Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z biegami oraz gorą silnika
Autor Wiadomość
Mateusz266 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Problem z biegami oraz gorą silnika
Witam ostatnio przeprowadzałem remont mojej maszyny ogar 205 z silnkiem 023 wszystko złożyłem poprawnie nawet na suchym teście (bez wału) biegi działy ale po całkowitym złożeniu okazuje się ze biegów nie ma a wodzik się rusza .Mój drugi problem jest taki ze po założeniu góry silnika wydaje mi się ze tez poprawnie tłok ciężko się rusza ożycie kopki jest bardzo Ciężkie a zależnie od położeniu tłoka czasem nawet niemożliwe. Dodam ze tłok i cylinder przesmarowałem olejem do mieszanki i przy obrocie magnetem ręka tłok się lżej porusza.I jeszcze silnika nie da się odpalić ponieważ z pychu się nie da bo nie ma biegów wieczny luz a kopka za ciężko chodzi .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2019 21:30:38 przez Mateusz266.)
08-10-2019 21:25:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Ale brak biegów przy jeździe (odpaleniu), czy po złożeniu? Jak przy jeździe, to choinka mogła stracić zęby lub może wodzik być krzywy. Z tego co widzę, może coś być z samym sprzęgłem (koszem sprzęgła).

Cytat:Dodam ze tłok i cylinder
Ten tłok i cylinder jest stary? nowy? Jak nowy to, czy z kompletu? Być może źle dobrałeś tłok do cylindra.

Aha, zapomniałbym. Mam też rozumieć, że po założeniu głowicy, tłok zaczął się ciężko poruszać, a nawet blokować? Następnym razem spróbuj na spokojnie, krótkimi zdaniami pisać (nie mogę trochę zrozumieć o co ci chodzi).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2019 22:01:21 przez Wojciszek.)
08-10-2019 21:58:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mateusz266 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
(08-10-2019 21:58:01)Wojciszek napisał(a):  Ale brak biegów przy jeździe (odpaleniu), czy po złożeniu? Jak przy jeździe, to choinka mogła stracić zęby lub może wodzik być krzywy. Z tego co widzę, może coś być z samym sprzęgłem (koszem sprzęgła).

Cytat:Dodam ze tłok i cylinder
Ten tłok i cylinder jest stary? nowy? Jak nowy to, czy z kompletu? Być może źle dobrałeś tłok do cylindra.

Aha, zapomniałbym. Mam też rozumieć, że po założeniu głowicy, tłok zaczął się ciężko poruszać, a nawet blokować? Następnym razem spróbuj na spokojnie, krótkimi zdaniami pisać (nie mogę trochę zrozumieć o co ci chodzi).

Nowy zestaw góry czyli głowica cylinder tłok sworzeń i pierścieni brak biegów na zgaszonym bo jeszcze go nie odpaliłem od remontu i tłok strzałka w stronę wydechu.Mam takie uczucie jakby pierścienie były za duże ale z drugiej to dziwne żeby w zestawie coś źle spasowali
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2019 22:45:57 przez Mateusz266.)
08-10-2019 22:43:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Cytat:Mam takie uczucie jakby pierścienie były za duże ale z drugiej to dziwne żeby w zestawie coś źle spasowali
A mnie by to nie zdziwiło... mógłbym link do tego zestawu?

Przy okazji możesz zawsze zmierzyć średnicę tłoka i dobrać nowe pierścienie. Pierścienie kosztują w zasadzie grosze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2019 23:02:15 przez Wojciszek.)
08-10-2019 23:01:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mateusz266 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
https://gmoto.pl/cylinder_romet_2-bieg_t...55354.html
To jest ten zestaw

(08-10-2019 23:01:32)Wojciszek napisał(a):  
Cytat:Mam takie uczucie jakby pierścienie były za duże ale z drugiej to dziwne żeby w zestawie coś źle spasowali
A mnie by to nie zdziwiło... mógłbym link do tego zestawu?

Przy okazji możesz zawsze zmierzyć średnicę tłoka i dobrać nowe pierścienie. Pierścienie kosztują w zasadzie grosze.

A co myślisz z tymi biegami co mogło nawalić bo tak to może bym spróbował odpalić na pych go.ewentualnie mam jeszcze dwa silniki 017 i s38 z których mógłbym pożyczyć jakąś część.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2019 07:52:42 przez Mateusz266.)
09-10-2019 07:43:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sampras Offline
Nowy
*


Liczba postów: 75
Imię: Witold
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Witam,

zdejmij pokrywę silnika od strony sprzęgła. Sprawdź czy tam nie ma problemu.
Możesz zdemontować sprzęgło oraz duże koło zębate, wówczas:
- sprawdź czy dalej ciężko kreci się wałem,
- sprawdź czy działa bez oporów mechanizm rozrusznika (oczywiście nie zakręci wałem),
- sprawdź czy można przełączać biegi przesuwając popychacz (w obie strony) pomagając kręcąc tylnym kołem (jeśli masz założony łańcuch lub bezpośrednio kręcąc zębatką łańcuchową na wałku zdawczym).


Powodzenia.
09-10-2019 10:59:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mateusz266 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
(09-10-2019 10:59:44)sampras napisał(a):  Witam,

zdejmij pokrywę silnika od strony sprzęgła. Sprawdź czy tam nie ma problemu.
Możesz zdemontować sprzęgło oraz duże koło zębate, wówczas:
- sprawdź czy dalej ciężko kreci się wałem,
- sprawdź czy działa bez oporów mechanizm rozrusznika (oczywiście nie zakręci wałem),
- sprawdź czy można przełączać biegi przesuwając popychacz (w obie strony) pomagając kręcąc tylnym kołem (jeśli masz założony łańcuch lub bezpośrednio kręcąc zębatką łańcuchową na wałku zdawczym).


Powodzenia.


Spróbuję zobaczyć od prawej strony ale problem powstaje dopiero po zamontowaniu góry takto kopka chodzi leciutko i wal tez dodam że problemy zaczęły się gdy spadał mi łańcuch wtedy zrobiłem remont i choinka nie miała zębów i wałek zdawczy oczywiście wymieniłem tryby łożyska uszelniacze . Spróbuję zmienić biegi bez automatu ręką .

Po wrzuceniu biegu dalej można kopać kopka (oczywiście bez góry silnika bo z cylindrem jest to niemożliwe)a łańcuch i zębatka chodzi jak na luzie .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2019 11:21:09 przez Mateusz266.)
09-10-2019 11:16:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mateusz266 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Więc tak jeśli ruszę kołem na biegu do tyłu bądź do przodu kosz sprzęgłowy oraz zębatka główna rusza się tylko o jeden ząbek
09-10-2019 16:41:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mateusz266 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Wiec tak problem biegów odkryłem chodzi o tryb głowy na klinach zębatki jest wyrobiony bądź zębatka ma za duży otwory na klinach .
09-10-2019 19:22:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Karol001 Offline
Pegazowicz :D
*


Liczba postów: 83
Imię: Karol
Skąd: Przyszowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #10
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Zdejmij górę silnika i wsadź pierścień do cylindra bez tłoka równo od góry i szczelinomierzem zmierz jaka jest szczelina pierścienia Tongue ewentualnie jeśli nie masz szczelinomierza wstaw tu fotkę szczeliny Rolleyes Wykręć świece i zobacz czy się dalej ciężko kopie, jeśli dalej ciężko chodzi to wyjmij pierścienie i złóż bez pierścieni i jeżeli dalej ciężko chodzi to znaczy że masz źle spasowany tłok do średnicy cylindra Confused w takim wypadku najlepiej było by oddać cylinder do honowania, nie pamiętam ale honowanie zbiera chyba 0,03mm tulei (wrazie czego poprawcie mnie) więc po honowaniu będzie wszystko szczelne a zarazem chodzić jak powinno

Mam nadzieję że pomogłem Wink

09-10-2019 23:25:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Karol001 za ten post.
Mateusz266 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
(09-10-2019 23:25:14)Karol001 napisał(a):  Zdejmij górę silnika i wsadź pierścień do cylindra bez tłoka równo od góry i szczelinomierzem zmierz jaka jest szczelina pierścienia Tongue ewentualnie jeśli nie masz szczelinomierza wstaw tu fotkę szczeliny Rolleyes Wykręć świece i zobacz czy się dalej ciężko kopie, jeśli dalej ciężko chodzi to wyjmij pierścienie i złóż bez pierścieni i jeżeli dalej ciężko chodzi to znaczy że masz źle spasowany tłok do średnicy cylindra Confused w takim wypadku najlepiej było by oddać cylinder do honowania, nie pamiętam ale honowanie zbiera chyba 0,03mm tulei (wrazie czego poprawcie mnie) więc po honowaniu będzie wszystko szczelne a zarazem chodzić jak powinno

Mam nadzieję że pomogłem Wink

Tak tłok bez pierścieni wchodził elegancko do cilindra z minimalny luzem ale z pierścieniami bardzo ciężko się przesuwa po wpomowaniu paliwa z olejem przez gaźnik trochę łatwiej ale czasami słychać taki dziwny pisk .a co zrobić z tymi pierścieniami nowe kupić czy je jakoś oszlifować?
10-10-2019 16:02:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Nowe, a cylinder pewnie już masz na tyle porysowany, że nadaje się do szlifu. Ale wrzuć jakieś fotki, może akurat coś z niego jeszcze będzie. Na przyszłość zawsze wkładaj sam pierścień w cylinder, w razie czego dowiesz się o jakichś nieprawidłowościach na samym początku, no i nie stracisz gwarancji.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
10-10-2019 17:41:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mateusz266 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Okej więc tak pierścienie same w cilindrxe chodzą bez problemowo lekko z malutkim oporem tłok z pierścieniem jednym nie ważne czy górnym czy dolnym też chodzi jak należy problem powstaje dopiero gdy są dwa pierścienie na tłoku .nwm co robić proszę o pomoc
12-10-2019 11:58:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Karol001 Offline
Pegazowicz :D
*


Liczba postów: 83
Imię: Karol
Skąd: Przyszowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #14
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Wsadź samego pierścienia w cylinder i zmierz szczelinę pierścienia szczelinomierzem lub wrzuć fotkę, bez tego pomiaru za dużo Ci nie wywróżymy Wink

12-10-2019 13:12:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Problem z biegami oraz gorą silnika
Zobacz czy na tłoku nie ma gdzieś wyszczerbień na zamkach. Te najtańsze polskie tłoki są robione na odwal się. Ja miałem taki i miał tak paskudne i ostre odlewy, że po włożeniu do cylindra miałbym dużo rys. U siebie użyłem pilnika i wygładziłem wszystko, a później po taniości udało mi się znaleźć tłok Almota ak12, którego z jakiegoś powodu nagle nigdzie nie ma.
12-10-2019 13:35:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2984
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165818
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 107
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 57
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53830
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 560
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 271
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52077
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 109
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10899
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65

Reklama