Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Pytania odnośnie tuningu silnika 223
witam,

W jakim celu zakłada się podkowę do komory korbowej, żeby zmniejszyć jej pojemność?

Czytałem, że jeśli się chce, żeby głowica dobrze przylegała do cylindra i nie trzeba było zakładać uszczelki, to trzeba docierać głowicę na cylindrze przy użyciu pasty do zaworów. Czyli co, np. wkręcam cylinder w imadło nie za mocno przez szmatę, nakładam na powierzchnię styku trochę tej pasty, nakładam głowicę na cylinder i wykonuje ruchy obrotowe aż się ładnie wyrówna i rowek w tulei troszkę odznaczy się na głowicy. Dobrze rozumiem to?
30-12-2013 19:29:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Podkowę zakłada się po to aby zmniejszyć szkodliwą pojemność skrzyni korbowej zwiększa się sprężanie

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
30-12-2013 19:39:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gincu99 za ten post.
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Podkowę się zakłada, żeby zmniejszyć pojemność szkodliwą skrzyni korbowej. Od jej wielkości zależy ciśnienie z jakim mieszanka jest wtłaczana do cylindra, im jest ona mniejsza, tym ciśnienie większe.

Co do pozbycia się uszczelki to podana przez Ciebie metoda powinna zdać egzamin. Ja bym jednak wygładzenie powierzchni styku wykonał na szlifierce do płaszczyzn, ewentualnie można by się pokusić o wykonanie tego na tokarce.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
30-12-2013 19:45:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post.
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Piwa rozdane, temat wyczerpany, można zamknąć.
30-12-2013 19:53:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Ja nie zakładam uszczelki pod głowicę, tylko stosuję silikon... W 100% zdaje ZAWSZE egzamin. A już nie jeden silnik tak złożyłem, i nie tylko swój! Oczywiście dobrze trzeba oczyścić z paprochów itd. Bo wtedy może pojawić się nieszczelność, i dobrze dokręcić głowicę z cylindrem. Tak samo, nie daję uszczelki pod cylinder. Wgl. nigdzie po za gaźnikiem nie daję uszczelki! Tylko sylikon...
30-12-2013 20:32:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
W silnikach 223 nie ma uszczelek pod głowicę, od tego jest tam ze tak to nazwę "próg".

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
30-12-2013 20:54:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
(30-12-2013 20:54:50)Wojtek3362 napisał(a):  W silnikach 223 nie ma uszczelek pod głowicę, od tego jest tam ze tak to nazwę "próg".
Ja mam u siebie cieniutką uszczelkę z aluminium i nie dorabiałem jej sam. Normalnie jest płaska, ale jak się skręci cylinder z głowicą to ta uszczelka mocno wciska się w kołnierz głowicy i odznacza się na niej rowek z tulei cylindra. Ale tu piszą żeby dotrzeć głowicę, by uzyskać ten sam efekt i przy okazji splanować. Temat do zamknięcia.
03-01-2014 00:13:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Na ogół, jeśli miałbym coś robić z głowicą, żeby ją wyrównać to na początek szkło i papier ścierny.
Na proste szkło nie jakaś krzywa szyba od malucha :F, przyklejasz papier i potem jeździsz po nim głowicą, i potem na zakończenie pasta do zaworów. Silikon dla mnie totalna lipa, pod cylinder okej, ale pod głowice jakoś srednio. Ja nawet nie szlifowałem głowicy, nie mam uszczelki i silikonu i jest dobrze żadnego ubytku kompresji
03-01-2014 20:24:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
(03-01-2014 20:24:15)kondzio310 napisał(a):  Na ogół, jeśli miałbym coś robić z głowicą, żeby ją wyrównać to na początek szkło i papier ścierny.
Na proste szkło nie jakaś krzywa szyba od malucha :F, przyklejasz papier i potem jeździsz po nim głowicą, i potem na zakończenie pasta do zaworów. Silikon dla mnie totalna lipa, pod cylinder okej, ale pod głowice jakoś srednio. Ja nawet nie szlifowałem głowicy, nie mam uszczelki i silikonu i jest dobrze żadnego ubytku kompresji
Można wiedzieć jak kolega sobie wyobraża planowanie głowicy silnika jawa 223 na szkle?
03-01-2014 23:17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
No masz prostą taflę szkła (prostą) no i mocujesz na nią papier ścierny i bierzesz głowice w łapy i jedziesz tą głowicą okreżnymi ruchami po tym papierze co jest na szkle. i jest 100% pewność że to będzie równe
04-01-2014 00:30:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Co to da w głowicy od 223 jak ona ma powierzchnie styku z cylindrem głębiej niż ten próg ?

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
04-01-2014 01:15:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,738
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #12
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
kolega ma chwilowy zawrót głowy :F nie da sie tak tylko i wyłąćznie na ytokarce Tongue
04-01-2014 01:18:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Chłopaki widać mało wiecie o życiu, ten próg na głowicy robi jako kołnierz tulei cylindra i jak on będzie krzywy to uszczelka musi być pod głwoicą, Zresztą poatrząć na wasze główne pojazdy , nie widze tam żadnego który ma 223 w ramie Smile
04-01-2014 01:23:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,738
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #14
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
ty mnie nie obrażaj ogar 200, jawka kaczka, jaworynka i silnik na półce
głowice w 223 NIE DA SIE splanować na szkle, tylko za pomocą tokarki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2014 01:30:18 przez fosa.)
04-01-2014 01:26:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223
Silniki na pólce, ale wiedzy nie ma, Temat dotyczy tak jakby tunningu silnika, splanowanie głowicy jak wiesz albo i nie , zminiejsza komore spalania co za tym idzie większa kompresja, a jak ktoś chce zrobić coś w domowych warunkach to szkło jest idealną możliwośćią, to nie jest głowica od samochodu tylko od motorku, Zresztą, Nie warto sie o to kłócić czy sie coś da czy nie, jeśli nie próbowałeś to chyba nie wiesz.
04-01-2014 01:30:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
Dzisiaj 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22803
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Dzisiaj 10:30:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 202
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1848
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
Wczoraj 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 179
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 16:28:08
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 200
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
Wczoraj 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1312
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
Wczoraj 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5773
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 211
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 449
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 248
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
13-05-2024 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 224
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
13-05-2024 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 270
Linka gazu - długość
Ostatni post: maciek4373
13-05-2024 16:14:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 2491
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 235
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13289

Reklama