowe elementy odrdzewiłem i zakonserwowałem konwerterem rdzy "Fertan'":
Na razie tyle, pozdro.
19-11-2016, 14:50:38
Wróciła pierwsza partia części z chromowania:
Jednak dobrze zrobiłem, usuwając plastikowe dolne uchwyty sprężyn w innych nóżkach dolnych. Plastik przetrwał proces, ale jeden uchwyt się lekko odkształcił. W galwanizerni mieli też przez to problem, bo z lag wydobywały się zanieczyszczenia, które trafiały do kąpieli. Także, następnym razem usunę te plastikowe uchwyty.
Bieżnie i nakrętka łożyska kierownicy są nowe i oryginalne.
Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:
Zleciłem także dotoczenie z teflonu tulei ślizgowych ślimaka i amortyzatorów tylnych, oraz ich osłon z czarnego poliamidu:
Dodatkowe podnóżki kierowcy po naprawie:
Kosz sprzęgła dwutarczowego, przerobiony na kosz sprzęgła trzytarczowego (zwiększona wysokość o 2 mm). Mogłem dać do napawania kosz z wprasowanym (?) kołem zębatym, ale możliwe że i tak trzeba by było go przyspawać. Przerobiony na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnego:
Tarcza sprzęgła dwutarczowego, przerobiona na tarczę sprzęgła trzytarczowego (stoczona z 2 mm do 1 mm grubości). Miałem oryginalną, ale gdzieś się zgubiła. Przerobiona na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnej:
Kupiłem trochę nitów:
Oraz komplet nowych i oryginalnych okładzin do szczęk hamulcowych:
Zleciłem też wycięcie ze stali węglowej, wszystkich podkładek dystansowych skrzyni biegów 019:
Oraz zabezpieczeń tylnej zębatki (pod śruby M10, bo ktoś niestety przerobił z M7 otwory w tylnym bębnie na taki gwint):
A tutaj repliki gum przedniego mocowania baku do Rometa, wykonane przez retro19 (na dniach pojawią się na Allegro):
Pozdrawiam
Jednak dobrze zrobiłem, usuwając plastikowe dolne uchwyty sprężyn w innych nóżkach dolnych. Plastik przetrwał proces, ale jeden uchwyt się lekko odkształcił. W galwanizerni mieli też przez to problem, bo z lag wydobywały się zanieczyszczenia, które trafiały do kąpieli. Także, następnym razem usunę te plastikowe uchwyty.
Bieżnie i nakrętka łożyska kierownicy są nowe i oryginalne.
Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:
Zleciłem także dotoczenie z teflonu tulei ślizgowych ślimaka i amortyzatorów tylnych, oraz ich osłon z czarnego poliamidu:
Dodatkowe podnóżki kierowcy po naprawie:
Kosz sprzęgła dwutarczowego, przerobiony na kosz sprzęgła trzytarczowego (zwiększona wysokość o 2 mm). Mogłem dać do napawania kosz z wprasowanym (?) kołem zębatym, ale możliwe że i tak trzeba by było go przyspawać. Przerobiony na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnego:
Tarcza sprzęgła dwutarczowego, przerobiona na tarczę sprzęgła trzytarczowego (stoczona z 2 mm do 1 mm grubości). Miałem oryginalną, ale gdzieś się zgubiła. Przerobiona na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnej:
Kupiłem trochę nitów:
Oraz komplet nowych i oryginalnych okładzin do szczęk hamulcowych:
Zleciłem też wycięcie ze stali węglowej, wszystkich podkładek dystansowych skrzyni biegów 019:
Oraz zabezpieczeń tylnej zębatki (pod śruby M10, bo ktoś niestety przerobił z M7 otwory w tylnym bębnie na taki gwint):
A tutaj repliki gum przedniego mocowania baku do Rometa, wykonane przez retro19 (na dniach pojawią się na Allegro):
Pozdrawiam
19-11-2016, 15:04:37
Podejście profesjonalne, bardzo mi się to podoba Brawo
Jak coś chętnie kupie 2 kpl tych gum, tłumików przedniego mocowania zbiornika.
Jak coś chętnie kupie 2 kpl tych gum, tłumików przedniego mocowania zbiornika.
19-11-2016, 15:18:24
7 i pół stówy za chromowanie lag i sprężyn oraz misek ?! trochę przesada
19-11-2016, 15:43:16
Może i tak, ale wolałem wydać więcej i się nie martwić, czy chromownia zrobi to tak, jak się należy.
25-11-2016, 14:15:37
(19-11-2016 14:50:38)Szatek napisał(a): [ -> ]Wróciła pierwsza partia części z chromowania:
Zapomniałem dodać, że chrom jest na miedzi i niklu.
(19-11-2016 14:50:38)Szatek napisał(a): [ -> ]Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:
Oraz że uszczelki i podkładki są wycięte z gumy NBR (olejoodpornej) i fibry technicznej.
Kupiłem też kilka rodzai podkładek izolacyjnych:
I wróciły elementy z galwanizerni:
1. Stal
Przed:
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
Nowe i oryginalne części:
Nowe (i kilka używanych) i oryginalne wkręty z łbem kulistym (sprzedam):
2. Stal przed:
I po czernieniu:
Nowe i oryginalne części:
3. Stal przed:
I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:
4. Mosiądz przed:
I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:
5. Końcówki nowych i oryginalnych linek przed:
I po miedziowaniu, a następnie kadmowaniu z oliwkową pasywacją (będzie bezbarwno-niebieska):
Zmieniłem też te "żółte" puszki gaźników w dwóch Rometach, na te jak ta szara:
To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?
Pozdrawiam
26-11-2016, 01:27:49
Pisz Pw ile chcesz za te wkręty metryczne z łbem kulistym?