| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 16-01-2017 00:42:49 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post. 
		Texas Ranger (01-16-2017)
	 | 
 
 
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
				Gumowe powinny dać radę, moje nawet "x" letnie dalej żyją. Nie wiem tylko jak jest z ich grubością, ale do przykręcanego zaworka pasują. Jedną, chyba oryginalną zdjąłem też z zapinanego zaworka, więc może by podeszła.
			 
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 16-01-2017 01:02:17 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
				Stal, przed: 
 
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
  
Przed:
  
I po czernieniu:
  
Przed:
  
I po kadmowaniu bez pasywacji:
  
Po miedziowaniu a następnie kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (obustronnie):
  
Koła magnesowe przed:
  
I po wklejeniu magnesów na Distal:
  
 
Magnesy ułożone biegunami na przemian. Mam nadzieję, że uda się wyważyć te magneta innym sposobem, niż wyważanie dynamiczne, którego cena za takiego koła zaczyna się od 200 zł....
 
Stacyjka przed:
  
I po złożeniu:
  
Zamienniki kluczyków są sprzedawane za długie (pod zamienniki stacyjek), oraz bez otworu pod zawleczkę. Kluczyk nasmarowany smarem silikonowym.
 
Oprawa tylnej żarówki przed:
  
I po złożeniu:
  
Cewki świetlne przed:
  
I po założeniu nowych przewodów:
  
Zapłon przed:
  
I po złożeniu (na zdjęciu brakuje wkrętu i podkładek do mocowania kondensatora):
  
Konektory nasmarowane smarem CX-80 Electricx. 
 
Zbiornik, przy którym był naprawiany gwint kranika, został wypiaskowany wewnątrz i z zewnątrz, pomalowany podkładem antykorozyjnym (tymczasowo) i zamontowany do 50-T-1 z Tułowic.
  
Kupiłem:
  
Wykonałem replikę oryginalnej kedry na bak:
  
Przednie zawieszenie przed:
  
Po wprasowaniu tulejek (jednak zastosowałem te teflonowe) i przed złożeniem:
  
I po złożeniu na smar miedziany (sprężyny) i biały (nóżki dolne):
  
Dolne nóżki mają po złożeniu zbyt duży luz (ale tylko w miejscu w którym pracowały). Czy u Ciebie  joozek też tak jest, czy to ja kupiłem zbyt zużyte?
 
Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów) 
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym?
 
Bębny kół przed:
  
I po osadzeniu łożysk (żeliwna wkładka oczyszczona z Fertanu):
  
 
Właściwie to po co są w nich te plastikowe "dystanse" i metalowe tulejki?
 
Tabliczka znamionowa przed:
  
I po przynitowaniu do ramy:
  
Na razie tyle, pozdro   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-01-2017 15:10:18 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post. 
		joozek (01-28-2017)
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
				 (28-01-2017 15:10:18)Szatek napisał(a):  Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów) 
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym? 
Ponawiam pytanie.
 
Wysłałem części ze zdjęcia do chromowania, tym razem do innej chromowni:
  
Metalowe i plastikowe tulejki wahacza zostały wprasowane:
  
Zleciłem wycięcie ploterem uszczelki ślimaka z filcu i uszczelki pompki z gumy NBR:
  
Osadziłem, przy pomocy palnika dekarskiego i pirometru, łożyska i tulejki w karterach:
  
 
 
Okazało się, że w 019 (nie wiem czy we wszystkich) tulejki z fosforobrązu mają 13 mm średnicy zewnętrznej, a nie 12 mm jak inne Dezamety. 
 
Kupiłem takie tulejki:  http://allegro.pl/tuleja-tulejka-z-brazu...19866.html Zostały wprasowane i lekko przerobione (skrócone i wykonane rowki na smarowanie).
 
Koło magnesowe zostało wypiaskowane:
  
 
Kupiłem zamienniki części których nie udało mi się znaleźć nowych i oryginalnych:
  
Dostanę gdzieś taką linkę sprzęgła, ale czarną?
 
Motonaklejki.pl wykonały naklejkę cyferblatu licznika:
  
Moim zdaniem, powinna być taka jak ta pierwsza od lewej, ale  Motonaklejki uważają inaczej i będą sprzedawać tylko takie jak ta po środku. 
 
Która Waszym zdaniem jest odpowiednia? Po prawo oryginalny, zżółknięty cyferblat.
 
Na razie tyle, pozdro.   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-02-2017 16:17:19 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post. 
		joozek (02-25-2017)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
				..........."Dostanę gdzieś taką linkę sprzęgła, ale czarną?" 
Oczywiście - LinMot Częstochowa 
 https://www.linmot.pl/
Podejrzewam, że taka sama jak do Ogara 205, czy Komara 2350
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-02-2017 17:02:34 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (02-25-2017)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |