Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ładowanie zanikanie
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Ładowanie zanikanie
Z prądnicy wychodzą 3 kable od cewek ładowania. Brązowy - wspólny dla obu cewek i dwa żółte (każdy z nich to koniec jednej z dwóch cewek). Potem to idzie do wtyczki i dalej nie wiem jakie masz kolory. Prościej chyba będzie sprawdzić które kable masz podłączone do tego obecnego mostka
Tutaj masz schemat KLIK
Jak widać jeden z przewodów idzie z prądnicy do kostki, a z kostki jest poprowadzony (i opisany na schemacie jako "żółty") bezpośrednio do jednego z wejść "~" w mostku oraz do złącza 17A w stacyjce. Brązowy, wspólny przewód jest poprowadzony bezpośrednio do drugiego z wejść w mostku "~". Kolejny jest doprowadzony poprzez kostkę do złącza 17 w stacyjce.
Nie patrz na opisy przewodów zaraz przy prądnicy na schemacie. Tam jest podane, że te przewody mają kolory kolejno od góry: niebieski, żółty, brązowy. W rzeczywistości nigdy nie spotkałem się z takim okablowaniem w żadnej prądnicy (a kilka ich mam) i zawsze było patrząc od góry wg schematu : żółty, brązowy, żółty.
Żółte przewody są poprowadzone dodatkowo przez stacyjkę, ponieważ w momencie gdy złącza 17 i 17A zostaną zwarte (pozycja 2 w stacyjce), dołączana jest wtedy druga cewka ładowania, czyli masz mocniejsze ładowanie ponieważ świeci wtedy ciągle lampa z tyłu.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2013 09:57:23 przez BigSoft.)
|
|
08-06-2013 09:54:53 |
|
|
Simon
Ogarnięty Chartcore
Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Ładowanie zanikanie

Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2013 11:08:59 przez Simon.)
|
|
08-06-2013 11:02:17 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Ładowanie zanikanie
(09-06-2013 19:18:31)EGON napisał(a): z tymi kolorami to tez u mnie się nie zgadza z tym co na schemacie. Wracając do tematu podłączenia mostka to mam takie kable przy mostku. Biały + / niebieski cewka / czarny - / zółty cewka / czy dobrze rozumiem ze podłączenie kabli od cewki nie ma znaczenia np biały/niebieski/czarny/zółty = biały/zółty/czarny/niebieski ?
Przy samym mostku nie ma znaczenia.
EGON napisał(a):a po przekręceniu stacyjki na 2 stopień załącza ona 2 cewkę za przewód zółty ?
Nie wiem jakie masz kolory. Ogólnie to jest zrobione tak, że jeden koniec którejś z cewek jest poprowadzony bezpośrednio do jednego ze złącz "~" w mostku prostowniczym. Do drugiego "~" w mostku poprowadzony jest wspólny przewód obu cewek. Teraz zauważ, że przy kostce na schemacie, przy pinie oznaczonym numerem "2" są narysowane dwa przewody. Jeden jest doprowadzony właśnie do mostka, a drugi z tego samego pinu biegnie w kierunku stacyjki. Przez tą stacyjkę zamykany jest obwód z końcem drugiej cewki w momencie gdy włączysz pozycję "2". Czyli tak:
- na stałe do mostka prostowniczego podłączone są przewody z pinu 1 i 2.
- po przekręceniu stacyjki na pozycję "2", do pinu 2 w kostce instalacji dołączany jest przewód drugiej cewki ładowania (pin 5)
Czyli cały czas ładuje jedna cewka, a jak włączysz "2" w stacyjce, to ładują dwie naraz. Nie potrafię tego tak przez neta wytłumaczyć, ale staram się, choć zdaję sobie sprawę, że nie każdemu to może wydawać się zrozumiałe. Jeśli trzeba to narysuję schemat jak to działa, taki prosty z samym obwodem ładowania.
EGON napisał(a):Jeszcze takie pytanie jaka jest różnica w poborze prądu z akumulatora między stacyjką 1 a 2 ? (w zasadzie na 2 dochodzi chyba tylko oświetlenie prędkościomierza bo światła mają swoja cewkę i nie korzystają z akumulatora )
Różnica jest taka, że na pozycji 1 masz dostępny zapłon, światło stop, kierunkowskazy i klakson, a na pozycji dwa włącza się podświetlenie licznika i światło pozycyjne. Nie do końca masz rację z tym, że światła mają swoją cewkę. Swoją cewkę (a właściwie dwie połączone równolegle) ma tylko i wyłącznie przednie światło i to ono powinno świecić dopiero po uruchomieniu silnika. Reszta oświetlenia czyli światło stop, kierunkowskazy, pozycyjne, podświetlenie licznika powinny działać z akumulatora. To samo tyczy się klaksonu.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 20:26:54 przez BigSoft.)
|
|
09-06-2013 20:24:54 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
EGON (06-09-2013)
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Ładowanie zanikanie
Zmierz sobie co się dzieje z ładowaniem na postoju, jak dodajesz gazu. Najlepiej bez świateł, a potem na światłach. Teoretycznie jeśli jest ładowanie, to napięcie nie powinno spaść poniżej 6V, a wręcz rosnąć do ok 7-7,5V. Przydało by się wpiąć szeregowo amperomierz pomiędzy + akumulatora a np główny przewód do bezpiecznika. Wtedy jednocześnie mierząc napięcie i natężenie prądu dowiemy się jak mocne masz to ładowanie, bo jeżeli bilans prądu (pobieranego z akumulatora przez odbiorniki i dostarczanego do akumulatora z prądnicy) wyjdzie na minus, no to ten akumulator zawsze będzie niedoładowany. Może to być i urok tego modelu (a w zasadzie urok prądnic bez regulatora napięcia), ale pewności nie mam, bo kiedyś gdy miałem Charta z 6V, to nie sprawiał mi jakichś tam problemów. Przynajmniej nie przypominam sobie.
PS. Dużo zależy też od tego w jakim terenie jeździsz.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2013 13:14:34 przez BigSoft.)
|
|
27-07-2013 13:14:03 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|