Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który motorower będzie nabardziej bezproblemowy w eksploatacji?
50T-1 (019)
Ogar 200
Ogar 205
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Autor Wiadomość
grissley Online
Uczeń
*


Liczba postów: 137
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #271
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(15-11-2025 22:43:03)Fearevil napisał(a):  Sprawdź położenie iglicy, może masz ją podniesioną na maxa do góry (najniższy rowek na iglicy) i dlatego tak reaguje. Ja mam iglicę na środkowym rowku.

Napisałeś, że masz cylinder po portingu, ile maksymalnie tym lecisz?


Napiszesz mi jak sprawdzić tę iglicę? Moje koślawe tłumaczenie instrukcji niestety się nie przyda, a po niemiecku jakoś ni w ząb...

Na zębatce 11z leci tak na spokojnie do 52. Potem przyspieszenie w zasadzie zanika, ale jeśli się odkręci manetkę do końca i ma długą prostą to dochodzi po stu latach do 58kmh (wg GPS).

*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2025 02:34:54 przez grissley.)
16-11-2025 02:34:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 632
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #272
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(15-11-2025 22:43:03)Fearevil napisał(a):  
(15-11-2025 02:01:53)grissley napisał(a):  Dalej - też macie (przynajmniej na gaźniku Amal) użyteczną jedynie połowę zakresu manetki gazu? Tzn u mnie pierwsza połowa zakresu to bardzo wyraźna reakcja na dodanie gazu, a odkręcanie do końca zasadniczo już prawie nic nie zmienia.

No i zastanawiam się, co można jeszcze poprawić/usprawnić. Żeby w górzystym terenie lepiej sobie radził. Jest zębatka 11, jest CDI, jest Amal, jest porting cylindra.
Głowicę słoneczko można by dać - nie wiem, czy to ma sens (wygląda głupio, no ale jakby działało...).
Na piokit.cz są jakieś elementy do podmianki w tłumiku - też nie wiem, ile to warte zabawy.
no i to chyba tyle (?).

U mnie AMAL reaguje na manetkę w pełnym jej zakresie.
Sprawdź położenie iglicy, może masz ją podniesioną na maxa do góry (najniższy rowek na iglicy) i dlatego tak reaguje. Ja mam iglicę na środkowym rowku.

Napisałeś, że masz cylinder po portingu, ile maksymalnie tym lecisz?

(15-11-2025 22:42:18)Bob_Harley napisał(a):  to jest jafka - ten silnik trzeba kręcić żeby jechał, jedyny czas kiedy mój dobrze szedł pod górke nawet na wyższych biegach, to zaraz po tym jak kupiłem cylinder 60cc z portingiem i tak z 1000km zrobiłem na zębatce 13z a potem z czasem było czuć że coraz mniej idzie, nie wiem czy to kwestia szybkiego zużycia takiego cylindra, moze za duzo dostawał w palnik, bo olej do paliwa to lałem najlepszej jakości, i teraz tak samo jak u cb, na zębatce 12z nie ma siły pod gorke i trzeba na dwójce pałować, aczkolwiek wygląda na to że zmiana gaźnika na taki współczesnej konstrukcji - chiński PZ19 - daje dość sporą poprawę, jednak muszę go poregulować bo narazie tylko testowo to swieca caly czas za ubogo ma, a te wszystkie Jikovy, Amale, BVF (wyjatek z tamtych czasów stanowi chyba tylko BING ale kosztuje krocie z tego co mi wiadomo, ewentualnie jeszcze Dell'orto) to se można w nos wsadzić

Krytykę Jikova rozumiem, bo u mnie leciała z niego mieszanka podczas jazdy jak z kranu, z resztą jest to jedna z bolączek tego gaźnika objawiająca się każdemu, ale dlaczego negatywnie oceniasz BVF czy AMAL, skoro pewnie nawet nie używałeś- z BVFem zakładam, że się spotkałeś przy Simsonie?
Ja jeździłem na tych 3, które podałeś i zgodzę się tylko z tym, że Jikov jest najbardziej upierdliwy.

Wiele osób twierdzi że te gaźniki współcześnie produkowane (BVF, Amal) są słabej jakości, o Jikovie to nawet nie ma co gadać bo to szrot. Z BVFem faktycznie miałem styczność w Simsonie i ustawiłem go po prostu na oko zeby jakoś to jechało. Powtórze tylko tyle że najbardziej mi pasuje ten chiński PZ19 bo jest prosty niemal jak Jikov i 90% współczesnych pierdziawek typu Ogar 202 na tym jeździ, do jafki pasuje niemal P&P i regulacja jest również prosta jak drut w kieszeni

(16-11-2025 03:27:18)Bob_Harley napisał(a):  
(15-11-2025 22:43:03)Fearevil napisał(a):  
(15-11-2025 02:01:53)grissley napisał(a):  Dalej - też macie (przynajmniej na gaźniku Amal) użyteczną jedynie połowę zakresu manetki gazu? Tzn u mnie pierwsza połowa zakresu to bardzo wyraźna reakcja na dodanie gazu, a odkręcanie do końca zasadniczo już prawie nic nie zmienia.

No i zastanawiam się, co można jeszcze poprawić/usprawnić. Żeby w górzystym terenie lepiej sobie radził. Jest zębatka 11, jest CDI, jest Amal, jest porting cylindra.
Głowicę słoneczko można by dać - nie wiem, czy to ma sens (wygląda głupio, no ale jakby działało...).
Na piokit.cz są jakieś elementy do podmianki w tłumiku - też nie wiem, ile to warte zabawy.
no i to chyba tyle (?).

U mnie AMAL reaguje na manetkę w pełnym jej zakresie.
Sprawdź położenie iglicy, może masz ją podniesioną na maxa do góry (najniższy rowek na iglicy) i dlatego tak reaguje. Ja mam iglicę na środkowym rowku.

Napisałeś, że masz cylinder po portingu, ile maksymalnie tym lecisz?

(15-11-2025 22:42:18)Bob_Harley napisał(a):  to jest jafka - ten silnik trzeba kręcić żeby jechał, jedyny czas kiedy mój dobrze szedł pod górke nawet na wyższych biegach, to zaraz po tym jak kupiłem cylinder 60cc z portingiem i tak z 1000km zrobiłem na zębatce 13z a potem z czasem było czuć że coraz mniej idzie, nie wiem czy to kwestia szybkiego zużycia takiego cylindra, moze za duzo dostawał w palnik, bo olej do paliwa to lałem najlepszej jakości, i teraz tak samo jak u cb, na zębatce 12z nie ma siły pod gorke i trzeba na dwójce pałować, aczkolwiek wygląda na to że zmiana gaźnika na taki współczesnej konstrukcji - chiński PZ19 - daje dość sporą poprawę, jednak muszę go poregulować bo narazie tylko testowo to swieca caly czas za ubogo ma, a te wszystkie Jikovy, Amale, BVF (wyjatek z tamtych czasów stanowi chyba tylko BING ale kosztuje krocie z tego co mi wiadomo, ewentualnie jeszcze Dell'orto) to se można w nos wsadzić

Krytykę Jikova rozumiem, bo u mnie leciała z niego mieszanka podczas jazdy jak z kranu, z resztą jest to jedna z bolączek tego gaźnika objawiająca się każdemu, ale dlaczego negatywnie oceniasz BVF czy AMAL, skoro pewnie nawet nie używałeś- z BVFem zakładam, że się spotkałeś przy Simsonie?
Ja jeździłem na tych 3, które podałeś i zgodzę się tylko z tym, że Jikov jest najbardziej upierdliwy.

Wiele osób twierdzi że te gaźniki współcześnie produkowane (BVF, Amal) są słabej jakości, o Jikovie to nawet nie ma co gadać bo to szrot. Z BVFem faktycznie miałem styczność w Simsonie i ustawiłem go po prostu na oko zeby jakoś to jechało. Powtórze tylko tyle że najbardziej mi pasuje ten chiński PZ19 bo jest prosty niemal jak Jikov i 90% współczesnych pierdziawek typu Ogar 202 na tym jeździ, do jafki pasuje niemal P&P i regulacja jest również prosta jak drut w kieszeni

No i nie ma opcji o jakichkolwiek wyciekach bo komora pływakowa jest uszczelniona na oringu a nie na jakichś żałośnych uszczelkach płaskich i przelew jest super pomyślany że praktycznie jedyna opcja kiedy może sie paliwa ulać to przy solidnej glebie jak sie motorek wywali do góry nogami xD a w tym pierdzielonym BVFie jak nie ma sie dobrze podpiętej rurki przelewu to leci tak samo jak z Jikova przy jeździe po byle nierównościach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2025 03:30:27 przez Bob_Harley.)
16-11-2025 03:27:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 39
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #273
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(16-11-2025 02:34:17)grissley napisał(a):  Napiszesz mi jak sprawdzić tę iglicę? Moje koślawe tłumaczenie instrukcji niestety się nie przyda, a po niemiecku jakoś ni w ząb...

Na zębatce 11z leci tak na spokojnie do 52. Potem przyspieszenie w zasadzie zanika, ale jeśli się odkręci manetkę do końca i ma długą prostą to dochodzi po stu latach do 58kmh (wg GPS).

Musisz odkręcić pokrywę od przepustnicy, tam gdzie wchodzi linka od manetki i wyciągnąć przepustnicę. W nią wmontowana jest iglica. Jak to wyciągniesz to myślę, że wszystko stanie się dla Ciebie już jasne.

Możesz podesłać zdjęcie cylindra w miejscu gdzie łączy się on z karterami przy komorze korbowej? Mam pewną teorię co do tych cylindrów po portingu, bo sam taki posiadam, tyle że mój ledwo 55 kmh leciał maksymalnie i też był słaby tak jak Twój. Inny bez portingu nawet 69 kmh. Jak wyślesz zdjęcie to będzie duża szansa na to by Ci podpowiedzieć co trzeba zrobić, żeby poprawić osiągi.
16-11-2025 10:49:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Online
Uczeń
*


Liczba postów: 137
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #274
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Coś takiego?


*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2025 14:28:26 przez grissley.)
16-11-2025 14:22:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 39
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #275
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(16-11-2025 14:22:30)grissley napisał(a):  Coś takiego?


Tak, a mógłbyś dać bliżej aparat, bo niby widać, ale ciężko jest mi ocenić pewną rzecz?
16-11-2025 15:21:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,918
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #276
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Jeśli zdejmiesz tylko uszczelkę pod cylindrem, to niewiele da.
Lepiej sprawdzić uskoki czy są na łączeniu cylinder-karter, także poziom squish, pomiar ciśnienia sprężania i sam stopień sprężania w komorze spalania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2025 15:32:25 przez Norweski Zomowiec.)
16-11-2025 15:30:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 39
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #277
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(16-11-2025 15:30:05)Norweski Zomowiec napisał(a):  Jeśli zdejmiesz tylko uszczelkę pod cylindrem, to niewiele da.
Lepiej sprawdzić uskoki czy są na łączeniu cylinder-karter, także poziom squish, pomiar ciśnienia sprężania i sam stopień sprężania w komorze spalania

Nie chodzi o ściąganie uszczelki. Problemem są różnie wykonywane odlewy, w tym przypadku akurat cylindra. W moim cylindrze, który nie jedzie, tak jak z resztą zasugerowałeś kiedyś w moim temacie, jest "skopany" odlew miejsca łączenia cylindra z karterami. Ten odlew jest za długi, zrobił się spory "kołnierz" co skutkuje wydłużeniem całego cylindra, a co za tym idzie komora spalania w gmp jest zbyt duża i silnik nie ma przez to odpowiedniej mocy.
Po zdjęciu które wstawił grissley wydaje mi się, że nie jest najgorzej, ale dla dokładnego sprawdzenia i tak trzeba by było zmierzyć squish.
Ja w swoim przypadku podejrzewam, że będę mieć squish na poziomie około 5mm, ale póki co szkoda było czasu na zmianę seta i sprawdzanie tego parametru.
16-11-2025 16:23:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 23:48:16
» Odpowiedzi: 97
» Wyświetleń: 8994
UWAGA TO JEST OSZUST - ...
Ostatni post: Marooo4
Wczoraj 22:10:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 13872
RE: UWAGA TO JEST OSZUST ...
Ostatni post: stqc
Wczoraj 19:13:00
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 186
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Fearevil
16-11-2025 16:23:27
» Odpowiedzi: 276
» Wyświetleń: 31938
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
14-11-2025 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 70011
Komar 2352 1984r
Ostatni post: jacomoto
14-11-2025 11:49:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 590
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
13-11-2025 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 385
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
13-11-2025 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 171
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
13-11-2025 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 729
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 134
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6131
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
12-11-2025 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 273
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
11-11-2025 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 262
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
11-11-2025 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 373
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 10295

Reklama