Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 200 '86 by Marwerick
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
jaka czarna zębatka ze starości ? mówisz ta duża przy tylnym kole jak ją specjalnie pokładówką pomalowałem
z ocynkiem to lipa by była lepiej jak by było chromowane i podejrzewam że bym dał do piaskowania i do malowania od razu bo znalazłem niedaleko firme co piaskuje i maluje

więc tak jeszcze dopisując to dziś odebrałem dowód rejestracyjny ten właściwy niebieski i można tak powiedzieć że etap urzędowo-biurokratyczny mam za sobą

tu numerek jak czekałem

http://iv.pl/images/12756056863849183681.jpg



upragniony dowód

http://iv.pl/images/58270190404421431079.jpg



i ta urwana szpilka już naprawiona i tu zdjęcia jak jest to zrobione

http://iv.pl/images/34063022810773566811.jpg



http://iv.pl/images/40268359249378387095.jpg



no i jak robiliśmy tę urwaną szpilkę to miałem na próbę jeden amortyzator rozebrany i jak złożyłem to lepiej odbijał jak drugi nierozebrany więc dziś je rozebrałem wyczyściłem nasmarowałem i złożyłem i co ciekawe wg mnie to nikt do nich nie zaglądał od 1986 roku czyli do momentu wyprodukowania

tu początek robótki

http://iv.pl/images/40010947226313081207.jpg



lewy amortyzator rozebrany

http://iv.pl/images/72031744952511311194.jpg



góra amortyzatora już wyczyszczona

http://iv.pl/images/86225519927029656686.jpg



http://iv.pl/images/86023788118755843527.jpg



dół amortyzatora już też wyczyszczony

http://iv.pl/images/28144415102041943248.jpg



http://iv.pl/images/96722731377154845195.jpg



i amortyzator złożony i nasmarowany

http://iv.pl/images/44997122329571902235.jpg



i już w motorku

http://iv.pl/images/14780060705828679287.jpg



z prawej strony już też wymontowane

http://iv.pl/images/15254406358872235048.jpg



prawy amortyzator przed rozebraniem

http://iv.pl/images/39295844596715668038.jpg



już rozmontowany

http://iv.pl/images/49766640752114724075.jpg



nierozbierane od 1986 roku i widać jaka "czystość" i to miało dobrze działać to przecież tak sobie chodziło

http://iv.pl/images/87621027766450250172.jpg



http://iv.pl/images/30795912181501996164.jpg



http://iv.pl/images/77439649482480849693.jpg



gumowa tulejka zasmalcowana

http://iv.pl/images/14551867285689492797.jpg



smar a raczej syf co był w tych amortyzatorach jakaś dziwna maż czarna co dobrze ręce brudzi

http://iv.pl/images/87911704565074378973.jpg



tu już oczyszczony

http://iv.pl/images/23684299390488394024.jpg



już złożony i nasmarowany amortyzator

http://iv.pl/images/80256816895505151304.jpg



i już zamontowany w motorku

http://iv.pl/images/08172602534955810061.jpg



przejechałem się i powiem tak teraz to ma dobrą amortyzacje w wystarczyło oczyścić i nasmarować gładko i fanie chodzi jeszcze pozostało by z przód rozebrać i nasmarować

a i jeszcze coś kłejk byłem dziś w sklepie w którym się zaopatruje i niestety nie jest tak różowo bo za JEDNĄ tarcze zapłaciłem 13,50 więc jednak w błąd nieświadomie wprowadziłem bo tak jakoś dziwnie było na rachunku napisane
no fajnie że cały czas coś przy motorku robisz. Jak go elegancko pomalujesz to będzie idealny Wink
no dziś będzie aktual z dnia wczorajszego mianowicie walka z przednim zawieszeniem

tu początek robótki

http://iv.pl/images/21526034127400590727.jpg



odkręcanie kierownicy

http://iv.pl/images/42291021653811841334.jpg



kierownica odkręcona

http://iv.pl/images/10559625463475208123.jpg



półka jeszcze nie jest zdemontowana ale zaraz będzie

http://iv.pl/images/92101059856374598736.jpg



półka zdjęta

http://iv.pl/images/75845591301405400303.jpg



i tu łaaa ogar zombie bez przodu

http://iv.pl/images/55866697683182384119.jpg



no i zdjęcia zdjętego już przodu

http://iv.pl/images/31440801308590222534.jpg



http://iv.pl/images/34529114212349764213.jpg



http://iv.pl/images/59318387338891329376.jpg



lagi/golenie nikt tu nie zaglądał od 1986

http://iv.pl/images/94398977675166333559.jpg



no się zacinały a teraz po przesmarowaniu chodzą gładko choć trzeba będzie kiedyś wymienić sprężyny z przodu

jedna już założona goleń/laga

http://iv.pl/images/75379722112072738224.jpg



druga już też

http://iv.pl/images/71069903644181105104.jpg



no i foty ze składania

http://iv.pl/images/16910426699806470648.jpg



http://iv.pl/images/91684478446020092085.jpg



http://iv.pl/images/43015296743995333252.jpg



http://iv.pl/images/91810271362222373790.jpg



http://iv.pl/images/63112840864717908665.jpg



i już złożone

http://iv.pl/images/70604942267392348878.jpg



więc tak na razie walkę z zawieszeniem mam za sobą i wianki w główce ramy też przesmarowane i już chodzi tak jak trzeba no ale nikt tam nie zaglądał od 1986 więc jak mogło to dobrze działać
no, to teraz będzie dobrze zawieszenie pracowało Smile
no będzie ale może kiedyś sprężynki sie wywali i będzie lepiej chodził jak będą nowe(sprężyny)
Aby ta zawiecha działała cudnie jest sposób Big Grin
Taki jaki miał MrF4K w pomarańczowym T1 a mianowice kalamitki Big Grin

No i oczywiście jak zamontujesz te kalamitki to i nasmaruj :F
Aby ta zawiecha działała cudnie jest sposób Big Grin
Taki jaki miał MrF4K w pomarańczowym T1 a mianowice kalamitki Big Grin

No i oczywiście jak zamontujesz te kalamitki to i nasmaruj :F
ja tak samo dzisiaj siedziałem w warsztacie. To błotnik dokręciłem i wyprostowałem, to się okazało że jeden z wahaczy pchanych był niedokręcony. I kapcia musiałem odkręcać do wulkanizacji jutro... Fajne są kolego takie grzebanka nie ?;D
A czy smarowałeś jak można wiedzieć?
normalnym smarem niemieckim jak chcesz to tu do tematu mogę dać zdjęcia tego smaru a takie grzebanka były by fajniejsze jak były by gieldy na części i można byłoby co nieco wymienić
no mi się coś takiego marzy żeby w okolicy były giełdy czy wyprzedaże na których można by było kupić używane części, albo nawet coś sprzedać. Ja mam jakąś tam małą bazę części u siebie w warsztacie. Na razie mi wystarcza.
mały aktualek :

byłem wczoraj znajomemu ustawić zapłon w jego ogarku 205 i jeszcze brat kolegi był i mam zdjecie jego nabytku (SHL)

i fotki:

http://www.iv.pl/images/62807783268865190960.jpg



http://www.iv.pl/images/30183254844065347004.jpg



http://www.iv.pl/images/99484660503366615354.jpg



http://www.iv.pl/images/73377212180718690714.jpg



http://www.iv.pl/images/06937123765041465310.jpg



a tak to motorek jeździ ale kranik to muszę go wymienić bo cały czas się cyrki z nim dzieją i łańcuch tylny obowiązkowo muszę zmienić bo już mi kilka razy spadał a naciąg nic nie daje i łańcuch jest wyciągnięty i jest praktycznie od nowości w motorku
wiec tak nowy aktual jest :
dziś byłem w sklepie i wydałem 330zł do tego kupiłem 10l paliwa 95-tki i nowy olej do testów(olej do mieszanki)

kupione części:

http://iv.pl/images/53710665833744701923.jpg




i olej co jest do testów zakupiony:

http://iv.pl/images/20068387795921896742.jpg



olej to jest full syntetyk klasy jaso fd

z zakupionych części to :

nowy olej lux 10
komplet uszczelek na silnik
5x uszczelka pod głowice
nowy kabel zapłonowy
nowa faja
filtr powietrza
guma(łącznik)na gaźnik
nowe kondensatory(tajwański i od malucha)
2x świeca iskra F95S
przełącznik świateł
łańcuch napędowy
tuleja wahacza
popychacze
miseczki i sprężynki sprzęgła
linka sprzęgła
linka licznika
linka hamulca przedniego
zestaw naprawczy do prędkościomierza

no i motor stracił iskrę i wykrakałem ze chciałem coś porobić przy motorku i obawiam się że nie dam rady z rometowcami pojechać nad może bo mam nawał w robocie i nie będę miał czasu żeby robić i jeszcze cię zastanawiam czy nie zamienić/sprzedać na simsona ale w ogarku by trzeba było wymienić jeszcze hamulce z przodu sprężyny i silnik wyremontować no to by było jak fabryka ale nie wiem
To zrób tak żeby iskra była i tyle Big Grin
Sprawdź na innej świecy, ustaw zapłon, sprawdź... KONDENSATOR!
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Przekierowanie