Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Iskra a jasność żarówki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Komarka złożyłem, chciałem odpalić... a tu klops. Nie działa!
Posprawdzałem więc co trzeba i stwierdziłem - brak iskry. Na świecy, bezpośrednio na przewodzie - brak.
Ale, tak dla sprawdzenia pozostałych prądów, podłączyłem tylnią lampkę. No i rozpędziłem pojazda do biegu, a ta żaróweczka się tylko ledwo żarzyła.
I tutaj pojawia się moje pytanie - mam dalej brnąć i sprawdzać iskrownik czy jest to raczej wina magneta (w końcu, skoro przy takiej prędkości ma powstać mocna iskra, to ta słaba żaróweczka podejrzanie wygląda).

I małe pytanie, coby kolejnych wątków nie zakładać i głupotami nie śmiecić - czy kedrę na baku idzie jakoś złączyć? Bo kupiłem taką, co długim tasiemcem idzie, nie okręgiem. To się jakoś nadpala, czy skleja, czy co?
Moim zdaniem powinieneś sprawdzać iskrownik, a żaróweczka nie ma nic do tego bo to odzielny obwód.
Owszem. Ale skoro nie mogę wytworzyć wystarczającej ilości prądu do zasilenia małej żaróweczki, to jakim cudem mam wytworzyć iskrę? A poza tym, na starym magnecie to mi Komarek na chwilę zapalił (ale potem zgasł, bo niewłaściwy odstęp na świecy był). Dlatego się nad tym zastanawiam Smile
A na jakim biegu sprawdzałeś?
W sumie to nie wiem, bo mi linka się zepsuła Wink Ale najprawdopodobniej na drugim.
No to nic dziwnego, że żarówka słabo się świeciła. A magneto możesz sprawdzić tak: po prostu zobacz czy dobrze przyciąga rzeczy i czy łatwo je oderwać. Tongue
No kurczaczek, nie pomyślałem o tym, że takie różnice w tych biegach występują Wink
Dobra, pierw naprawię linkę i spróbuję na pierwszym. Zobaczę, co to da Smile

A tak troszkę poza tematem... czy mógłbym przerobić to w ten sposób:

A wyłącznik dać w lampie. Odcięcie kabelków nic nie da Smile Tylko, czy są jakieś przeciwwskazania?
Pomiędzy 1 a 2 biegiem jest duży przeskok, łatwo zuważyć jak się jedzie w nocy, to przy zmianie na 2 jest dużo ciemniej niż na 1 dopiero jak się rozpędzisz to można normalnie jechać inaczej można zaliczyć drzewo. :F

Na elektryce się nie znam to mnie nie pytaj Tongue
Sprawdzałeś cewkę? Po remoncie w moim 223 też nie było iskry okazało się że kabelek łączący cewkę z przerywaczem był uszkodzony i nie przewodził prądu
Jutro na jedynce sprawdzę Smile
A cewkę... to jak się sprawdza?
Miernikiem opór chyba musisz sprawdzić. Ale najpierw sprawdź czy prąd przechodzi.
Mało tego, jeśli pchał gdy było widno w dzień to przecież te światła nie są aż tak widoczne Big Grin
Taaa... a jasność otoczenia wpływa na to, czy żarówka świeci na biało czy żarzy się na czerwono (bo była bez klosza) Wink
Jutro naprawię biegi, spróbuję na jedynce i zobaczę, czy będzie poprawa Smile A do tego czasu możecie rozważyć kwestię kedry i podłączenia przerywacza Smile
(25-08-2012 23:10:00)Artur napisał(a): [ -> ]Taaa... a jasność otoczenia wpływa na to, czy żarówka świeci na biało czy żarzy się na czerwono (bo była bez klosza) Wink
Jutro naprawię biegi, spróbuję na jedynce i zobaczę, czy będzie poprawa Smile A do tego czasu możecie rozważyć kwestię kedry i podłączenia przerywacza Smile

Gdy jest ciemno na pewno będziesz lepiej je widział..

Na 1 na pewno lepiej będzie świecić.
Próbowałem rozpędzić go na jedynce... no zapaliła ta żaróweczka się nawet ładnie... ale tylko na chwilę... bo silnik się blokował, więc koło jedynie się ślizgało!
Troszkę go poobglądałem, popatrzałem i stwierdziłem - silnik nie kręci się tak, jak powinien. Coś go blokuje. I, jeśli pokojarzyć pewne fakty, to stwierdzam, że coś jest nie tak.
Od razu uprzedzam, że mówiąc "silnik" mam na myśli wał, tłok, cylinder itd..., a nie skrzynię biegów Smile
Może się wał pokrzywił? Kiedyś parę razy w niego puknąłem, magneto dosyć agresywnie ściągałem... w ogóle, to magneto krzywo się kręci, a na dwóch różnych sprawdzałem.
Kopniak nie działa, ale jeśli tylko przycisnąć dźwignię sprzęgła - chodzi gładziutko. Czyli coś się w tym silniku blokuje.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie