29-11-2018, 19:05:55
29-11-2018, 19:43:58
Drogi Rafałku ... i to Ty napisałeś ??? bez żadnej krytyki??? Fuj
29-11-2018, 20:46:51
Pospawane ładnie, ale wymiary niezgodne z oryginałem.
tfu profanacja zabytkó!!!!!!11!
tfu profanacja zabytkó!!!!!!11!
29-11-2018, 21:52:47
No co taki druciarz Rafałek ma krytykować , pochwalam taką robotę. Coś pospawać poszlifować, i można nie dość, że zaoszczędzić to jeszcze uratować jakieś części. A że wymiarów nie trzyma to nic, gorzej jak by to były wałki w skrzyni czy cylinder .
03-12-2018, 11:49:37
Dziś poradnik nieco inny Zainspirowała mnie Pw od jednego członka Naszego Forum, ..."co z tą masą"
Chodzi oczywiście o instalację elektryczną i jej wspólny punkt "masy"
Przedstawię jej punkty i jak ją właściwie przygotować.
Najpierw "tylny błotnik" i ciągłość masy do ramy.
Nie wszyscy o tym pamiętają, ale tu mamy 2 takie punkty. Pierwszy pod tylną lampą, a drugi w miejscu przykręcenia tylnego błotnika do ramy. Wszystkie te punty należy oszlifować z nowego lakieru, zabezpieczyć wazeliną techniczną i zastosować tzw "podkładki drapiące". Jako narzędzie polecam frez piknikowy z grubym rzazem.
Kolejne punkty masy to półka górna i jej połączenie z ciągłością ramy.
Jej właściwe miejsce pod półką, a także punkty śrub kierownicy.
W tych sytuacjach postępujemy podobnie; frazowanie nowego lakieru, podkładka drapiąca, wazelina techniczna i poprawienie gwintów gwintownikiem. Zwłaszcza ta ostatnia czynność jest ważna, ja dodatkowo gwintuje otwór M6 w półce górnej, po jej polakierowaniu. Zresztą, ze względu na dostęp do wszystkich punktów, lepiej jest to zrobić przed ich złożeniem.
Ostatni punkt masy to stacyjka i lampa. Tu najlepiej po zaprasowaniu końcówek, najlepiej jak je dodatkowo polutujemy.
To chyba tyle, wszystko widać na zdjęciach.
Błotnik tylny - pod tylną lampą.
Błotnik tylny - mocowanie do ramy
Półka górna - połączenie do lampy
Półka górna - połączenie z ramą
Podkładki drapiące i sposób i połączenia - bezpośrednio na "goły metal"
Masa w lampie
Chodzi oczywiście o instalację elektryczną i jej wspólny punkt "masy"
Przedstawię jej punkty i jak ją właściwie przygotować.
Najpierw "tylny błotnik" i ciągłość masy do ramy.
Nie wszyscy o tym pamiętają, ale tu mamy 2 takie punkty. Pierwszy pod tylną lampą, a drugi w miejscu przykręcenia tylnego błotnika do ramy. Wszystkie te punty należy oszlifować z nowego lakieru, zabezpieczyć wazeliną techniczną i zastosować tzw "podkładki drapiące". Jako narzędzie polecam frez piknikowy z grubym rzazem.
Kolejne punkty masy to półka górna i jej połączenie z ciągłością ramy.
Jej właściwe miejsce pod półką, a także punkty śrub kierownicy.
W tych sytuacjach postępujemy podobnie; frazowanie nowego lakieru, podkładka drapiąca, wazelina techniczna i poprawienie gwintów gwintownikiem. Zwłaszcza ta ostatnia czynność jest ważna, ja dodatkowo gwintuje otwór M6 w półce górnej, po jej polakierowaniu. Zresztą, ze względu na dostęp do wszystkich punktów, lepiej jest to zrobić przed ich złożeniem.
Ostatni punkt masy to stacyjka i lampa. Tu najlepiej po zaprasowaniu końcówek, najlepiej jak je dodatkowo polutujemy.
To chyba tyle, wszystko widać na zdjęciach.
Błotnik tylny - pod tylną lampą.
Błotnik tylny - mocowanie do ramy
Półka górna - połączenie do lampy
Półka górna - połączenie z ramą
Podkładki drapiące i sposób i połączenia - bezpośrednio na "goły metal"
Masa w lampie
11-12-2018, 21:50:49
Pytanie do Józka, jak naprawić (wyczyścić, odświerzyć) plastiki (PP) w Romecie i Komarze by nie kupować nowych?
Z góry dziękuje za poradę.
Z góry dziękuje za poradę.
12-12-2018, 00:25:17
Niestety, nie jestem alfą i omegą nie na wszystko mam porady.
Drobne elementy PP i gumowe myję w myjce ultradźwiękowej, a potem pianka na 24 godziny. Co do dużych elementów; lampa, schowki - w ich przypadku posiłkuję się malowaniem lakierem akrylowym na podkładzie uplastyczniacza. Można też zaryzykować strukturą do pcv - efekt matowy, no ale nie wszystkim się to podoba.
Próbowałem bawić sie w polerowanie, ważne by polerka miała regulowane, niskie obroty, ale efekt końcowy nie powalał.
Drobne elementy PP i gumowe myję w myjce ultradźwiękowej, a potem pianka na 24 godziny. Co do dużych elementów; lampa, schowki - w ich przypadku posiłkuję się malowaniem lakierem akrylowym na podkładzie uplastyczniacza. Można też zaryzykować strukturą do pcv - efekt matowy, no ale nie wszystkim się to podoba.
Próbowałem bawić sie w polerowanie, ważne by polerka miała regulowane, niskie obroty, ale efekt końcowy nie powalał.
12-12-2018, 11:36:31
Dziękuję za odpowiedź.
Widzę temat nie jest prosty, ja sam testuję różne metody ale niestety żadna z nich nie zadawala, być może ktoś jeszcze ma patent na "plastiki" w Rometach i Komarach?
Widzę temat nie jest prosty, ja sam testuję różne metody ale niestety żadna z nich nie zadawala, być może ktoś jeszcze ma patent na "plastiki" w Rometach i Komarach?
12-12-2018, 18:44:01
Raczej nie ma efektywniejszej (jak oryginał) i trwalszej metody niż lakierowanie...
12-12-2018, 20:05:40
A czernidło do zderzaków itp. produkty które są do kupienia na stacjach benzynowych? Ktoś testował jaki to efekt daje?
12-12-2018, 21:36:52
Daje to taki efekt jak na czarnych zderzakach, nie używasz na bieżąco to robi się brzydkie. Niestety ale trzeba to okresowo stosować.
12-12-2018, 22:43:26
Zapamiętaj wodnik to ze kosmetyki kupione a stacjach są nic nie warte bo z reguły są ro k2 itp. Dobre kosmetyki są drogie i no z adbl
13-12-2018, 02:18:01
Ja zawsze wszystkie plastiki i gumy najpierw porządnie myję szamponami do mycia aut, szczotką plastikową szmatką i gąbką to wszystko w ciepłej wodzie z szamponem a potem spryskuję plakiem dość grubo i jakby poleruję czystą szmatką. Efekt dobry, dobrze się wtedy doczyszcza wszystko, ale jak są rysy itd w plastiku to tylko malowanie.
13-12-2018, 09:07:30
A ja myję a później pasta do butów, ale ta twarda w metalowym okrągłym pudełeczku. Nakładam, czekam aż wyschnie, i poleruję szybkimi ruchami szczotką.
13-12-2018, 11:41:11
W miarę przyzwoity efekt daje polerowanie pastą polerską, lecz nie jestem tak do końca przekonany do tej metody, na pierwszy rzut oka wygląda to dobrze i powierzchnia się błyszczy ale nie wiem jak będzie się to utrzymywać na dłuższą metę. Przetestowałem też WD40 i mam mieszane uczucia, na plastikach typu zderzak w samochodzie czyli porowatych nawet się spisuje ale na gładkich... sami oceńcie testując taką metodę u siebie w garażu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam