Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Romka - 50-T-1 '82r.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Każdy 50-T-1 miał 19, koła 17 ale szerokie na 2.5 (zamiast 2,25) to legendarny model T3. Wszystkie inne to ulepy.
A ogar ma 17x2.25?
Oczywiście ze tak.
Dzień dobry Big Grin

Dużo się ostatnio działo przy Romecie. Przede wszystkim zdobył tytuł Rometa Roku tu u nas na forum Smile

Druga sprawa, wykonano remont silnika. Góra Almot delikatnie przerobiona (podcięty tłok+rozwiercone kanały), wał oryginalny wycentrowany tylko, łożyska SKF, nowy wałek pośredni ZMD wraz z trybami, reszta trybów wybrana w stanie jak nowe.

Dzisiaj natomiast odebrałem żółte tablice Wink Byłyby już wczoraj ale młodym urzędnikom w WK nie spodobał się chochlik drukarski w dokumencie od konserwatora gdzie zamiast słowa ,,motorower'' było ,,motocykl'', i to nic że diagnosta jak i rzeczoznawca potwierdzili że to motorower... Na szczęście wystarczył jeden telefon i miła pani w WUOZ Olsztyn ekspresowo poprawiła błąd i już dziś dostałem pocztą odpowiedni dokument.

Tym razem opinia+biała karta kosztowały 500 zł (brałem innego rzeczoznawcę, u innego za Pony płaciłem 650 zł) tylko musiałem sam wypełnić dokumenty do badania technicznego. Jeśli ktoś potrzebuje wypełniony wniosek, służę pomocą. Przegląd zrobiłem tam gdzie ostatnio, 130 zł.

Silnik odebrałem w poprzednią sobotę, a montowałem pospiesznie do ramy w środę wieczorem, po ogłoszeniu planów wysłania administracji publicznej na tryb zdalny. Miałem w planach przegląd w czwartek po pracy a w piątek rejestrację Pospieszny montaż nie jest wskazany, mechanik nie założył kontry na wodziku bo nie miał takiej nakrętki, a ja tak montowałem że wypadła mi kulka z aparatu. Nie wiedziałem gdzie ją wsadzić i tak rozebrałem pół automatu. Złożyłem go dopiero w piątek, jakieś biegi są :F

Tak ogólnie to czekam na pogodę, trzeba ustawić biegi i gaźnik ale do tego trzeba jazd próbnych. Jak to ogarnę to wezmę się za porządny detailing i dopieszczenie wszystkiego, to będzie lala.

Jedno symboliczne zdjęcie Wink z pozdrowieniami dla tych którzy klepią numery bo się boją nie wiadomo czego.

A jest opcja w rejestracji motoroweru na zabytek by dostać normalną białą tablicę? Kiedyś gdzieś czytałem, że jest możliwość wyboru albo żółtej dużej motocyklowej albo jako że nie ma małych motorowerowych zwykłą tradycyjną. Wiesz coś na ten temat?
Tak, jak najbardziej jest taka opcja (chociaż gość z okienka mówi ,,jak to dobrze że bierze pan żółtą, jak biorą białe to nam system nie chce łykać'') no ale ja wolę żółte. Trzeba było tylko zrobić mocowanie na patencie.
Cylinder masz almot 3b?
Dokładnie tak
Odebrałem dzisiaj twardy dowód i tyle dobrych wieści.

Jestem już pewien że muszę kupić nowy gaźnik, tego się nie da ustawić logicznie. Albo zalewa, albo za dużo powietrza. No ale to nie jest problem.

Problem jest z biegami. Skrzynia jest generalnie nowa, zdystansowana i w ogóle. Luzy są na automacie. Skręciłem automat góra-dół tak że luz jest jak najmniejszy, ale luz jest jeszcze na tej nakrętce wsuwanej (wyrobiony rowek) i na jej ośce. Czy mogę zamiast wsuwanej nakrętki dać zwykłą z podkładką a z drugiej strony kontrę tak jak ma być? Książkowa regulacja nie zdaje egzaminu, regulacja metodą prób i błędów dała rezultat że 2 i 3 jest normalnie ale 1 wypada pod obciążeniem (z kołem w górze na postoju siedzi). Czy może spróbować wkręcić (dobrze myślę?) tą nakrętkę jeszcze trochę?

Zdjęć nie ma.
Daj zdjexie, ktory masz typ automatu.
Nowy typ.


Xwfwedw
Ja nie wiem ktory to stary xD ten co widelki ma skrecane z dwoch czesci z zapadka, czy jedna calosc to jest?
Najlepiej rozebrac ten automat i oddac do tokarza, zeby dorobil i wymienil dwie tulejki- ta od walka, oraz od przesuwki i zapadki. Wowczas to ma rece i nogi, zlozyc po bozemu, przesmarowac wszystko i hula. Jesli nie, no to bedziesz wiedzial ze jakas lipka w skrzyni sie dzieje. Ja tak kupilem romka od kolegi co sobie remont robil, wiedzialem ze jest silnik dobrze zlozony bo skladal gosc co ogarnia temat, ale powiedzial ze z automatrm to sam sobie poradzi, czy wymieni. No i mi go sprzedal smutny bo stwierdzil ze to nie automat, tylko winna jest skrzynia. Pokasowalem luzy i juz zrobilem nim z 2k km bez lipy.
Góra-dol mam skręcony i tam problemu nie ma, wałek nie ma nic do rzeczy ale i tam może dorzucę podkładkę. Problem jest na samym wybieraku, ale wiem skąd wziąć nowa nakrętkę, a to co nakrętkę trzyma może jakoś zaklepie i może to zagra. Z dwojga złego wolałbym już wypadającą czasem 2, tak jak go kupiłem bo przy pewnym wprawieniu dało się jechać przynajmniej.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie