Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Autor Wiadomość
Maciek_Krk Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
Post: #46
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Ta to po co mam robic szlif skoro nadal bedzie dzwonic wedlug Ciebie ? Skoro wspolczesne tloki i pierscienie tak maja to na coz mi szlif czy nowy tlok.. i wtedy wychodzi na to ze 3 strony gadania o tym ze jednak nie warto nic robic... wiec jesli nie masz racji to jest o czym gadac bo az dziw ze na 2uch pseudo markowych tlokach dzwoni a na jakims tanim no name przed zatarciem nie dzwonilo mimo kiepskiego w teori pasowania tlok/pierscienie nie mowiac o braku rantu na cylindrze po 200km po szlifie wiec technicznie kolejny szlif nic nie da a na nowym zestawie wedlug tej teori tez nadal bedzie dzwonic... wszysykim wam dzwoni ?...

Jednak jesli ktos jest jeszcze na tyle zyczliwy zeby cos pomoc w temacie to bym prosil o popowiedz czy lepszy ten szlif ze wzgledu na lepsza jakosc cylindrow ZMD czy jakosc jest taka sama i lepiej wydac ba ktorys z zestawow nowej produkcji albo inne rozwiazanie jest najlepsze ?

Drukowanie 3D na Zortrax M200 to nieograniczone możliwości ! Każdy detal i każdy element można odtworzyć -> Wymodelować i wydrukować ! Więcej info na PW !
07-09-2016 17:45:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Tomaszabc Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: Tomek
Skąd: Łuków
Pojazd: Romet Pony
Post: #47
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Po kupnie motorynki rozmontowałem silnik. Wał scentrowany, łożyska mają wylatane. Tłok nie pierwszej młodości, wymieniłem 2 łożyska najgorsze, simmery, i pierścienie na tłoku.
Jeździ, jeździ i nie chce się zajeździć. Dopiero kiedy przez scentrowany wał simmer przestał trzymać i zaczął lekko popalać olej ze skrzyni to kupiłem nowe części. Łożyska Nachi C3, wał Duells, cylinder tłok Almot a motorynka dalej żwawa.
Do czego dążę- z tym da się żyć i można ten zestaw zajeździć, potem kupić coś lepszego, silnikowi się nic nie stanie. U mnie też dzwoniło tak jak u Ciebie ale wydaje mi się, że po 100 km jakby przestało. Głównie dzwoniło na zimnym silniku.
U mnie wydaje się, że stary tłok wyślizgał cylinder także wyoblił go lekko i tłukł stopą o gładź bo jak wiadomo korba pcha go raz w jedną stronę jak idzie do góry a jak idzie w dół to dociska w drugą.

Nie do końca polecam zgrywanie tłoków i cylindrów różnych producentów- tłok i cylinder kiedy są wykonane z różnych stopów mają minimalnie inną rozszerzalność cieplną.

Nie wiem czy coś wniosłem do dyskusji ale się wypowiedziałem Tongue
18-09-2016 22:57:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #48
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Ano potwierdziles moje twierdzenie - bo ja po remoncie silnika dokladnie tak jak ty mialem dzwonienie na zimnym przy czym teraz, czyli po jakichs 400km tego dzwonienia nie ma.

Btw Bo wyczytalem ze jezdziles ns krzywym wale, po wymianie na prosty powaznie nie odczules tego, ze silnik ma moc i jest bardziej dynamiczny?

To byly moje pierwsze wrazenia po tym jak odpalilem motor na wale bez bicia...

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2016 23:36:13 przez Rafku.)
18-09-2016 23:33:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #49
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Zdecydowanie lepszy jest szlif cylindra ZMD, mamy lepsze żeliwo i cylinder starcza na dłużej. Cylindry nowej produkcji stanowczo odradzam, będąc u znajomych którzy mają kilka nowych cylindrów dokonałem pomiarów okien i wyszło że mają poprzesuwane okna w płaszczyźnie pionowej. Najgorszy przypadek to pseudo "60" almota, niby większa pojemność a ma mniejsze rozmiary okien płuczących niż seria, to jest dramat. Kolega który miał ogara z tym pseudo "60" był zdziwiony że moja kaczka jeździ lepiej na seryjnym cylindrze i ma więcej mocy od samego dołu niż ten ogar.

Jeśli chodzi o dzwonienie podczas pracy to przyczyną są ostre krawędzie okien, które trzeba sfazować. Fabrycznie okna były fazowane, ale po szlifie gdy zdejmiemy trochę materiału sfazowanie zmniejsza się, a po 2gim szlifie potrafi całkiem zniknąć. Nie jestem pewien, ale cylindry nowej produkcji nie były fabrycznie fazowane, przynajmniej mój który dostałem tak wygląda, tu mamy kolejny powód żeby trzymać się ZMD.

Zgrywaniem tłoków i cylindrów różnych producentów i różną rozszerzalnością materiału nie należy się przejmować, dobry tłok ma cienkie ścianki więc nie rozszerza się mocno, tłok z grubymi ściankami należy wyrzucić, do tego mamy przecież luz montażowy który ma rekompensować rozszerzalność tłoka.

Panowie, to jest podstawowa wiedza, jestem zdruzgotany że tyle osób jest niedoinformowana.
19-09-2016 00:29:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #50
RE: Tłok spuchł i zatrzymał silnik - co dalej ?
Najlepiej przeszlifować na tłoku ZMD i masz zestaw jak z fabryki Smile Współczesne cylindry mają za małe okna, nie zgrane z kanałami w ożebrowaniu, tłoki puchną strasznie a do tego często gęsto jest dobrany zły luz montażowy. Po szlifie trzeba pamiętać żeby sfazować okna, a przynajmniej wydechowe. Z racji kiepskiego dostępu i tego, że płuki są małe to te płuki można sobie od biedy opuścić.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
19-09-2016 13:50:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35807
witam
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 22
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 354
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 304
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1511
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 96
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1491
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1697
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 570
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10892
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 694
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 173
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 221

Reklama