30-03-2017, 19:25:12
30-03-2017, 19:25:12
30-03-2017, 19:30:35
Niestety nie - mam jeszcze cztery motorowery z tymi amortyzatorami do zrobienia
30-03-2017, 19:47:51
No to w tym tempie ostatniego skończysz gdzieś w moim wieku, czyli przed emeryturą
A tak poważnie, wiedziałem, że tak odpowiesz, na wzór Twojego dorobię sobie sam.
A tak poważnie, wiedziałem, że tak odpowiesz, na wzór Twojego dorobię sobie sam.
30-03-2017, 19:50:04
Myślę że z kolejnymi pójdzie mi już dużo szybciej
30-03-2017, 21:00:29
T1 nabiera kształtów, ślicznie to wszystko wygląda. Widać wielki wkład pracy i kasy jaki został włożony. Czekam na finał. Pozdrawiam
30-03-2017, 23:25:36
Patryku, przyznaj się, kto Ci uszył pokrowiec??? Marian Tomaszewski???
Moje siedzisko do T-1 praktycznie też już gotowe pokrowiec to jego dzieło
Moje siedzisko do T-1 praktycznie też już gotowe pokrowiec to jego dzieło
31-03-2017, 18:29:38
Nie nie - mój pokrowiec wykonał lokalny tapicer
13-04-2017, 12:33:57
Przez ostanie dwa tygodnie za dużo nie zrobiłem - muszę poczekać na elementy z cynkowni i chromowni
Koła po zapleceniu i wycentrowaniu:
Po założeniu fartuchów, dętek, opon i napompowaniu:
Odświeżone nowe i oryginalne opony Stomil:
1. Czyszczenie (woda + płyn do mycia naczyń + szczoteczka i ściereczka);
2. Przesypanie wnętrza opon talkiem technicznym;
3. Użycie preparatu do czyszczenia i konserwacji gumy firmy Sonax;
4. Użycie pianki do opon firmy Sonax;
5. Użycie żelu nabłyszczającego do opon firmy Sonax.
Na razie tyle, pozdro
Koła po zapleceniu i wycentrowaniu:
Po założeniu fartuchów, dętek, opon i napompowaniu:
Odświeżone nowe i oryginalne opony Stomil:
1. Czyszczenie (woda + płyn do mycia naczyń + szczoteczka i ściereczka);
2. Przesypanie wnętrza opon talkiem technicznym;
3. Użycie preparatu do czyszczenia i konserwacji gumy firmy Sonax;
4. Użycie pianki do opon firmy Sonax;
5. Użycie żelu nabłyszczającego do opon firmy Sonax.
Na razie tyle, pozdro
13-04-2017, 13:42:21
Mogę wymienić - na razie nie mam takich
13-04-2017, 22:40:58
Ja nie wytalkowałem bo nie mam talku
Może się coś stać ?
Może się coś stać ?
13-04-2017, 22:45:12
Wątpię
Talk ułatwia ułożenie się dętki w oponie
Talk ułatwia ułożenie się dętki w oponie
13-04-2017, 22:46:48
Talk jest absorberem wilgoci, czyli że ew ja pochlania, no i w ten sposób chroni dętkę i oponę by się nie zwulkanizowały, (sklejały).
Talkiem powinna być przetarta dętka, opona od wewnątrz i gumowy fartuch obręczy.
Talkiem powinna być przetarta dętka, opona od wewnątrz i gumowy fartuch obręczy.
01-05-2017, 13:53:48
Cześć
Wysłałem niżej widoczne elementy do chromowania:
To już ostatnia partia, będzie gotowa w połowie maja
Złożyłem w końcu silnik:
Między karterami jest oryginalna uszczelka + Reinzosil.
Wał i wałki osadzone przy pomocy palnika dekarskiego, pirometru oraz specjalnych wkładek do łożysk.
Kartery skręcone przy użyciu śrub imbusowych, w celu mocniejszego i łatwiejszego skręcenia.
Musiałem zeszlifować wystającą stalową tulejkę pod przednią zębatką - inaczej nie mógłbym zamontować zmieniacza biegów starego typu. Dowodzi to temu, że wcześniejsze kartery od 019 były inne.
Wymienione elementy zostały skręcone z odpowiednimi momentami:
Śruby do karterów - 7 Nm
Nakrętki szpilek cylindra - 9 Nm
Nakrętka koła przekładni stałej - 20 Nm
Nakrętka zabieraka sprzęgła - 25 Nm
Nakrętka zębatki przedniej - 30 Nm
Nakrętka koła magnesowego - 20 Nm
Wyżej wymienione momenty dokręcenia poszczególnych śrub/nakrętek, zapożyczyłem pod silnik od Simsona (oprócz tego do nakrętek szpilek cylindra).
Silnik gotowy do montażu (łańcuch założyłem po to, aby można było później przeciągnąć właściwy):
Prędkościomierz przed:
Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny
Koła zębate z cyframi: wydrapana farba z cyfr za pomocą pinezki -> pomalowanie widocznej części koła białym markerem olejnym -> wydrapana farba olejna z cyfr -> lakier akrylowy bezbarwny -> pomalowanie cyfr czarnym i czerwonym cienkopisem 0,1 mm
Wskazówka: rozwiercenie otworu montażowego wiertłem 1 mm -> chemiczne usunięcie starej farby -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny
Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem). Pozostałem elementy pokryte nowymi powłokami galwanicznymi/wyczyszczone.
Zrobiłem błąd, bo rozłączyłem aluminiowy pierścień od ośki wskazówki (oryginalnie były chyba razem centrowane i chyba nawet wyważane - mają ślady po wierceniu) i musiałem podebrać całość z innego licznika
W trakcie:
Wskazówka została naprężona i wklejona na jej ośkę. Tarcza również została przyklejona.
Troszkę ubrudziły się "koła zębate z cyframi" w trakcie ich montażu
Po złożeniu:
Miałem zaprasować ramkę, ale ostatecznie uznałem, że lepiej będzie ją wkleić
Motorower na dzień dzisiejszy:
Którą stroną powinna być zamontowana linka licznika? Po obu stronach nie chce wejść
Pozostało mi czekać na elementy z chromowania - a więc na razie tyle, pozdro
Wysłałem niżej widoczne elementy do chromowania:
To już ostatnia partia, będzie gotowa w połowie maja
Złożyłem w końcu silnik:
Między karterami jest oryginalna uszczelka + Reinzosil.
Wał i wałki osadzone przy pomocy palnika dekarskiego, pirometru oraz specjalnych wkładek do łożysk.
Kartery skręcone przy użyciu śrub imbusowych, w celu mocniejszego i łatwiejszego skręcenia.
Musiałem zeszlifować wystającą stalową tulejkę pod przednią zębatką - inaczej nie mógłbym zamontować zmieniacza biegów starego typu. Dowodzi to temu, że wcześniejsze kartery od 019 były inne.
Wymienione elementy zostały skręcone z odpowiednimi momentami:
Śruby do karterów - 7 Nm
Nakrętki szpilek cylindra - 9 Nm
Nakrętka koła przekładni stałej - 20 Nm
Nakrętka zabieraka sprzęgła - 25 Nm
Nakrętka zębatki przedniej - 30 Nm
Nakrętka koła magnesowego - 20 Nm
Wyżej wymienione momenty dokręcenia poszczególnych śrub/nakrętek, zapożyczyłem pod silnik od Simsona (oprócz tego do nakrętek szpilek cylindra).
Silnik gotowy do montażu (łańcuch założyłem po to, aby można było później przeciągnąć właściwy):
Prędkościomierz przed:
Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny
Koła zębate z cyframi: wydrapana farba z cyfr za pomocą pinezki -> pomalowanie widocznej części koła białym markerem olejnym -> wydrapana farba olejna z cyfr -> lakier akrylowy bezbarwny -> pomalowanie cyfr czarnym i czerwonym cienkopisem 0,1 mm
Wskazówka: rozwiercenie otworu montażowego wiertłem 1 mm -> chemiczne usunięcie starej farby -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny
Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem). Pozostałem elementy pokryte nowymi powłokami galwanicznymi/wyczyszczone.
Zrobiłem błąd, bo rozłączyłem aluminiowy pierścień od ośki wskazówki (oryginalnie były chyba razem centrowane i chyba nawet wyważane - mają ślady po wierceniu) i musiałem podebrać całość z innego licznika
W trakcie:
Wskazówka została naprężona i wklejona na jej ośkę. Tarcza również została przyklejona.
Troszkę ubrudziły się "koła zębate z cyframi" w trakcie ich montażu
Po złożeniu:
Miałem zaprasować ramkę, ale ostatecznie uznałem, że lepiej będzie ją wkleić
Motorower na dzień dzisiejszy:
Którą stroną powinna być zamontowana linka licznika? Po obu stronach nie chce wejść
Pozostało mi czekać na elementy z chromowania - a więc na razie tyle, pozdro
01-05-2017, 14:21:54
Piękny romet, jakość wykonania na wysokim poziomie, ale mam parę zastrzeżeń:
-Koło przedniej zębatki, na tulejce wałka powinna być metalowa zaślepka, inaczej piasek i brud będzie dostawał się między wałek a tulejkę.
-Uszczelkę pokrywy sprzęgła mógłbyś przyciąć, bo nie ładnie wystaje
-Sprężyna kopniaka wygląda na krzywą lub zmęczoną, czy kopka? nie jest przypadkiem za mocno naciągnięta?
-Tylny błotnik nie jest przypadkiem lekko krzywy?
Jeszcze takie pytanie, osłona łańcucha była w oryginale srebrna?
-Koło przedniej zębatki, na tulejce wałka powinna być metalowa zaślepka, inaczej piasek i brud będzie dostawał się między wałek a tulejkę.
-Uszczelkę pokrywy sprzęgła mógłbyś przyciąć, bo nie ładnie wystaje
-Sprężyna kopniaka wygląda na krzywą lub zmęczoną, czy kopka? nie jest przypadkiem za mocno naciągnięta?
-Tylny błotnik nie jest przypadkiem lekko krzywy?
Jeszcze takie pytanie, osłona łańcucha była w oryginale srebrna?
01-05-2017, 14:36:17
Wiem że powinna być tam zaślepka, ale niestety, dopiero po społowieniu zorientowałem się, że tulejka karteru jest za wysoka i nie ma już miejsca żeby wcisnąć tam zaślepkę
Ok, uszczelkę przytnę
Sprężyna jest naciągnieta na dwa obroty - na mniejszym naciagu za słabo odbijał wałek
Możliwe że tylny błotnik jest lekko krzywy (chyba nawet oryginalnie koło nie było idealnie po środku), ale jeszcze nie ustawiłem dokładnie koła - ewentualnie się go naciągnie
Tak, osłona łańcucha była oryginalnie srebrna/szara. Później była już w innym kolorze
Ok, uszczelkę przytnę
Sprężyna jest naciągnieta na dwa obroty - na mniejszym naciagu za słabo odbijał wałek
Możliwe że tylny błotnik jest lekko krzywy (chyba nawet oryginalnie koło nie było idealnie po środku), ale jeszcze nie ustawiłem dokładnie koła - ewentualnie się go naciągnie
Tak, osłona łańcucha była oryginalnie srebrna/szara. Później była już w innym kolorze