11-06-2013, 12:30:32
12-06-2013, 00:48:56
znów aktual: oś wahacza założona ale walka była długa i opłaciło się tył już nie pływa jak łajba na morzu i do tego dałem nowy łańcuch napędowy bo tamten od założenia go w fabryce cały czas był w motorku i był bardzo wyciągnięty teraz to motorek jedzie bardzo szybko jak są te rzeczy wymienione i jeszcze zmieniłem przełącznik świateł
a teraz by trzeba było wymienić klocki/okładziny z przodu i z tyłu i sprężynki powrotne i przesmarować wszystkie punkty obsługi(smarowania) i jeszcze wymienić z przodu sprężyny i gumy na lagi prędkościomierz(ślimak )dać nowy no i wyremontować silnik i teraz mam pytanie jakie łożyska polskie fłt czy może fag,skf czy też koyo czy inne z japoni no i oczywiście bardzo dobrej jakości uszczelniacze na silnik
a przyczyną braku iskry było to że kabel z fają się zwaliły i przy okazji bo sprawdziłem kondensator i dałem z malczana to na kondensatorze z malczana jest lepsza iskra jak na czeskiej tesli i prawdopodobnie go zamontuje zamiast czecha
no i teraz fotki przez niektórych upragnione mało ale wszyscy wiedzą jak wygląda ogar bez tylnego koła więc sobie darowałem a jak ktoś nie wiem to są tu w temacie zdjęcia
ogarek bez wahacza
http://www.iv.pl/images/21019928947357555545.jpg
oś wahacza ta co była i nic dziwnego że mi motor pływał z tylu jak to jest czysta rdza i to musiałem młotkiem 1kg napierdalać żeby oś wyszła tak przyrdzewiała i dopiero kilka fal wd-40 poruszyło te ośkę
http://www.iv.pl/images/67009638608160993012.jpg
oś nowa już przełożona
http://www.iv.pl/images/17760645692954073545.jpg
już założony i zmontowane w ogarku
http://www.iv.pl/images/43754640075878475364.jpg
no prasa nie była potrzebna do wymiany tulejek ale pod prasę śrubową którą mamy nie wchodził wahacz bo był za szeroki za to ja sobie zrobiłem prymitywną podstawkę do wyciskania tulejek i powiem tak jedna lekko zeszłą a druga jak dostała kilka strzałów młotem 3kg dopiero zechciała zejść i robiła łaskę ale młot 3kg pomógł jej wyskoczyć
nowy łańcuch
http://www.iv.pl/images/90305298447115047665.jpg
i takie tam na koniec
http://www.iv.pl/images/61624320562105878194.jpg
http://www.iv.pl/images/79413191383775145417.jpg
ze strony mechanicznej nie zostało aż tak wiele do zrobienia ale to się kiedyś zrobi a jeszcze pytanko ile teraz ogarek byłby wart jeśli bym chciał sprzedać ?
a teraz by trzeba było wymienić klocki/okładziny z przodu i z tyłu i sprężynki powrotne i przesmarować wszystkie punkty obsługi(smarowania) i jeszcze wymienić z przodu sprężyny i gumy na lagi prędkościomierz(ślimak )dać nowy no i wyremontować silnik i teraz mam pytanie jakie łożyska polskie fłt czy może fag,skf czy też koyo czy inne z japoni no i oczywiście bardzo dobrej jakości uszczelniacze na silnik
a przyczyną braku iskry było to że kabel z fają się zwaliły i przy okazji bo sprawdziłem kondensator i dałem z malczana to na kondensatorze z malczana jest lepsza iskra jak na czeskiej tesli i prawdopodobnie go zamontuje zamiast czecha
no i teraz fotki przez niektórych upragnione mało ale wszyscy wiedzą jak wygląda ogar bez tylnego koła więc sobie darowałem a jak ktoś nie wiem to są tu w temacie zdjęcia
ogarek bez wahacza
http://www.iv.pl/images/21019928947357555545.jpg
oś wahacza ta co była i nic dziwnego że mi motor pływał z tylu jak to jest czysta rdza i to musiałem młotkiem 1kg napierdalać żeby oś wyszła tak przyrdzewiała i dopiero kilka fal wd-40 poruszyło te ośkę
http://www.iv.pl/images/67009638608160993012.jpg
oś nowa już przełożona
http://www.iv.pl/images/17760645692954073545.jpg
już założony i zmontowane w ogarku
http://www.iv.pl/images/43754640075878475364.jpg
no prasa nie była potrzebna do wymiany tulejek ale pod prasę śrubową którą mamy nie wchodził wahacz bo był za szeroki za to ja sobie zrobiłem prymitywną podstawkę do wyciskania tulejek i powiem tak jedna lekko zeszłą a druga jak dostała kilka strzałów młotem 3kg dopiero zechciała zejść i robiła łaskę ale młot 3kg pomógł jej wyskoczyć
nowy łańcuch
http://www.iv.pl/images/90305298447115047665.jpg
i takie tam na koniec
http://www.iv.pl/images/61624320562105878194.jpg
http://www.iv.pl/images/79413191383775145417.jpg
ze strony mechanicznej nie zostało aż tak wiele do zrobienia ale to się kiedyś zrobi a jeszcze pytanko ile teraz ogarek byłby wart jeśli bym chciał sprzedać ?
12-06-2013, 15:38:23
700 może byś wziął
12-06-2013, 17:56:40
za 700 to go kupiłem a z łożyskami to jakiej marki/firmy ?
12-06-2013, 21:08:32
no kupiłeś go za 700zł, porobiłeś przy nim, trochę go dopracowałeś, ale i tak chyba nie znajdzie się frajer który weźmie go za 1200, nie róbmy sobie jaj
12-06-2013, 21:12:24
Łożyska najlepiej Fagi,SKF...
12-06-2013, 21:36:50
Ja użtykuje Polskie NSK, NSK ? chyba NSK , no i szczerze powiem że nie narzekam, pracują już spory czas no i jestem zadowolony, no ale szczerze to to takiego motoru każde troche lepsze łożyska długo pochodza, bo z tymi chiśkimi to nic pewnego
12-06-2013, 23:29:01
NSK to są japońskie łożyska i one są w elektronarzędziach makita można spotkać no jak już to bym dał łożyska skf szwedzkie bo dobre są a uszczelniacze corteco czy inne (podobno corteco robi zajebiste uszczelki i uszczelniacze) a i zmieniłem kondensator na taki co jest w malczanie firmy magneti mareli i iskra jest teraz zajebista i nawet lepsza jak na kondensatorze tesla i w przełączniku świateł miałem kabelki co sie zwierały i nie ma już zwarcia bo podłączyłem na nowo także na jakiś czas problem z iskrą oddalony na jakiś czas
14-06-2013, 00:26:09
dziś kolejny aktual
mam nowy kask kupiony za 100zł i jest lepszy od tamtego co miałem tamten mi wczoraj spadł z szafy i się połamał(chiński badziew) no ale dostaęłm go kiedyż z poprzednimi motorami [*]
no i fota tyko jedna jak ktoś by chciał więcej to napisać tu w temacie i zapodam
http://iv.pl/images/78306057647241190614.jpg
a jechałem przez miasto po kask bez kasku i ledwo co miałem paliwa i ledwo dojechałem i zrobiłem ten kondensator i ma iskrę niesamowicie zajebistą (kondensator od malucha) i zalałem do pełna bak i obecnie testuje ten olej do mieszanki co ostatnio kupiłem (pełny syntetyk z castrola) i powiem tak jest zajebisty i naprawdę mało dymi i jak zmieniłem łańcuch i oś wahacza to ta moc z silnika jest lepiej przenoszona na koło i można tak powiedzieć że jeżdi mototek tak jak powinien chociaż mnie by zadowoliło by wymiana łożysk i uszczelniaczy i półksiężyca kopnika
mam nowy kask kupiony za 100zł i jest lepszy od tamtego co miałem tamten mi wczoraj spadł z szafy i się połamał(chiński badziew) no ale dostaęłm go kiedyż z poprzednimi motorami [*]
no i fota tyko jedna jak ktoś by chciał więcej to napisać tu w temacie i zapodam
http://iv.pl/images/78306057647241190614.jpg
a jechałem przez miasto po kask bez kasku i ledwo co miałem paliwa i ledwo dojechałem i zrobiłem ten kondensator i ma iskrę niesamowicie zajebistą (kondensator od malucha) i zalałem do pełna bak i obecnie testuje ten olej do mieszanki co ostatnio kupiłem (pełny syntetyk z castrola) i powiem tak jest zajebisty i naprawdę mało dymi i jak zmieniłem łańcuch i oś wahacza to ta moc z silnika jest lepiej przenoszona na koło i można tak powiedzieć że jeżdi mototek tak jak powinien chociaż mnie by zadowoliło by wymiana łożysk i uszczelniaczy i półksiężyca kopnika
14-06-2013, 16:57:33
wybitne zdjęcie tego kasku zrobiłeś...
14-06-2013, 23:32:34
wiem może lepsze dam niedługo
16-06-2013, 16:55:27
dzisiaj aktual częściowo wczorajszy i nowe niusy z dzisiaj
a więc wczoraj wymieniłem nowe linki dałem gumę (łącznik) na gaźnik oczyściłem z syfu silnik trochę motorek i felgi nie mam zdjęć bo nie chciało mi się robić ale będę musiał zmienić okładziny hamulcowe z przodu i z tyłu bo są hamulce słabe jak papier i dziś jak byłem się przejechać to na dziurze mi złapało nóżkę tylnego hamulca i aż podniosło motorek i tę rurkę (oś) nózki z jednej strony się obłamała i teraz jakoś tam to wisi i będę musiał nóżke kupić bo tamtą dość mocno przegięło i ten cały mechanizm włączania tylnego hamulca i półkę blokującą nóżki bo wsórom też to pęłko tak samo jak mi i było nieudolnie pospawane i będe musiał to od nowa zrobić i zespawać
a i fotki tej blaszki(blokady rolgazu co mi brakuje a miałem zrobić)
http://www.iv.pl/images/25865065804961547534.jpg
http://www.iv.pl/images/30948271238370466225.jpg
http://www.iv.pl/images/15483365296800023018.jpg
http://www.iv.pl/images/23242108614318263120.jpg
http://www.iv.pl/images/06895149469958701330.jpg
a i fotki łożysk co kiedyś kupiłem jak miałem jawkę i szykowałem sie do remontu silnika jak oceniacie make/firme co produkuje łożyska czy to jest jakiś tani/tandetny szit ?
http://www.iv.pl/images/20567122060560772315.jpg
http://www.iv.pl/images/72798323352699413316.jpg
http://www.iv.pl/images/62300758572541403906.jpg
a więc wczoraj wymieniłem nowe linki dałem gumę (łącznik) na gaźnik oczyściłem z syfu silnik trochę motorek i felgi nie mam zdjęć bo nie chciało mi się robić ale będę musiał zmienić okładziny hamulcowe z przodu i z tyłu bo są hamulce słabe jak papier i dziś jak byłem się przejechać to na dziurze mi złapało nóżkę tylnego hamulca i aż podniosło motorek i tę rurkę (oś) nózki z jednej strony się obłamała i teraz jakoś tam to wisi i będę musiał nóżke kupić bo tamtą dość mocno przegięło i ten cały mechanizm włączania tylnego hamulca i półkę blokującą nóżki bo wsórom też to pęłko tak samo jak mi i było nieudolnie pospawane i będe musiał to od nowa zrobić i zespawać
a i fotki tej blaszki(blokady rolgazu co mi brakuje a miałem zrobić)
http://www.iv.pl/images/25865065804961547534.jpg
http://www.iv.pl/images/30948271238370466225.jpg
http://www.iv.pl/images/15483365296800023018.jpg
http://www.iv.pl/images/23242108614318263120.jpg
http://www.iv.pl/images/06895149469958701330.jpg
a i fotki łożysk co kiedyś kupiłem jak miałem jawkę i szykowałem sie do remontu silnika jak oceniacie make/firme co produkuje łożyska czy to jest jakiś tani/tandetny szit ?
http://www.iv.pl/images/20567122060560772315.jpg
http://www.iv.pl/images/72798323352699413316.jpg
http://www.iv.pl/images/62300758572541403906.jpg
23-06-2013, 17:03:50
no i znów aktual którego nie chciało mi się robić miałem mały wypadek ogarkiem mianowicie oberwało mi się nóżka tylnego hamulca razem z mocowaniem i tą rurką(osia) no i znów wyszła z tego mocna wioha i jak zawsze wiejskie patenty i co ciekawe fabrycznie spaw jest w miarę był ale to co tam było (bo już się raz też komuś kiedyś urwało) to było na nieoczyszczony metal i tak tylko smarknięte spawarką już mi się nie chciało bawić w zdjęcia z rozbiórki bo każdy wie jak wygląda ogarek jak jest rozbiórka no i motorek nie palił bo się okazało że świeca iskra ze starej produkcji z lat 90 padła no szkoda ale mam jeszcze jedną i mało km na niej zrobiłem to też jest duża strata
tu już rozebrany
http://www.iv.pl/images/82282112034016243830.jpg
przy mocowaniu obłamane
http://www.iv.pl/images/52698532218112107958.jpg
no i niesamowite ilości syfu i też tam wymyłem i silnik też oczyściłem z syfu
http://www.iv.pl/images/77668942973971512650.jpg
no i oberwana część
http://www.iv.pl/images/93806694270335301939.jpg
http://www.iv.pl/images/71950916946660311569.jpg
tu śrubę to przyspawali bo sie zapewne odkręcało
http://www.iv.pl/images/01590831212347284645.jpg
zwrócicie uwagę ile tego spawy tam było i jak to mogło normalnie trzymać
no bardzo ładnie mi ojciec pospawał i to pomalowałem podkładem czerwonym corrina bardzo dobra farba na takie sprawy i od nowa zaprojektowany jest ten element i nawet lepiej jak fabrycznie to było no nie jest to jakiś uber-super profesjonal ale działa i daje rade i teraz to już ogarkowi blisko do oryginalnego wyglądu tak z grubsza
tu jeszcze nie ma wyposażenia zmontowanego
http://www.iv.pl/images/07839616649557773152.jpg
http://www.iv.pl/images/36283374035921028183.jpg
http://www.iv.pl/images/78969254053861567119.jpg
http://www.iv.pl/images/23928799558051975732.jpg
a pompka to jest atrapa bo nie działa ale taką znalazłem w szopce i pasowała i teraz ładnie wygląda
no i już ogar złożony całkowicie
http://www.iv.pl/images/84632862549145743769.jpg
http://www.iv.pl/images/31303812302989526550.jpg
http://www.iv.pl/images/23155314506518972364.jpg
http://www.iv.pl/images/59018085752490419923.jpg
to jak jest od tyłu zrobione jak to teraz wygląda
http://www.iv.pl/images/05326145818110922944.jpg
no i jeszcze fotki porównawcze
http://www.iv.pl/images/80627417348319404894.jpg
http://www.iv.pl/images/55785259411422841074.jpg
i wtedy jak byłem go kupić
http://www.iv.pl/images/38903165502529612441.jpg
http://www.iv.pl/images/87674851048255785815.jpg
a tak to muszę dętkę znowu z tyłu wymienić bo znów się przebiła chyba będę musiał do wulkanizacji gdzieś poszukać żeby dętki połatać i na razie to tylko podciągnąłem hamulce i teraz dobrze hamują chociaż i tak to nie zastąpi wymiany okładzin lecz tylko wydłuży czas działania na tych okładzinach które będą już dość mocno zużyte
Ogarnij nieco znaki interpunkcyjne, bo nie da się tego czytać / MichalSR50
tu już rozebrany
http://www.iv.pl/images/82282112034016243830.jpg
przy mocowaniu obłamane
http://www.iv.pl/images/52698532218112107958.jpg
no i niesamowite ilości syfu i też tam wymyłem i silnik też oczyściłem z syfu
http://www.iv.pl/images/77668942973971512650.jpg
no i oberwana część
http://www.iv.pl/images/93806694270335301939.jpg
http://www.iv.pl/images/71950916946660311569.jpg
tu śrubę to przyspawali bo sie zapewne odkręcało
http://www.iv.pl/images/01590831212347284645.jpg
zwrócicie uwagę ile tego spawy tam było i jak to mogło normalnie trzymać
no bardzo ładnie mi ojciec pospawał i to pomalowałem podkładem czerwonym corrina bardzo dobra farba na takie sprawy i od nowa zaprojektowany jest ten element i nawet lepiej jak fabrycznie to było no nie jest to jakiś uber-super profesjonal ale działa i daje rade i teraz to już ogarkowi blisko do oryginalnego wyglądu tak z grubsza
tu jeszcze nie ma wyposażenia zmontowanego
http://www.iv.pl/images/07839616649557773152.jpg
http://www.iv.pl/images/36283374035921028183.jpg
http://www.iv.pl/images/78969254053861567119.jpg
http://www.iv.pl/images/23928799558051975732.jpg
a pompka to jest atrapa bo nie działa ale taką znalazłem w szopce i pasowała i teraz ładnie wygląda
no i już ogar złożony całkowicie
http://www.iv.pl/images/84632862549145743769.jpg
http://www.iv.pl/images/31303812302989526550.jpg
http://www.iv.pl/images/23155314506518972364.jpg
http://www.iv.pl/images/59018085752490419923.jpg
to jak jest od tyłu zrobione jak to teraz wygląda
http://www.iv.pl/images/05326145818110922944.jpg
no i jeszcze fotki porównawcze
http://www.iv.pl/images/80627417348319404894.jpg
http://www.iv.pl/images/55785259411422841074.jpg
i wtedy jak byłem go kupić
http://www.iv.pl/images/38903165502529612441.jpg
http://www.iv.pl/images/87674851048255785815.jpg
a tak to muszę dętkę znowu z tyłu wymienić bo znów się przebiła chyba będę musiał do wulkanizacji gdzieś poszukać żeby dętki połatać i na razie to tylko podciągnąłem hamulce i teraz dobrze hamują chociaż i tak to nie zastąpi wymiany okładzin lecz tylko wydłuży czas działania na tych okładzinach które będą już dość mocno zużyte
Ogarnij nieco znaki interpunkcyjne, bo nie da się tego czytać / MichalSR50
01-07-2013, 15:53:22
no dziś znowu aktualek mały,bo mały ale jest xD
kupiłem za uwaga sensacyjne 23złote lusterko vitrocer gniezno z 1988 roku tyle że szare jest ale dobrze się komponuje i jest lepsze od tamtego co było
zdjęcie paczki
http://iv.pl/images/62503452123975706348.jpg
lusterko
http://iv.pl/images/80350182772297332608.jpg
http://iv.pl/images/20934440011544345522.jpg
http://iv.pl/images/43094452536770541578.jpg
już na motorze zamontowane
http://iv.pl/images/08936798477646849791.jpg
http://iv.pl/images/50746894927699858403.jpg
http://iv.pl/images/97573098223857174043.jpg
http://iv.pl/images/64859333494433877115.jpg
no i takie tam zdjęcia
http://iv.pl/images/31730464472122462133.jpg
http://iv.pl/images/57060966397096821384.jpg
http://iv.pl/images/58946051406066253337.jpg
no i to by było na tyle
kupiłem za uwaga sensacyjne 23złote lusterko vitrocer gniezno z 1988 roku tyle że szare jest ale dobrze się komponuje i jest lepsze od tamtego co było
zdjęcie paczki
http://iv.pl/images/62503452123975706348.jpg
lusterko
http://iv.pl/images/80350182772297332608.jpg
http://iv.pl/images/20934440011544345522.jpg
http://iv.pl/images/43094452536770541578.jpg
już na motorze zamontowane
http://iv.pl/images/08936798477646849791.jpg
http://iv.pl/images/50746894927699858403.jpg
http://iv.pl/images/97573098223857174043.jpg
http://iv.pl/images/64859333494433877115.jpg
no i takie tam zdjęcia
http://iv.pl/images/31730464472122462133.jpg
http://iv.pl/images/57060966397096821384.jpg
http://iv.pl/images/58946051406066253337.jpg
no i to by było na tyle
Pompuś
01-07-2013, 16:09:11
Bardzo ładny Ogarek.
Zauważyłem, że mamy podobne numery rejestracyjne. Ty masz GWE CU44, a ja mam GWE CU47
Zauważyłem, że mamy podobne numery rejestracyjne. Ty masz GWE CU44, a ja mam GWE CU47