Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart - Kokosek!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Odkręć impulsator, masę do podstawy iskrownika, czerwony kabel wpięty dopomiary rezystancji bezpośredni do wyjścia impulsatora( tam gdzie lutujesz biały kabel) Aha sprawdź czy nie masz zimnego luta zrobionego Tongue
ten impulsator chyba padnięty jest próbowałem tak jak pisałeś i to samo.

Zamówiłem zapłon oryginalny sprawny nie używany czekam na przesyłkę i montuję zobaczymy co z tego będzie Wink

150zł za ZMD Nieużywany wydaję mi się że cena w porządku.

Stary również będę zamierzał naprawić
Ojj była dość długa przerwa :/ niestety z powodu zdrowotnych byłem w szpitalu od Piątku do dziś..
W Poniedziałek mój Tato, Odebrał z Poczty Zapłon (Od zmd-52). Z rzutu oka wygląda wporządku ładny i wgl. kwestia tego typu że znalazły się dwa kabelki których nie ma w tamtym zapłonie :/. możecie mi napisać od czego one są i do czego je podłączyć? jutro mam zamiar sprawdzić Zapłon Smile

ZdjęciaSadz góry przepraszam za jakość, ale nie miałem aparatu w tym momencie)
Na zdjęciach są przedstawione Kostki! od dwóch zapłonów
Zapłon 1: Nie działający posiada dwie dziurki w kostce
Zapłon 2: Nowy posiada te dwa kabelki i nie wiem do czego one prowadzą

Link do zdjęć:
https://plus.google.com/photos/108431905...4353656743

Byłbym wdzięczny za wyjaśnienia (jutro mam zamiar odaplić go Tongue )

Dzięki z góry! Zdrówka życzę!
Jeden z nich (ten środkowy), to przewód, który należy doprowadzić do masy - ramy motoroweru (zaraz obok modułu jest śruba, która "trzyma" schowek. W tym miejscu możesz dać tzw "oczko" i przykręcić przewód masy). Drugi z nich powinien być podłączony do złącza "1" cewki butelkowej. Wtyczka ze zdjęcia powinna być podłączona do modułu zapłonowego.
Tak tylko biorąc kostkę w swoją stronę
(Zapłon 1):haczykami do mnie jest tak: zielony, czarny(środkowy idzie do zapłonu) czarny a ten ma tak jak by do masy (oczko) | A od góry (haczykami do mnie) Niebieski (wychodzący) biały z zapłonem, i biały do następnej kostki.

(Zapłon 2): haczykami do mnie ma: Zielony, Stop(nic), czarny wracający do zapłonu,
Od góry: Nic, biały do zapłonu, biały do kostki..

Powalone wychodzi na to że nie każdy jest na swoim miejscu..


Sprawdziłem zapłon który przyszedł według pomiarów jest sprawny Zasilająca 755ohm impulsator pokazywał 26,7
kokosek napisał(a):(Zapłon 1):haczykami do mnie jest tak: zielony, czarny(środkowy idzie do zapłonu) czarny a ten ma tak jak by do masy (oczko) | A od góry (haczykami do mnie) Niebieski (wychodzący) biały z zapłonem, i biały do następnej kostki.

Tu jest dobrze.

- zielony - cewka w prądnicy, zasilająca moduł;
- czarny - masa prądnicy;
- czarny z oczkiem - masa, przykręcić do ramy motoroweru;
- niebieski - do cewki zapłonowej (WN/butelkowa) złącze 1;
- biały z prądnicy - impulsator;
- biały włączony do drugiej kostki - wyłączanie silnika.

kokosek napisał(a):(Zapłon 2): haczykami do mnie ma: Zielony, Stop(nic), czarny wracający do zapłonu,
Od góry: Nic, biały do zapłonu, biały do kostki..

- zielony - cewka w prądnicy, zasilająca moduł;
- puste - tutaj wpinasz przewód z oczkiem, który przykręcasz do ramy motoroweru;
- czarny z prądnicy - masa prądnicy;
- puste - tutaj wpinasz przewód idący z "1" cewki WN;
- biały z prądnicy - impulsator;
- biały do kostki - wyłączanie silnika.

Rozumiesz?
Tak Rozumiem BigSoft Dziękuje za dokładne wyjaśnienie wyniki będą jutro lub po jutrze Smile

W rozwalonym zapłonie jest jedynie jeden kabel włożony nie w tą dziurkę ale już wiem o co chodzi (właśnie to mi nie pasowało Smile )
Witajcie!. No więc zapłon okazał się sprawny iskra jest wszystko fajnie gdyby nie to że świeca się zalewa! (iskra mocniutka niebieska) po przepchaniu nawet nie pryka Sad

Zapłon! Powiedz mi ktoś jak ja go mam ustawić? (przyspieszony) to wiem ale jak?! i czy dlatego może nie palić? (w komarkach tak było Tongue )
Chart pali na każdym ustawieniu zapłonu.Jeśli jest przestawiony to nie uzyska pełnej mocy.Jeśli ci zalewa to porządnie wyreguluj i sprawdź gaźniok(Nie trzyma zaworek,oringi wyszły na spacer).
Ok Dobry pomysł. Będę musiał poczytać o tych gażnikach bo jest to coś nowego w porówananiu do komarowskich Big Grin Dzięki Amanssy Smile
"Gaźniok" jest prosty,tylko bardzo wrażliwy na nadmiar powietrza i miejsca gdzie może puszczać paliwo ( oringi)
Gażnik 14MC Oryginał jutro go wyjmę oblukam.. A postaram się włożyć komarkowy i zobaczyć czy zapali.
A tamten trzeba ogarnąć Smile do godziny 13 jutro powinno być wszystko ok. Może w końcu będzie pierwsza przechadzka Chartem Smile
(11-12-2013 23:24:50)kokosek napisał(a): [ -> ]Zapłon! Powiedz mi ktoś jak ja go mam ustawić? (przyspieszony) to wiem ale jak?! i czy dlatego może nie palić? (w komarkach tak było Tongue )

Ustawiasz tłok 2,5mm (+- 0,2mm) przed GMP. Wtedy cecha przy literce "L" na kole magnesowym ma się zgrać z cechą na obudowie impulsatora. Pamiętaj, że wał korbowy w silniku Charta obraca się w lewo podczas pracy, patrząc od strony zapłonu, a nie w prawo jak w 023.
Jak chcesz serwisować gaźnik, aby był dobrze zrobiony to szukaj poradnika na forum Wink

PS. Jest on mojego autorstwa Tongue
BigSoft, mylisz się, w Charcie też się kręci w lewo. Sprawdź sobie choćby w żółtej książce albo na swoim silniku.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Przekierowanie