Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Starzenie się mieszanki
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Starzenie się mieszanki
Ja potrafiłem zalać paliwo latem i zostawić je tak do następnej wiosny i nawet przez myśl mi nie przeszło, że coś z nim może być nie tak.
Trochę zaczyna się robić z tych ostatnich wątków mitomania, ale w sumie temat do dyskusji dobry jak każdy inny.
Niemniej, moje zdanie jest takie, że nawet po roku takie paliwo dalej będzie paliwem. Może nie zawsze i nie dla każdego, ale ja nigdy nie miałem problemów ze starą benzyną, czy to czystą czy mieszanką.
Aaa i ja nigdy nie bawiłem się w zalewanie baku pod korek dla "konserwacji". Ile jest tyle jest i też z tego powodu problemów nie ma.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
07-08-2025 22:58:02 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 159
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Starzenie się mieszanki
Czesc, wszelkie 'zabytki motoryzacji', szczegolnie takie o bardzo nisko sprezonych silnikach 4 - 6 : 1 / pracuja wlasnie najlepiej i maja najwyzsza moc / na benzynie 'rocznej - kilkuletniej', to wypraktykowano juz bardzo 'dawno temu'...
Nawet na benzynie 'niebieskiej 78 Oktan', ktora np. 'stala w baku rok' : Junaki, AWO, NSU, Standardy - Triumphy czy M 72 - K 750, Urale 650 , itp. / potrafily 'stawac na kolo' czasem przy ruszaniu i zbyt energicznym dodaniu 'gazu' i to nawet z wozkami bocznymi...
Powod byl banalnie prosty : odparowanie Oktanow / do poziomu, na ktorym dany silnik nisko sprezony najkrocej spalal to 'stare paliwo', czyli do tych '10 stopni po GMP' tloka - tlokow.
Czyli tak, jak postulowal Tomasz Salek / po 40 letnich badaniach i rasowaniach roznych zabytkowych silnikow.
Pozdrawiam.
|
|
08-08-2025 11:09:23 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 159
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Starzenie się mieszanki
Czesc, jazda na 'starym / zwietrzalym paliwie' - to w silnikach o niskim sprezaniu 3 - 7 : 1 / przede wszystkim : nizsza temperatura cylindra, glowicy, tloka i na '99%' - brak mozliwosci przegrzania i zatarcia tloka w zwiazku z tym / przez bardzo krotki cykl spalania, wrecz 'na granicy spalania stukowego'... 
Glownie z powodu 'odparowanych Oktanow' [np. jesli benzyna w zbiorniku miala 'ujscie gazow', czyli otworek odpowietrzajacy w korku ] - to w przypadku cieplego garazu lub wrecz 'postoju na sloncu' / spadek LO moze nawet wynosic 0,5 - 1 Okt. / dobe... 
Najprawdopodobniej LO benzyny nigdy nie spada ponizej 50 / 52 Oktan, bo tyle 'srednio' ma tzw. 'benzyna ekstrakcyjna', przed wojna nazywana 'czysta 52 Okt.' - ktora np. sluzyla wowczas do napedu silnikow o najnizszych stopniach sprezania 3 - 5 : 1 / czyli wszelkich : silnikow stacjonarnych - benzynowych, starych silnikow motocyklowych IOE lub SV z lat '-nastych / 20-tych' i bardzo archaicznych dwusuwow [ przewaznie jeszcze z zeliwnymi tlokami ].
Do moich 'archaicznych sprzetow' z zeliwnymi tlokami wlasnie - bede juz stosowal wylacznie paliwo 'czyste 52 - 58 Oktan', wlasnie ze wzgledu na brak mozliwosci ich przegrzania i zatarcia tlokow taka benzyna, ktore maja w nich juz ponad 100 lat, lacznie z pierscieniami i nadal maja wyczuwalna 'kompresje'...
Pozdrawiam.
|
|
11-08-2025 11:01:06 |
|
|
MacRoial
Uczeń

Liczba postów: 210
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Starzenie się mieszanki
No to ja dorzucę historię, może nie moją, ale mojego taty i może nie z motoroweru, a z kosy. Tata przed koszeniem trawy rozrobił mieszankę do, wówczas, kosy świeżo po dotarciu, z jednym z tańszych olejów. Po koszeniu zostawił kosę z paliwem w baku, a potem po roku, kiedy znów trzeba było kosić, odpalił ją na starym paliwie ze starym olejem i niestety kosa się przytarła. Nie tak dawno wymieniałem tłok w tej kosie, był on strasznie zmasakrowany, tak jakby kosa była odpalona bez oleju, więc wniosek prosty: olej stracił swoje właściwości.
Teraz historia druga, tym razem moja. Po sezonie odstawiłem swojego Ogara 205 do garażu, bak pełen w połowie benzyny z olejem Mixol S. Po zimie odpaliłem go i wyjeździłem resztę baku bez żadnych skutków ubocznych. Więc podsumowując: zależy, jaki jest olej.
Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
|
|
Wczoraj 23:26:07 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|