Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
A jakiej grubości jest ta gumowa? Korkowa z Gmoto w opisie ma 2 mm grubości, a na prawdę 3,2 mm...

Jeśli z gumową jest tak samo, to musiałbym zlecić wycięcie takiej ploterem z gumy NBR.
Dacie jakiś link do tej gumowej?
OK, w takim razie kupię z parę sztuk na próbę, bo do tej pory używałem korkowych i po dłuższym czasie puchły, dzięki.
Gumowe powinny dać radę, moje nawet "x" letnie dalej żyją. Nie wiem tylko jak jest z ich grubością, ale do przykręcanego zaworka pasują. Jedną, chyba oryginalną zdjąłem też z zapinanego zaworka, więc może by podeszła.
Stal, przed:



I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:



Przed:



I po czernieniu:



Przed:



I po kadmowaniu bez pasywacji:



Po miedziowaniu a następnie kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (obustronnie):



Koła magnesowe przed:



I po wklejeniu magnesów na Distal:





Magnesy ułożone biegunami na przemian. Mam nadzieję, że uda się wyważyć te magneta innym sposobem, niż wyważanie dynamiczne, którego cena za takiego koła zaczyna się od 200 zł....

Stacyjka przed:



I po złożeniu:



Zamienniki kluczyków są sprzedawane za długie (pod zamienniki stacyjek), oraz bez otworu pod zawleczkę. Kluczyk nasmarowany smarem silikonowym.

Oprawa tylnej żarówki przed:



I po złożeniu:



Cewki świetlne przed:



I po założeniu nowych przewodów:



Zapłon przed:



I po złożeniu (na zdjęciu brakuje wkrętu i podkładek do mocowania kondensatora):



Konektory nasmarowane smarem CX-80 Electricx.

Zbiornik, przy którym był naprawiany gwint kranika, został wypiaskowany wewnątrz i z zewnątrz, pomalowany podkładem antykorozyjnym (tymczasowo) i zamontowany do 50-T-1 z Tułowic.



Kupiłem:



Wykonałem replikę oryginalnej kedry na bak:



Przednie zawieszenie przed:



Po wprasowaniu tulejek (jednak zastosowałem te teflonowe) i przed złożeniem:



I po złożeniu na smar miedziany (sprężyny) i biały (nóżki dolne):



Dolne nóżki mają po złożeniu zbyt duży luz (ale tylko w miejscu w którym pracowały). Czy u Ciebie joozek też tak jest, czy to ja kupiłem zbyt zużyte?

Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów)
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym?

Bębny kół przed:



I po osadzeniu łożysk (żeliwna wkładka oczyszczona z Fertanu):





Właściwie to po co są w nich te plastikowe "dystanse" i metalowe tulejki?

Tabliczka znamionowa przed:



I po przynitowaniu do ramy:



Na razie tyle, pozdro Wink
(28-01-2017 15:10:18)Szatek napisał(a): [ -> ][...] Właściwie to po co są w nich te plastikowe "dystanse" i metalowe tulejki? [...]

Metalowe tulejki są po to żeby łożyska nie zsunęły się do siebie i żeby nie pracowały bocznymi powierzchniami, a plastikowe dystanse są po to żeby ułożyć tulejkę centralnie, żeby nie trzeba było grzebać osią jak patykiem w kleju przy montażu.
No ok, ale dlaczego jedno łożyska ma próg o który może się oprzeć, a drugie nie? Przez to także jeden plastikowy dystans nie może być przy łożysku, bo jest tam za duży luz Huh
Wow zawsze chorowałem na 50-T-1 ale ty? Ty jesteś wręcz chorym fantatykiem Big Grin
Kapelusze z głów za cały dotychczasowy wkład Smile
Pozdrawiam Smile
(28-01-2017 16:36:14)Szatek napisał(a): [ -> ]No ok, ale dlaczego jedno łożyska ma próg o który może się oprzeć, a drugie nie? Przez to także jeden plastikowy dystans nie może być przy łożysku, bo jest tam za duży luz Huh

Jeśli dobrze rozumiem,to chodzi o gniazdo w piaście? Według mnie jest to zrobione w ten sposób,żeby była pewność,że ta tulejka między łożyskami na 100% oprze się na wewnętrznym pierścieniu łożysk.W ten sposób elementy nośne łożyska,po ściśnieciu osi koła nie będą obciążone ponad normę Smile
Tak, chodzi o gniazdo w piaście. Też mi się tak wydaje że specjalnie nie ma tam progu, tylko że przez to drugi plastikowy dystans musi być bliżej pierwszego i wtedy ta metalowa tulejka nie jest równomiernie podparta.
(28-01-2017 15:10:18)Szatek napisał(a): [ -> ]Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów)
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym?

Ponawiam pytanie.

Wysłałem części ze zdjęcia do chromowania, tym razem do innej chromowni:



Metalowe i plastikowe tulejki wahacza zostały wprasowane:



Zleciłem wycięcie ploterem uszczelki ślimaka z filcu i uszczelki pompki z gumy NBR:



Osadziłem, przy pomocy palnika dekarskiego i pirometru, łożyska i tulejki w karterach:







Okazało się, że w 019 (nie wiem czy we wszystkich) tulejki z fosforobrązu mają 13 mm średnicy zewnętrznej, a nie 12 mm jak inne Dezamety.

Kupiłem takie tulejki: http://allegro.pl/tuleja-tulejka-z-brazu...19866.html Zostały wprasowane i lekko przerobione (skrócone i wykonane rowki na smarowanie).

Koło magnesowe zostało wypiaskowane:





Kupiłem zamienniki części których nie udało mi się znaleźć nowych i oryginalnych:



Dostanę gdzieś taką linkę sprzęgła, ale czarną?

Motonaklejki.pl wykonały naklejkę cyferblatu licznika:



Moim zdaniem, powinna być taka jak ta pierwsza od lewej, ale Motonaklejki uważają inaczej i będą sprzedawać tylko takie jak ta po środku.

Która Waszym zdaniem jest odpowiednia? Po prawo oryginalny, zżółknięty cyferblat.

Na razie tyle, pozdro. Wink
Według mnie powinna być lekko jaśniejsza niż ta na środku ale nie całkiem biała. Wtedy już byłoby idealnie. Nie wiem przez jaki czas te cyferblaty były białe po wyjechaniu z fabryki ale możliwe że żółkły jeszcze na magazynach Big Grin
Jak długa jest ta linka? Bo wygląda praktycznie tak samo jak sprzęgłowa do 200, z tym, że ta nie ma sprężyny na końcu. Może chociaż wymiarami się zgadzają.
..........."Dostanę gdzieś taką linkę sprzęgła, ale czarną?"

Oczywiście - LinMot Częstochowa
https://www.linmot.pl/

Podejrzewam, że taka sama jak do Ogara 205, czy Komara 2350
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Przekierowanie