Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak naprawić by nie kupować nowego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Witam
Ciągle dostaję od Was Pw, jak sobie poradzić z tym, czy tamtym, jak to naprawić itp??
Przeważnie odpisuję i odsyłam do moich wątków ze zdjęciami. No niestety, nazbierało się tego tyle, że sam nieraz nie pamiętam gdzie to opisywałem. Dlatego zakładam nowy wątek z moimi poradami. Będę go na bieżąco uzupełniał, w zależności od wykonywanych napraw. oprócz dokumentacji fotograficznej, będę też wrzucał odręczne rysunki z wymiarami.
Oczywiście, jest to wątek, który Wy też możecie uzupełniać swoimi uwagami, czy rozwiązaniami, ale proszę by go nie zaśmiecać.
Jeśli uważacie, że tytuł wątku jest mało czytelny, to proszę o podpowiedzi by go zmienić.

Dziś pierwsza i ostatnio gorąca sprawa, ograniczniki skrętu i sztyca główki ramy.
Ograniczniki tylne, widełek pod lagi fi 23 mm.
Opis chyba zbędny, wszystko na zdjęciach




Naprawa sztycy główki ramy z zerwanym gwintem. Niestety, ma ona gwint calowy, a ja nie posiadam odpowiedniej narzynki, więc oto mój sposób na naprawę Smile
Sztycę z gwintem, adoptowałem ze starego polskiego roweru ze złomu.





Jak zawsze super.

Ale

krejzi
Taką narzynkę można było spotkać czasem w sklepie rowerowym. Jak sprzedawali widelce do rowerów to sworzeń i gwint często był sporo dłuższy, żeby dopasować sobie pod daną ramę i uciąć. Mimo to czasem trochę brakowało i trzeba było "dokręcić" te kilka zwojów narzynką, miałem kiedyś taki przypadek. Teraz już są trochę inne rozwiązania jeżeli chodzi o łożyskowanie i mocowanie widelców, ale w jakiś starszych albo większych sklepach warto zapytać Smile
Obiecałem, że przy okazji następnych prac, znów pokarzę, "swój sposób na" ... więc proszę.
Tym razem podnóżki kierowcy do Komara 3, z krótkim pedałem hamulca tylnego.

Tak wyglądały przed operacją ... Confused




Potrzebne materiały; kątownik walcowany 20 x 20 x 3,5 mm, pręt stalowy fi 12, ja zastosowałem nierdzewny i blacha 3 mm.



Wymiary istotne, to wewnętrzna i zewnętrzna szerokość tego mocowania 67,2 mm. Narysowałem na papierze w kratkę, pewnego rodzaju siatkę do odtworzenia.
Na pierwszym rysunku wskazałem miejsca i odległości do wspawania.



Jutro pokarzę podnóżki po spawaniu.
Michale, jak zwykle liczę na Twoją pomoc ... techniczną Big Grin
Wtrącę się, do czego jest ten otwór pośrodku w podnóżku kierowcy? Nie mogę skojarzyć co tam się dokręca.
Taki podnóżek jest stosunkowo łatwy do dorobienia, praktycznie w każdym zakładzie pracy "za flaszkę" Smile
Nieco gorzej sprawa wygląda z tym od Komarka 2350 zawierającego w sobie ośkę nożnego hamulca typu sierp.

Pozdrawiam
Mikołaju, przyznam Ci się, że sam nie wiem Smile
Marcinie, za flaszkę ??? znajdź dziś takiego fachowca Smile
Przy okazji, do tego modelu o którym piszesz 2350, jest taki sam podnóżek, z tym, że w celu zabezpieczenia pedału by nie cofał się do góry, należy nad-spawać i dopiłować "karb zewnętrzny".

Co do obiecanek, zdjęcia po spawaniu i szlifowaniu.



Poradnik super, ale mam jedno malutkie maluteńkie ale Tongue

Skoro to temat "Jak naprawić by nie kupować nowego", to ten podnóżek średnio tu pasuje Tongue Wszak to nie naprawiony stary a w zasadzie zrobiony nowy :F

Ale to tylko moje małe czepialstwo Big Grin
Piękna robota , niedawno też dorabiałem takie podnóżki , z uchwytem męczyłem się cały dzień , a tu teraz mam wszytko rozrysowane Big Grin A ten otwór to właściwie do czego ?
JGNZM napisał(a):Wtrącę się, do czego jest ten otwór pośrodku w podnóżku kierowcy?
Simpepsi97 napisał(a):A ten otwór to właściwie do czego ?
Nikt nie wie po co on jest, a może było tak:
Któregoś dnia, w zakładach Rometu podczas składania prototypu:
-"Ej Mietek, ten płaskownik na podnóżki ma dziurę a został ostatni..."
-"A dawaj go, pomyślą że tak miało być"
krejzi
Tym razem naprawa przedniego zawieszenia "Białej Strzały"
Tak to wyglądało po wyjęciu z paczki, która przyszła do mnie Huh




Od razu złapałem za telefon do właściciela, moja diagnoza ..."cudotwórcą nie jestem" Big Grin
Nastąpiły poszukiwania "dawcy", niestety na próżno.
Cóż było zrobić ... naprawić, by nie kupować nowego Tongue
Odwiedziny w Centrostalu i zakup 2 odcinków (40 cm) rury calowej, grubościennej, bezszwowej. Wymiar wewnętrzny fi 27 mm, idealna, no a wymiar zewnętrzny na tokarkę, aż do fi 31, oryginalnie 30,5 mm. Na koniec, właściwy wymiar długości 390 mm.
Pozostałe elementy widełek, to już tzw przeszczep.




Zapytacie, a co z lagami??? To fakt, znalezienie rury gładkiej o fi zewnętrznym 23 mm, do tego "system" mocowania spręzyn - nie do zdobycia Confused Trochę pogrzebałem w moich "przydasię na kiedyś" Tongue i znalazłem lagi od Pegaza/Polo. Wprawdzie miały inne blachy mocowania wsporników przedniego błotnika, ale od czego jest szlifierka kątowa :F tu kolejny przeszczep.




W poniedziałek spawanie i kolejne, końcowe zdjęcia.
Jeśli macie jakieś propozycje co do konkretnych wymiarów, to poproszę. Odrysuję i z wymiaruję przed spawaniem.
Opowiadaj jak to było dokładnie z tym sprzedawcą bo mnie ciekawość zżera.... sam zawsze się tego boje (o ile dobrze rozumiem historię)

Wysłane z mojego HTC Desire 530 przy użyciu Tapatalka
Czarku, ja nie kupiłem tego przodu, dla własnych celów, a to właściciel, przysłał je do mnie do regeneracji tulei - tylko Smile
Podziwiam robotę, ale czy nie było by po prostu łatwiej kupić inne zawieszenie? Jest przecież ciągle łatwo dostępne i tanie, a czas poświęcony na odbudowę tego jest na pewno więcej warty niż używane w dobrym stanie.
Dziękuje Kamilu, ale już to napisałem ... poszukiwania zakończyły się niepowodzeniem. Niestety, to nie Ogar, a przód podejdzie tylko od Komara 2351, 2352 i W, ew Kadet, Pegaz, Polo, Romet 100. O części do Tych modeli trudno, a o dobry stan ... bardzo trudno Big Grin
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie