Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 200] Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: [Ogar 200] Pytania odnośnie tuningu silnika 223 (/showthread.php?tid=21427)

Strony: 1 2


Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - charper - 30-12-2013 19:29:20

witam,

W jakim celu zakłada się podkowę do komory korbowej, żeby zmniejszyć jej pojemność?

Czytałem, że jeśli się chce, żeby głowica dobrze przylegała do cylindra i nie trzeba było zakładać uszczelki, to trzeba docierać głowicę na cylindrze przy użyciu pasty do zaworów. Czyli co, np. wkręcam cylinder w imadło nie za mocno przez szmatę, nakładam na powierzchnię styku trochę tej pasty, nakładam głowicę na cylinder i wykonuje ruchy obrotowe aż się ładnie wyrówna i rowek w tulei troszkę odznaczy się na głowicy. Dobrze rozumiem to?


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - gincu99 - 30-12-2013 19:39:24

Podkowę zakłada się po to aby zmniejszyć szkodliwą pojemność skrzyni korbowej zwiększa się sprężanie


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - wojtekr35 - 30-12-2013 19:45:33

Podkowę się zakłada, żeby zmniejszyć pojemność szkodliwą skrzyni korbowej. Od jej wielkości zależy ciśnienie z jakim mieszanka jest wtłaczana do cylindra, im jest ona mniejsza, tym ciśnienie większe.

Co do pozbycia się uszczelki to podana przez Ciebie metoda powinna zdać egzamin. Ja bym jednak wygładzenie powierzchni styku wykonał na szlifierce do płaszczyzn, ewentualnie można by się pokusić o wykonanie tego na tokarce.


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - charper - 30-12-2013 19:53:10

Piwa rozdane, temat wyczerpany, można zamknąć.


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - Boszu - 30-12-2013 20:32:54

Ja nie zakładam uszczelki pod głowicę, tylko stosuję silikon... W 100% zdaje ZAWSZE egzamin. A już nie jeden silnik tak złożyłem, i nie tylko swój! Oczywiście dobrze trzeba oczyścić z paprochów itd. Bo wtedy może pojawić się nieszczelność, i dobrze dokręcić głowicę z cylindrem. Tak samo, nie daję uszczelki pod cylinder. Wgl. nigdzie po za gaźnikiem nie daję uszczelki! Tylko sylikon...


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - Wojtek3362 - 30-12-2013 20:54:50

W silnikach 223 nie ma uszczelek pod głowicę, od tego jest tam ze tak to nazwę "próg".


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - charper - 03-01-2014 00:13:01

(30-12-2013 20:54:50)Wojtek3362 napisał(a):  W silnikach 223 nie ma uszczelek pod głowicę, od tego jest tam ze tak to nazwę "próg".
Ja mam u siebie cieniutką uszczelkę z aluminium i nie dorabiałem jej sam. Normalnie jest płaska, ale jak się skręci cylinder z głowicą to ta uszczelka mocno wciska się w kołnierz głowicy i odznacza się na niej rowek z tulei cylindra. Ale tu piszą żeby dotrzeć głowicę, by uzyskać ten sam efekt i przy okazji splanować. Temat do zamknięcia.


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - kondzio310 - 03-01-2014 20:24:15

Na ogół, jeśli miałbym coś robić z głowicą, żeby ją wyrównać to na początek szkło i papier ścierny.
Na proste szkło nie jakaś krzywa szyba od malucha :F, przyklejasz papier i potem jeździsz po nim głowicą, i potem na zakończenie pasta do zaworów. Silikon dla mnie totalna lipa, pod cylinder okej, ale pod głowice jakoś srednio. Ja nawet nie szlifowałem głowicy, nie mam uszczelki i silikonu i jest dobrze żadnego ubytku kompresji


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - charper - 03-01-2014 23:17:59

(03-01-2014 20:24:15)kondzio310 napisał(a):  Na ogół, jeśli miałbym coś robić z głowicą, żeby ją wyrównać to na początek szkło i papier ścierny.
Na proste szkło nie jakaś krzywa szyba od malucha :F, przyklejasz papier i potem jeździsz po nim głowicą, i potem na zakończenie pasta do zaworów. Silikon dla mnie totalna lipa, pod cylinder okej, ale pod głowice jakoś srednio. Ja nawet nie szlifowałem głowicy, nie mam uszczelki i silikonu i jest dobrze żadnego ubytku kompresji
Można wiedzieć jak kolega sobie wyobraża planowanie głowicy silnika jawa 223 na szkle?


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - kondzio310 - 04-01-2014 00:30:37

No masz prostą taflę szkła (prostą) no i mocujesz na nią papier ścierny i bierzesz głowice w łapy i jedziesz tą głowicą okreżnymi ruchami po tym papierze co jest na szkle. i jest 100% pewność że to będzie równe


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - bartoszek5k - 04-01-2014 01:15:35

Co to da w głowicy od 223 jak ona ma powierzchnie styku z cylindrem głębiej niż ten próg ?


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - fosa - 04-01-2014 01:18:28

kolega ma chwilowy zawrót głowy :F nie da sie tak tylko i wyłąćznie na ytokarce Tongue


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - kondzio310 - 04-01-2014 01:23:12

Chłopaki widać mało wiecie o życiu, ten próg na głowicy robi jako kołnierz tulei cylindra i jak on będzie krzywy to uszczelka musi być pod głwoicą, Zresztą poatrząć na wasze główne pojazdy , nie widze tam żadnego który ma 223 w ramie Smile


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - fosa - 04-01-2014 01:26:51

ty mnie nie obrażaj ogar 200, jawka kaczka, jaworynka i silnik na półce
głowice w 223 NIE DA SIE splanować na szkle, tylko za pomocą tokarki


RE: Pytania odnośnie tuningu silnika 223 - kondzio310 - 04-01-2014 01:30:49

Silniki na pólce, ale wiedzy nie ma, Temat dotyczy tak jakby tunningu silnika, splanowanie głowicy jak wiesz albo i nie , zminiejsza komore spalania co za tym idzie większa kompresja, a jak ktoś chce zrobić coś w domowych warunkach to szkło jest idealną możliwośćią, to nie jest głowica od samochodu tylko od motorku, Zresztą, Nie warto sie o to kłócić czy sie coś da czy nie, jeśli nie próbowałeś to chyba nie wiesz.