Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Autor Wiadomość
tomangelo Online
Uczeń
*


Liczba postów: 136
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Temat ogólny do dyskusji o zmianach w składzie paliwa.

Jak wiadomo od przyszłego roku na stacjach pojawi się paliwo E10, czyli benzyna z dodatkiem do 10% bioetanolu (zamiast do 5% jak obecnie).

Według raportu ACEA https://www.acea.auto/files/E10_petrol_f...update.pdf samochody produkowane przez ostatnie 20-30 lat w większości nie powinny mieć problemu z obsługą takiego paliwa. Widnieje jednak pozycja, że Mercedesy bez trójdrożnych katalizatorów lub z gaźnikami mogą mieć problemy. Brak podobnych uwag (związanych z gaźnikiem) przy innych modelach.

Według wątków w internecie, benzyna E10 po ok. 3 miesiącach (niektóre źródła mówią że krócej gdy paliwo ma dostęp do tlenu) ulega rozkładowi, co może prowadzić do zatykania gaźników. Możliwe że uwaga przy Mercedesach wynika właśnie z tej właściwości. Przewody i uszczelki teoretycznie nie powinny cierpieć bardziej niż na E5, przynajmniej nie zauważalnie.

Jako że nasze maszyny to dwusuwy z gaźnikiem, trzeba będzie zwrócić większą uwagę na to, kiedy ostatnim razem zalewaliśmy paliwo.

Prawdopodobnie na rynku pojawią się odpowiednie stabilizatory/uszlachetniacze do paliw zapobiegające rozkładowi paliwa, to też może pomóc.

To samo zresztą tyczyć się będzie pewnie spalinowych narzędzi ogrodniczych, więc na nie też trzeba będzie zwrócić uwagę.

Jeśli ktoś będzie mieć dodatkowe spostrzeżenia na temat zmian w pracy lub obsłudze silnika na nowych paliwach - dajcie znać.
09-12-2023 18:42:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,562
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Powiem tak. Lano etylinę 78, 86 i 94. Rozpuszczalniki, naftę, ropę i cokolwiek palnego. Bezołowiową 95, niektórzy szaleją z 98. Dla mnie - wszystko jedno. Panika jest taka, jak przy wycofaniu etyliny: wypalanie zaworów, silniki na złom, lejcie dodatki uszlachetniające. Kto to dziś robi? Nikt. Lać i jeździć.

A co do trwałości: zatankowałem pewnego razu Jawę 50 do pełna. Z racji, że to była Jawa nie dałem rady wyjeździć całego baku. Później dorwałem sprzęt do jazdy, a nie pchania i Jawa stała przejeżdżając kilkanaście kilometrów rocznie. Po trzech latach takich krótkich przejażdżek mieszanka trafiła do baku Trabanta ze zmęczonym już silnikiem. Może to tylko moje wrażenie, ale wydaje mi się, że szło mu na niej lepiej, a spalanie stukowe występowało rzadziej niż na świeżym paliwie. Ale jak by nie było, trzyletnie paliwo spełniło swoje zadanie do ostatniej kropli. Nie ma czym się martwić.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
09-12-2023 20:09:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,917
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Najbardziej się boje o korozję zbiornika paliwa.
09-12-2023 20:12:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,562
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Bezpodstawnie. Zawartość etanolu zmienia się z 5 do 10%. On już tam jest. A olej też swoje robi.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
09-12-2023 20:37:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Online
Uczeń
*


Liczba postów: 136
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
O korozji to już ktoś chyba wspominał, że na współczesnych paliwach było tak, że powyżej lustra paliwa zbiornik był dość zdrowy, natomiast część zanurzona w paliwie zardzewiała.
Patrząc po swoich zbiornikach które ostatnio konserwowałem Tapoxem to też spód wyglądał na bardziej nagryziony niż góra. Ale to jednak efekt wielu lat pracy rudzielca, jak ktoś ma obecnie zdrowy zbiornik to mu z dnia na dzień raczej nie zgnije, a jak rdza już chrupie to należałoby się tym zająć tak czy inaczej.
09-12-2023 23:29:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tomangelo za ten post.
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 612
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
https://www.youtube.com/watch?v=Y5lCHao8_N8&t=1297s
https://www.youtube.com/watch?v=TR7sJbz8z9o&t=1539s
Tutaj gość fajnie tłumaczy

Dla naszych komarków i tych większych komarków z silnikiem 2t teoretycznie szkody wyrządzić nie powinno. Jedyne czego bym się obawiał to oddzielanie się etanolu z wodą gdy jest duża wilgoć na zewnątrz i osiadanie tego na dnie baku. Nie wiadomo jak simmeringi na to zareagują i inne gumowe uszczelki. Etanol jest suchy i bardziej agresywny. Ja na razie widzę rozwiązanie lania paliwa 98 i przyspieszenie lekko zapłonu (doświadczalnie). W przyszłości bardzo możliwe, że 98 będzie jako e10 a o 95 już mówią, że ma byc e15 e 20... a nawet e25. A co do tych "magicznych dodatków" do paliwa to też bym nie liczył na to, bo jak ktoś często jeździ to byłoby uciążliwe lanie oleju, dodatku, pamiętanie o tym i wydawanie kasy.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2023 01:03:09 przez Spaceman164.)
10-12-2023 00:58:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wojakrob Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Spirytus w paliwie absorbuje wodę. Zatem nie pozwala się jej gromadzić w zbiorniku j jest ona spalana razem z paliwem.

Dawno temu wlewało się w zimie do baku samochodów 0,5 litra denaturatu aby związać wodę kondensującą się w baku.

Jak bak miał 50 litrów to było to 1%.
A teraz będzie 10.

Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław
10-12-2023 14:25:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,917
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Kupiłem dynks z myślą żeby go zalać do baku ale on ma 70 %, widać kupiłem jakiś niedobry Big Grin
12-12-2023 11:09:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,443
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #9
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
No słabo bo na sylwestra będziecie się bawić na 70%.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
12-12-2023 15:54:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wojakrob Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
70 jest do nalewek

Kto pyta nie błądzi, kto pyta za dużo może oberwać - Julian Staniszewski, nauczyciel rysunku technicznego w LZN Wrocław
12-12-2023 16:35:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
piotr53464 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Piotr
Skąd: Trzebnica
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
jakby to ująć albo zostaje nam koniec jazdy na dwusuwach albo benzyna alkilatowa 20zł za litr mozna ją kupić przez internet. dziekuje do widzenia

Notatka od Dawdzio, 07-01-2024 00:24:02

Następny przypadkowy post z linkiem do spamu za 3, 2, 1...

05-01-2024 20:47:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,917
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Aha , no to kupuj a może sprzedawaj Tongue
05-01-2024 20:50:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,562
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #13
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Dobrze, że chociaż ołowiana sztabka w baku rozpuszcza się chroniąc zawory :F

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
05-01-2024 21:09:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,126
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
(05-01-2024 20:47:44)piotr53464 napisał(a):  jakby to ująć albo zostaje nam koniec jazdy na dwusuwach albo benzyna alkilatowa 20zł za litr mozna ją kupić przez internet. dziekuje do widzenia

nic sensownego nie wniosłeś,chyba ze siejesz zamęt na forum

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Romet Sport 1984

Romet Sport 1986

Derbi GPR 50
2003
06-01-2024 16:44:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo tramwajarz za ten post.
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,562
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #15
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Poczekajcie cierpliwie, za kilka dni pojawi się następny wybawiciel z linkiem do paliwa jedynetakiezobacz! dostępnego tylko i wyłącznie tam za cenę tylkodzisiaj!.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
07-01-2024 00:22:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dokumenty ogar 205 a siln...
Ostatni post: adriano285
Dzisiaj 01:02:17
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 23:50:08
» Odpowiedzi: 137
» Wyświetleń: 9629
wybijanie tulei z cylindr...
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 22:40:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 80
Ciężko obracający się wał
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 17:58:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 114
Sokół
Ostatni post: K.Wicher
Wczoraj 15:29:31
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1137
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
24-02-2024 22:42:24
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 541
Ocena stanu wału DUELLS J...
Ostatni post: Spaceman164
23-02-2024 18:06:31
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 238
Silnik 023 kupię
Ostatni post: dlugiLBN
23-02-2024 16:35:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Wgłębienie w komorze korb...
Ostatni post: olon
22-02-2024 16:25:18
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 282
bagażnik 26
Ostatni post: Krajzega
22-02-2024 10:52:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 109
Nowy
Ostatni post: romek
21-02-2024 15:34:35
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 149
Tłok 1P? a może 2P?
Ostatni post: olon
21-02-2024 13:45:52
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 298
Kolanko tłumika do stelli...
Ostatni post: olon
21-02-2024 12:07:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 165
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: jacomoto
21-02-2024 11:56:55
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3011
Naklejki na zbiornik do K...
Ostatni post: jacomoto
21-02-2024 01:55:54
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 974

Reklama