Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
oj coś mi się wydaje że ciut ci gaźnik przytkała warstwa ocynku
Elementy ze zdjęciami są ocynkowane tylko z zewnątrz - w szczeliny cynk nie dochodzi Smile
Fajnie wyszło szkiełkowanie, zrobię tak samo u mnie w CZ Big Grin W Żaku też pomyślę. Ocynk ile kosztował tych elementów? A ile szkiełkowanie? No i ile zgarną za chrom? Odnośnie kosztów możesz pisać na PW Smile
Cynkowanie - 70 zł + wysyłka w obie strony
Piaskowanie + szkiełkowanie - 230 zł
Chromowanie - ok. 750 zł + wysyłka w obie strony
Fajniej by było tutaj, a nie na PW. Nie tylko Ty byś chciał wiedzieć jaki jest orientacyjny koszt takich usług..
Dokładnie Smile
750zł tylko za te elementy ze zdjęcia? Drogo trochę te świecidełka wychodząUndecided A mógłbyć zdradzić gdzie robisz chromy? Także mam zamiar kilka elementów oddać do chromowania.
No niestety, chromowanie jest drogie Undecided

Ja wysłałem te elementy do Chromuj.pl
Może i zapłacę więcej, ale mam pewność, że ta firma zrobi to porządnie Smile
(28-09-2016 15:12:49)Szatek napisał(a): [ -> ]Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:

Zapomniałem dodać, że jest to dopiero pierwsza partia części która będzie chromowana.

(28-09-2016 15:12:49)Szatek napisał(a): [ -> ]ZnAl, przed:

Oraz że przylgnia króćca gaźnika została splanowana przed cynkowaniem.

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:



Oraz trochę nowych i oryginalnych:



Wszystkie elementy które były piaskowane a następnie szkiełkowane (oraz kilka dodatkowych), zostały wysłane do chromianowania (czyli pasywacji, nie mylić z chromowaniem).

Dzięki temu, na aluminium i jego stopach (nie dotyczy ZnAl'u), tworzy się bezbarwno-niebieska powłoka, która chroni przed korozją (utlenianiem), odciskami palców i jest odporna na wysoką temperaturę.

Powłoka chromianowa zwiększa też przyczepność farb, może być stosowana jako powłoka dekoracyjna oraz w celu zabezpieczenia efektu polerowanego aluminium (moim przypadku jest to zatapiacz pływaka).

Pokrywa zapłonu została wcześniej wyszkiełkowana i chromianowana:







Silumin (stop aluminium, głównie z krzemem) będzie po chromianowaniu troszkę ciemniejszy. Jeśli ma w sobie stalowe elementy, to pojawi się na nich lekki nalot rdzy:



Ja stalowe elementy odrdzewiłem i zakonserwowałem konwerterem rdzy "Fertan'":





Na razie tyle, pozdro. Smile
Wróciła pierwsza partia części z chromowania:











Jednak dobrze zrobiłem, usuwając plastikowe dolne uchwyty sprężyn w innych nóżkach dolnych. Plastik przetrwał proces, ale jeden uchwyt się lekko odkształcił. W galwanizerni mieli też przez to problem, bo z lag wydobywały się zanieczyszczenia, które trafiały do kąpieli. Także, następnym razem usunę te plastikowe uchwyty.

Bieżnie i nakrętka łożyska kierownicy są nowe i oryginalne.

Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:



Zleciłem także dotoczenie z teflonu tulei ślizgowych ślimaka i amortyzatorów tylnych, oraz ich osłon z czarnego poliamidu:















Dodatkowe podnóżki kierowcy po naprawie:



Kosz sprzęgła dwutarczowego, przerobiony na kosz sprzęgła trzytarczowego (zwiększona wysokość o 2 mm). Mogłem dać do napawania kosz z wprasowanym (?) kołem zębatym, ale możliwe że i tak trzeba by było go przyspawać. Przerobiony na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnego:



Tarcza sprzęgła dwutarczowego, przerobiona na tarczę sprzęgła trzytarczowego (stoczona z 2 mm do 1 mm grubości). Miałem oryginalną, ale gdzieś się zgubiła. Przerobiona na wypadek gdybym nie znalazł oryginalnej:



Kupiłem trochę nitów:



Oraz komplet nowych i oryginalnych okładzin do szczęk hamulcowych:



Zleciłem też wycięcie ze stali węglowej, wszystkich podkładek dystansowych skrzyni biegów 019:



Oraz zabezpieczeń tylnej zębatki (pod śruby M10, bo ktoś niestety przerobił z M7 otwory w tylnym bębnie na taki gwint):



A tutaj repliki gum przedniego mocowania baku do Rometa, wykonane przez retro19 (na dniach pojawią się na Allegro):



Pozdrawiam Wink
Podejście profesjonalne, bardzo mi się to podoba Smile Brawo
Jak coś chętnie kupie 2 kpl tych gum, tłumików przedniego mocowania zbiornika.
7 i pół stówy za chromowanie lag i sprężyn oraz misek ?! trochę przesada
Może i tak, ale wolałem wydać więcej i się nie martwić, czy chromownia zrobi to tak, jak się należy.
(19-11-2016 14:50:38)Szatek napisał(a): [ -> ]Wróciła pierwsza partia części z chromowania:

Zapomniałem dodać, że chrom jest na miedzi i niklu.

(19-11-2016 14:50:38)Szatek napisał(a): [ -> ]Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:

Oraz że uszczelki i podkładki są wycięte z gumy NBR (olejoodpornej) i fibry technicznej.

Kupiłem też kilka rodzai podkładek izolacyjnych:



I wróciły elementy z galwanizerni:

1. Stal

Przed:





I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:



Nowe i oryginalne części:



Nowe (i kilka używanych) i oryginalne wkręty z łbem kulistym (sprzedam):



2. Stal przed:



I po czernieniu:



Nowe i oryginalne części:



3. Stal przed:



I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:



4. Mosiądz przed:



I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:



5. Końcówki nowych i oryginalnych linek przed:









I po miedziowaniu, a następnie kadmowaniu z oliwkową pasywacją (będzie bezbarwno-niebieska):









Zmieniłem też te "żółte" puszki gaźników w dwóch Rometach, na te jak ta szara:





To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?

Pozdrawiam Smile
Pisz Pw ile chcesz za te wkręty metryczne z łbem kulistym?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Przekierowanie