23-12-2012, 19:56:27
23-12-2012, 19:58:10
Jednak wolałbym uniknąć spawania... Nie dość, że musiałbym komuś to dać do zrobienia, to jeszcze jest to już poważna ingerencja. Tak mógłbym jakąś dokręcić - wtedy zawsze można zdjąć i śladu nie będzie.
Coś takiego, na przykład - pod mocowanie silnika - zawsze można zdjąć i będzie w tym samym miejscu, co oryginalna.
Coś takiego, na przykład - pod mocowanie silnika - zawsze można zdjąć i będzie w tym samym miejscu, co oryginalna.
23-12-2012, 20:00:44
Łatwo dorobić taki element, a przyspawać też nie kłopot. I masz jak w oryginale, raz a porządnie. Jak kiedyś kupiłem te akcesoryjną nóżke do Komara to wytrzymała pare miesięcy, potem oparcie latało na boki , to domyśl sie co by pod Minskiem było
23-12-2012, 20:05:32
Popatrzę i pomyślę... Może wymyślę jeszcze coś innego!
Gdzie jest przewidziane jakieś miejsce na narzędzia w tym pojeździe? Bo puszki wypełnione są urządzeniami, a w instrukcji gdzieś mi przemknęło, że pod siedzeniem - gdzie tylko powietrze przechować można, bo puszki żadnej tam nie ma... Więc gdzie narzędzia podziać?
Gdzie jest przewidziane jakieś miejsce na narzędzia w tym pojeździe? Bo puszki wypełnione są urządzeniami, a w instrukcji gdzieś mi przemknęło, że pod siedzeniem - gdzie tylko powietrze przechować można, bo puszki żadnej tam nie ma... Więc gdzie narzędzia podziać?
23-12-2012, 20:09:59
Nie ma, w wersjach bez akumulatora był w lewym boczku . Zresztą ja jeździłem zawsze bez, nigdy nie były potrzebne .
23-12-2012, 20:26:47
Jednak warto by było mieć jakiś klucz czy śrubokręt, w razie czego...
Ciągle nie daje mi spokoju ta elektryka... Jakieś kable luźno wiszą, nie są popodłączane, brak tych świateł, które wcześniej wymieniłem... Jeszcze akumlator podejrzewam - można podłączyć, celem sprawdzenia instalacji, samochodowy?
Ciągle nie daje mi spokoju ta elektryka... Jakieś kable luźno wiszą, nie są popodłączane, brak tych świateł, które wcześniej wymieniłem... Jeszcze akumlator podejrzewam - można podłączyć, celem sprawdzenia instalacji, samochodowy?
23-12-2012, 21:50:52
Artur mińsk bardzo fajny
opylało ci się
opylało ci się
23-12-2012, 22:05:07
Jak aku podłączysz to sprawdzisz tylko kierunki, klakson, postojowe tylne i kontrolke luzu
24-12-2012, 00:20:53
Ale czy samochodowy by podpasował? Już nawet napięcia nie pamiętam... Chyba też 12V, więc powinno pasować. Jeszcze się okaże, że pół instalacji pozamieniam, a tu po prostu akumlator padł... Ponoć z rok stał nieużywany, więc teoretycznie mógłby się uszkodzić. Wtedy by to tak nie działało...? Właśnie to, co wymieniłeś akurat nie działa...
24-12-2012, 21:37:19
Dziś wyjąłem akumlator, przeczyściłem łączenia, podłączyłem kabelki i przytknąłem żaróweczkę (akurat 2,5V). Ani nie błysnęła, ani się nie przepaliła, ani nic. Miński chyba 12V mają, prawda? Wnioskuję z tego, że brak wymienionych świateł to być może po prostu wina zdechłej baterii?
24-12-2012, 21:46:07
Miński mają 12V, i tak jak pisałem jak aku padnięte to nie masz tylko kierunków, klaksonu, tylnego pozycyjnego i kontrolki luzu
24-12-2012, 22:01:20
Tego m.in. nie mam... W każdym razie, akumlator musi być żeby cokolwiek działało. Podciągnę kabelki z samochodu...
27-12-2012, 21:41:17
Przed kilkoma minutami miałem okazję po raz pierwszy przejechać się Mińskiem - co prawda tylko po ogródku, mając do dyspozycji jedynie światło przednie i kontrolkę luzu, z hamulcy jedynie przedni... Co zauważyłem, troszkę ciężko odpala jak jest zimny, na ciepłym od kopnięcia. Jak jedzie? Cudnie! Myślałem, że nie będę go mógł opanować - bo cięższy i większy - a jazda nim idzie mi lepiej jak Ogarem - nic się nie trzęsie, nie lata, motor porządnie trzyma się na drodze. Jest cichutki (w stosunku do poprzednika, rzecz jasna), mimo tego, że nie mogłem się rozpędzić - jazda na niskich prędkościach była o wiele łagodniejsza i przyjemniejsza.
Co do stopki bocznej - zrezygnowałem. W garażu stawia się go okropnie (na centralnej stopce) - nie ma o co zaprzeć i trzeba tył podnosić (co troszkę komicznie wygląda). Ale na normalnym podłożu - asfalcie czy kostce - nie ma z tym najmniejszych kłopotów. Więc nie będę się bawił.
Ma ktoś pomysł na hamulec tylny? Bo muszę zamocować dźwignię rozpieracza, a nie chce wejść - tak samo miałem w kołach od Jawki, zaszła konieczność jego zdjęcia. Jest może na to prosztszy sposób?
I mała rada dla miłośników "tjuninku", co z Rometów chcą wyścigówki robić - kupcie po prostu motor. Mi też chodziły po głowach przekładki silników z WSK, chociażby, ale - całe szczęście - zawsze rezygnowałem. Aż w końcu kupiłem tego Mińska, bo motorower jednak jest dla mnie ciut za wolny... Nie żebym chciał po 300 km/godz. jeździć - nie o to chodzi. Mińsk z pewnością jakieś 80 km/godz. wyciągnie bez kłopotu, a z taką prędkością można już normalnie podróżować.
Co do stopki bocznej - zrezygnowałem. W garażu stawia się go okropnie (na centralnej stopce) - nie ma o co zaprzeć i trzeba tył podnosić (co troszkę komicznie wygląda). Ale na normalnym podłożu - asfalcie czy kostce - nie ma z tym najmniejszych kłopotów. Więc nie będę się bawił.
Ma ktoś pomysł na hamulec tylny? Bo muszę zamocować dźwignię rozpieracza, a nie chce wejść - tak samo miałem w kołach od Jawki, zaszła konieczność jego zdjęcia. Jest może na to prosztszy sposób?
I mała rada dla miłośników "tjuninku", co z Rometów chcą wyścigówki robić - kupcie po prostu motor. Mi też chodziły po głowach przekładki silników z WSK, chociażby, ale - całe szczęście - zawsze rezygnowałem. Aż w końcu kupiłem tego Mińska, bo motorower jednak jest dla mnie ciut za wolny... Nie żebym chciał po 300 km/godz. jeździć - nie o to chodzi. Mińsk z pewnością jakieś 80 km/godz. wyciągnie bez kłopotu, a z taką prędkością można już normalnie podróżować.
27-12-2012, 21:56:23
Bardzo ładny mińsk i tak tanio. Pozazdrościć ci !
Ja znam gościa co ma mińska z papierami w brzydkim stanie i w nim ma silnik od wsk125 a orginalny rozłożył i włożył w pudło do szopy bo podobno nie chodził
Ja znam gościa co ma mińska z papierami w brzydkim stanie i w nim ma silnik od wsk125 a orginalny rozłożył i włożył w pudło do szopy bo podobno nie chodził
27-12-2012, 22:36:18
Jak zimnego odpalasz to mocno przelej gaźnik , tak żeby z niego wyciekało. Wtedy powinien bez trudu odpalać . Jak masz świece jakąś F100 lub odpowiednik też może słabo palić zimny . Polecam A23B lub odpowiedniki Iskry F65P
Minsk wyciąga do 95km/h, fabryka podawała "nie mniej niż 85km/h" , w praktyce to było 90-95 km/h
Minsk wyciąga do 95km/h, fabryka podawała "nie mniej niż 85km/h" , w praktyce to było 90-95 km/h