| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		Wojtek3362 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,902 
Imię: Wojciech 
Skąd: Szwajcariq 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 03-01-2016 21:30:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
				Załóżmy że lakier w danych Rometach jest na pewno oryginalny.  
Więc, jeśli podkład był czerwony i szary, to ok, można go pomylić z lakierem. 
 
Ale jeśli jest w innym kolorze, to wychodzi na to, że używali tych samych farb jako podkładów lub lakierowali ponownie zbyt pochopnie pomalowane elementy   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-01-2016 15:50:57 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		jacomoto 
 
 
		
			Praktykant 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 416 
Imię: Jacek 
Skąd: Kobyłka 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 05-01-2016 01:59:58 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 23-02-2016 22:27:28 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post. 
		Rafik (02-28-2016)
	 | 
 
 
	
		
		Odrestaurator 
 
 
		
			Majster 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 3,256 
Imię: Szymon 
Skąd: Knurów 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 23-02-2016 23:36:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Aleks041 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 70 
Imię: Aleksander 
Skąd: Ciechanów  
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 24-02-2016 09:54:00 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
				Kilka poprawek: 
 (17-07-2015 20:23:24)Szatek napisał(a):  Rzadziej spotykany, jednoczęściowy, masywniejszy wspornik błotnika: 
 
  
Częściej spotykany - pomyłka.
  (25-08-2015 16:31:53)Szatek napisał(a):  Do wyboru mam: żółty, zielony (groszkowy), pomarańczowy, czerwony i niebieski   
Bez zielonego, czyli tylko: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski.
  (27-09-2015 14:19:56)Szatek napisał(a):  A tutaj używana głowica, pompka i pokrowiec (raczej nie oryginalny, ktoś wie jaki powinien być?). 
 
  
Ponawiam pytanie.
  (19-10-2015 16:49:51)Szatek napisał(a):  Na zakończenie dodam, że motorower pochodzi prawdopodobnie z serii próbnej wyprodukowanej przez Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Rometu (tak samo jak 50-TS-1). Świadczyć mogą o tym na przykład podobna i ręczna numeracja na główce ramy (OBR nie miał prasy do wybijania numerów), lakierowane pokrywy schowków narzędziowych z białego plastiku których fabryka nie produkowała oraz kilka innych ciekawych faktów o których wiem.  
 
Myślałem że na mojej ramie numery były przebijane ze względu na brak rocznika (późniejsze wersje z 75-go roku go mają) i dlatego że są nierówno wybite (głównie "0"). Zainteresowałem się tematem, gdy pewna osoba wysłała mi zdjęcie główki ramy swojego 2370 z 75-go. Tutaj zdjęcie: 
 
  
 
  
Ta sprawa jest trochę skomplikowana, ponieważ:
 
1. Numery są raczej oryginalne. Świadczyć o tym może, podobny ciąg liczb do numerów wybitych na pewno w fabryce, na moich 50-T-1 z 75-go roku. Wykluczam ich przebicie także dlatego, że po drugiej stronie główki ramy zostały nabite inne, a te zamalowane. 
2. Zostały wybite krzywo. Możliwe że tego powodem była uszkodzona prasa, ale jest to jednak mało prawdopodobne. Raczej zostały nabite ręcznie. 
3. Brak wybitego rocznika na główce ramy, który w tym roku już chyba powinien być. 
4. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych  przeważnie nie nabijał numerów na prototypach. Nabijał je na przykład wtedy, gdy pojazdy były wysyłane na testy do Zakładów Metalowych Dezamet (kilka motorowerów). 
 
Motorower może być pojazdem z serii próbnej, ponieważ: 
- pochodzi z 75-go roku, a więc z pierwszego roku produkcji tego modelu; 
- bardzo szybko zrezygnowano z plastikowej osłonki na kable i osadzenia pompki powietrza pod siedzeniem (już w 75-tym roku), które posiada; 
- ma wspomniane wyżej specyficzne numery na główce ramy.
 
Mimo tego, ciężko mi w to uwierzyć. Ta kwestia na razie pozostaje nie rozwiązana.
  (23-02-2016 22:38:25)Użytkownik usunięty napisał(a):  Słodki Jezu, jak Ci te biegi miodnie wskakują i nie wyskakują   
Kwestia regulacji    W tym silniku jest zmieniacz biegów starego typu, który miał oryginalnie większe luzy niż nowy typ, które także powodowały problemy z biegami   
 (23-02-2016 22:38:25)Użytkownik usunięty napisał(a):  Fajny dżwięk ma ten silnik, bo u mnie jest całkiem inny   
Ale dźwięk przyspieszenia jest taki sam   
Nie wiem czym to jest spowodowane. Masz ten sam silnik, tłumik szmerów ssania, gaźnik i wydech.
  (23-02-2016 23:36:36)Odrestaurator napisał(a):  Czekałem aż wyprzedzi ten kibel xD 
Nie zamierzałem tego robić, a nawet jeśli bym zamierzał, to i tak niestety nie dałbym rady   
 (23-02-2016 23:36:36)Odrestaurator napisał(a):  Jak zamocowałeś kamerę? to go pro na kask? 
Nie kamerę, a aparat    
W ten sposób:
  
Są to uchwyty do GoPro, z adapterem pod aparat/kamerę. 
 
Aparat to Canon Digital IXSUS 80 IS (2008-my rok). Zdjęcia robi w miarę dobre, ale niestety do filmów średnio się nadaje. Przydałoby się np. GoPro, ale szkoda mi kasy jeśli będzie używana kilka razy w roku. Następny film nagram pewnie Sony Xperią M2 Aqua (oczywiście nie film z jazdy   ), powinno być lepiej   
 (24-02-2016 09:54:00)Aleks041 napisał(a):  Fajny romecik :3 
Dzięki   
Do ramy został jednak dospawany oryginalny, dolny ogranicznik stopki centralnej:
  
 
 
 
 
Zakupiłem także inną stopkę centralną:
  
I zostały dopasowane podkładki, aby wyeliminować jej luz na osi:
  
Jednak został też przerobiony gwint na kranik baku, pod oryginalny wymiar:
  
 
Została też lekko naprostowana druga nóżka górna przedniego zawieszenia:
  
Gwint na świecę, w głowicy od Rometa z Warki, został zregenerowany (wstawiona tulejka z brązu):
  
 
Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:
  
Kupiłem:
 
1. Kilka sztuk wcześniej wspomnianych kraników, do skompletowania:
  
2. Dwie pary nóżek dolnych przedniego zawieszenia, do dwóch moich 50-T-1, w których są wyłamane ich wsporniki:
  
3. Od  Błażeja metalową pokrywę schowka narzędziowego. Może jest oryginałem (takie były w prototypach 50-T-1 i 50-TS-1) lub dokładną samoróbką:
  
 
Nie pasuje mi jej kolor, oraz to, że otwór na śrubę jest szerszy, jak w czarnych pokrywach.
 
4. Oryginalne, brązowe siedzenie od 50-T-1 z końcowych lat produkcji (do renowacji). Oczywiście, nie będzie w żadnym z moich obecnych 50-T-1, ale może w przyszłości się przyda   
 
5. Zmieniacz biegów starego typu do 019:
  
Był stosowany do 78-go roku. Zapis z Instrukcji Napraw Motorowerów Romet:
  
Pełny rozmiar:  http://images76.fotosik.pl/367/8b4ca0cf5949fb6c.jpg
6. Parę części do chromowania:
  
7. Trochę innych części:
  
8. Oryginalne klucze i śrubokręty (brakuje jeszcze dwóch kluczy płaskich):
  
9. Kolejną instrukcję obsługi, razem z dowodem zakupu innego 50-T-1:
  
 
10. Repliki oryginalnych naklejek na bak (wykonanych na moją prośbę:  http://motonaklejki.pl/naklejki/1/14/164/) oraz na pokrywy schowka narzędziowego:
  
Oraz więcej części, które jednak nie zamontuje.
 
Pozdro   
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016 17:59:00 przez Szatek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-02-2016 17:51:08 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post. 
		Kanilox (02-27-2016), Odrestaurator (09-15-2016)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
				Gratuluję zakupów.  
Odniosę się tylko do ogranicznika nóżki centralnej i jej samej. Ja identyczny dorobiłem do swojego Ogara 205, ale dobry pomysł z adoptowaniem z innej ramy    Spasowanie do ramy zrobiłeś dobrze, tylko, że powinieneś to spawać migomatem, a nie elektrodą. Druga sprawa, to te podkładki przy nóżce centralnej. Powinieneś je przyspawać do ramy, a nie do nóżek. Oszlifuj to coś posmarkane przy ramie na gładko, wymień tą rurkę z ramy, o 4 mm dłuższą i wtedy dospawaj te podkładki. Spaw od środka, nie będzie widać. Aha, ja bym te podkładki dał o mniejszej średnicy zewnętrznej.
 
Identyczne naklejki będą wkrótce na moim POLO.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2016 01:06:40 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-02-2016 01:05:55 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Szatek 
 
 
		
			Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 742 
Imię: Patryk 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek 
			 
			
				 (27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a):  Spasowanie do ramy zrobiłeś dobrze, tylko, że powinieneś to spawać migomatem, a nie elektrodą. 
Ja nie zajmuje się naprawami blacharskimi, tylko zlecam to pewnej osobie, ponieważ nie mam zbyt dużego doświadczenia (a chcę mieć to zrobione porządnie), chęci i czasu.
 
Dlaczego powinno to być pospawane migomatem?
  (27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a):  Druga sprawa, to te podkładki przy nóżce centralnej. Powinieneś je przyspawać do ramy, a nie do nóżek. 
Podkładki miałem tylko założyć, ewentualnie dospawać, ale oczywiście do ramy   
 (27-02-2016 01:05:55)joozek napisał(a):  Oszlifuj to coś posmarkane przy ramie na gładko, wymień tą rurkę z ramy, o 4 mm dłuższą i wtedy dospawaj te podkładki. Spaw od środka, nie będzie widać. Aha, ja bym te podkładki dał o mniejszej średnicy zewnętrznej. 
Tak też zrobię, ale myślę, że wtedy obejdzie się już bez tych podkładek   
 (27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  Ten stojak centralny to ja ci sprzedałem? 
Tak.
  (27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  Dobra, nie wiem czy wiesz ale w 50-T-1 był inny stojak centralny, miał większe te dziury na ośkę i w nich są takie specjalne tulejki a dopiero w tych tulejach jest ośka, przynajmniej tak jest w moim T1, pamiętam że chciałem dać inny stojak centralny z komara i nie pasował właśnie przez zastosowane tulejki. 
Nie miałem jeszcze w rękach oryginalnej stopki z któregoś z moich 50-T-1. Widziałem ją tylko jak wygląda zamontowana, oraz w katalogu części zamiennych (zdjęcie niżej) i różnicy nie widzę. Daj zdjęcie jak to wygląda u Ciebie.
  
U mnie ta stopka pasuje, tylko ośka ma luz 5 mm na boki. To normalne, czy powinienem mieć krótszą ośkę?
  (27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  A i właśnie, kupiłem ostatnio siedzenie do 50T1 i jest z całkowicie gładkiego materiału, faktura praktycznie nie wyczuwalna, wiesz może do jakich to było roczników? Czy w ogóle takie były? 
Fabrycznie, raczej nie było siedzeń bez tych charakterystycznych przeszyć, w 50-T-1 i 50-TS-1. 
 
Sam mam takie siedzenie, ale widać że jest nie oryginalne, bo blacha jest już od późniejszych 50-T-1, no i pokrowiec jest inaczej przymocowany:
  
Daj zdjęcie jak wygląda to Twoje siedzenie.
  (27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  Wiesz może czy ten mój T1 też powinien mieć takie naklejki pochyłe? 
Tak. Masz jeszcze bak pod zakręcany korek, no i to 76-ty rok, tak jak jeden z moich (troszkę młodszy), na których są takie naklejki.
  (27-02-2016 01:37:47)kanilox napisał(a):  Co do koloru, ja polecam niebieski. 
Na razie jest za żółtym, ale może to się zmieni   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-02-2016 17:02:38 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post. 
		Kanilox (02-27-2016)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |