130*
Różnica mocno wyczuwalna, z tym samym osprzętem (dyfuzor, gaźnik) i na tych samych przełożeniach na koło weźmie najwyżej z dwójki, a 130 z czwórki
Przyspieszenie nie te, vmax nie ten.
DO WSZYSTKICH POSIADACZY MTX 50, MTX 80, MT50, MT80, MB 50, MB 80, MBX 50, MBX 80, MB-5, MB-8, NSR 50 i NSR 80
Wymiana oryginalnego modułu zapłonowego (np ze względu na jego uszkodzenie) na chiński ze stałym wyprzedzeniem to dobry sposób na szybkie uśmiercenie silnika - nie pytajcie skąd wiem. Oryginalny moduł ma zmienne wyprzedzenie zapłonu (od 15 do 10 stopni), natomiast po założeniu chińskiego modułu - na wyższych obrotach wyprzedzenie sięga 45 stopni, co bardzo skutecznie niszczy wał, łożyska wału a nawet gniazda łożysk. Nie lekceważcie problemu jak ja i albo zakupcie odpowiedni moduł (oryginalny) lub wykonajcie jego replikę - w internecie znajdziecie schemat. Ponadto praca na niewłaściwym module objawia się brakiem "góry" silnik przerywa, nie chce wkręcać się wyżej itd.
pozdro, seler
Czyżby znowu silnik dead?
Na szczęście w porę się zorientowałem...
...i mam zaledwie 0,4 mm luzu na łożyskach wału
Nowe serducho (nowe łożyska, uszczelniacze, uszczelki, korba, sworzeń/prowadnica wodzików skrzyni)
Zabawa z EC2, na razie bezcelowa bo i tak będę musiał kąt otwarcia wydechu nowego cylindra i kilka innych parametrów zmierzyć na złożonym silniku.
A tutaj ciekawostka, oba uszczelniacze komory korbowej przykuły moją uwagę takimi "wstawkami" (kauczuk fluorowy?):
Wlatuje sprzęgło cr80, powoli przygotowania do zmiany przedniego zawieszenia.
Fajna opcja z tym sprzęgłem z CR'ki, teraz to nie będzie opcji na uślizg. Zawiecha z czego wlatuje?
A kto to taką ładną mapkę cylindra zrobił?
Kurdę no nie wiem, przypadkiem gdzieś znalazłem
Lagi dostałem w stanie "kompletne, do naprawy" po cenie złomu, zerwany gwint trzymający "tłoczysko" w szklance. CR80 '92, jeszcze klasyczne teleskopy ale za to z mocowaniem zacisku
Cały się pan robisz fachowy, podobuje mnie się to, programy, mapy, liczenie wydechu, Monster Garage
No powoli powoli zaczynam być into mechanika tak jak się to powinno robić, narzędzi więcej i lepsze niż kiedyś, idzie mi to opornie ale jakoś idzie
Ale dla zobrazowania jak opornie idzie - nadal mam problem z wyregulowaniem pwk 28
A siedzi tam już dobre kilka tygodni jak nie miesiąc. No ale może kiedyś dojdę z tym do ładu
Nie przegrzewa się zbyt na takich obrotach? to w końcu AC? kiedyś chciałem coś takiego i się obawiałem o to.
Powiem tak, katy na kopalni (niska prędkość wysokie obroty) ani razu nie spowodowały nawet minimalnego spadku mocy.