Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart "Charteł" '89 by JGNZM
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Ja mam 50/4 na cylindrze almot. Więc brzęczeć będzie.
Uwaga uwaga! Chart nie umarł a miewa się dobrze, ba, nawet lepiej niż rok temu xD

To tak, po przejrzeniu ostatnich postów postaram opisać co się zmieniło:
-kierunkowskazy z tyłu na ORG
-amortyzatory tylne na ORG
-zrezygnowałem z nóżki bocznej
-założyłem skróconą (pod długość org amortyzatorów) nóżkę centralną
-znalazłem przyczynę pękania linek licznika i sprzęgła i ją wyeliminowałem (napiszę niżej co było)
-dorobiłem chlapacz z przodu na wzór ORG
-klakson ORG

Powodem pękania linki licznika był opornie pracujący mechanizm licznika, który nasmarowałem olejem przekładniowym oraz tym samym olejem smarowałem napęd licznika.
Powodem pękania linki sprzęgła była marna jakość tych linek oraz zbyt mocna sprężyna, a była kupiona nowa z Jackmotors. Założyłem oryginalną i jest w porządku.


A w ostatnim czasie zająłem się uporządkowaniem instalacji elektrycznej, bo podczas dodawania kolejnych ulepszeń zrobił się tam niezły bałagan. Ale po kolei:

Tak wyglądała instalacja po dodaniu regulatora napięcia, dodatkowej wspólnej masy oraz kilku przeróbek związanych z regulatorem.

Następnie wziąłem wszystko wyciągnąłem.

Wymyłem wszystkie kable i kostki. Wywaliłem te plastikowe osłonki z instalacji a zużyte oryginalne gumowe osłonki zastąpiłem nowymi.


Do uporządkowania instalacji zabrałem pomału, na szczęście na schemat musiałem spojrzeć tylko przy kostkach, bo resztę znam na pamięć xD Do spięcia kabli w całość użyłem plastra tkaninowego, tak jak w fabryce. Dorobiłem pasek akumulatora, pomalowałem i usztywniłem uchwyty schowków i zamka, tak że pokrywa schowka jest już na sztywno i pasuje idealnie.



Wypolerowałem i zamontowałem oryginalną blaszkę licznika.

To by było na tyle.

Polecam także dorobić sobie wspólną masę dla wszystkich odbiorników, czyli kierunkowskazów, lampy, stacyjki, cewki WN do akumulatora. Czyli masę z akumulatora dać między schowki i tam doprowadzić dodatkowo masy odbiorników, wtedy masa jest pewna i nie występuje przygasanie świateł przy włączonych kierunkowskazach itp Wink

A co w planach?
-zmiana szczęk hamulcowych
-zmiana przedniej opony
-kupno i dostosowanie kanapy tak, żeby idealnie pasowała do zbiornika (poprzednie odstawały)

Jak na razie to by było na tyle. Liczę, że ktoś jeszcze pamiętał o moim Charciku
I tak, 24 lipca tego roku to już będą 3 lata bezawaryjnych i przyjemnych kilometrów Heart Ah tyle wspomnień drunk
a już sądziłem że spłonął albo ruda go zjadła albo coś innego bo tak inne motory a te był jakby zapomniany .
No panie, robota złota, jak ci się sprawuje kolanko wydechu z gmoto? Masz w tej instalacji więcej bezpieczników niż tylko na ladowaniu akumulatora?
(10-02-2018 23:31:05)Marwerick napisał(a): [ -> ]a już sądziłem że spłonął albo ruda go zjadła albo coś innego bo tak inne motory a te był jakby zapomniany .
Niestety ruda już go nie chce brać :/

(10-02-2018 23:38:13)kaziq napisał(a): [ -> ]No panie, robota złota, jak ci się sprawuje kolanko wydechu z gmoto? Masz w tej instalacji więcej bezpieczników niż tylko na ladowaniu akumulatora?
Kolanko mam od 2016 roku, nie przebarwia się, chrom jest ładny.
Nie, mam tylko fabryczny bezpiecznik rurkowy 25A, o ile się nie będzie jarać bezpiecznik. Ogólnie teraz wszystkie odkryte konektory okryłem rurkami termokurczliwymi, bo poprzednio dość często lubiło mi robić zwarcie i palić bezpieczniki. Teraz tego problemu już nie powinno być Wink
Taki duży bezpiecznik?lool Tam chyba powinien być ze 2 ampery, wlaśnie nie wiem, ktoś ma informacje jaki był oryginalny bezpiecznik na ładowaniu?
W katalogu jest bezpiecznik D8, czyli na pewno był tam jakiś szklany. Moje cewki ładowania mają około 4A, więc w wyższych wartościach te 5A by nie starczało. Chociaż przy fabrycznych 1,6A byłoby ok
tu na zdjęciu to faktycznie , wyrażnie widać to skrzywienie pod kanapą :/
Podzieliłbyś się tym regulatorem?
(11-02-2018 13:29:39)dawidbarganski napisał(a): [ -> ]tu na zdjęciu to faktycznie , wyrażnie widać to skrzywienie pod kanapą :/

No dużo z tym nie zrobię, to już musiałoby być tak przez fabrykę pospawane.

(11-02-2018 16:25:05)kdudka napisał(a): [ -> ]Podzieliłbyś się tym regulatorem?

Niestety nie mogę, Bigsoft mi to robił i nie znam szczegółów tej konstrukcji.
Mnie wystarczy zdjęcie "przód" i "tył" płytki. Chyba że to jakieś tajemnice to ok, szukałem bardziej natchnienia niż gotowca.
Niestety nie mam takich zdjęć, bo płytka jest zalana silikonem jak moduł i jeszcze przykręcona do radiatora. Mogę powiedzieć, że regulator ma 4 przewody, jeden do stacyjki bodajże 21, dwa na mostek prostowniczy (podłączone jakby przed mostkiem) i ostatni to masa, może być do mostka
A no i jeszcze wiem, że była robiona na tych mikroukładach czy jak to się nazywa.
Chodzi o elementy SMD?
No a z kolei u Charta nic nowego. Zmieniłem oponę przednią na nową, szerszą, bo o wymiarach 2.5x17". Od razu wygląda lepiej Wink
Jednak zdecydowałem się na stary pokrowiec, ale nie ukrywam, że nie szukam idealnego pokrowca lub kanapy.


Takim patentem, od BigSoft'a, wyciszyłem znacznie motorower, bo przestał brzęczeć aż tak jak typowy Chart, polecam to zrobić każdemu. Jak go odpaliłem po wykonaniu tej operacji, to myślałem, że to Simson Tongue


Zmieniłem też wszystkie śruby zewnątrz silnika Wink

Aktualny przebieg to jakieś 22500 km Wink Po remoncie miał 16000km, ale biorąc pod uwagę, że jeździlem jakiś czas z pękniętą linką licznika, to można policzyć spokojnie, że zrobiłem już 8000 km. Może pod koniec tego sezonu zdejmę cylinder, skontroluję stan pierścieni i wału i obowiązkowo zdam sprawozdanie Wink
Ten typowy to co najwyżej Twój z tą podróbką tłoka ZMD. Wink

https://www.youtube.com/watch?v=iFAbQc0896U
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Przekierowanie