Romet Ogar 200 - usprawnienia wszelakie (wątek zbiorczy)
|
Autor |
Wiadomość |
grissley
Nowy

Liczba postów: 25
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Ogar 200 - usprawnienia wszelakie (wątek zbiorczy)
|
|
Dzisiaj 02:13:43 |
|
|
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,765
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Ogar 200 - usprawnienia wszelakie (wątek zbiorczy)
Tu już takie farmazony się zaczęły, że ja sobie chyba odpuszczę dalszą dyskusję. Jak żyje i jeżdżę tymi sprzętami tak nigdy nie spotkałem się z narzekaniem na działanie wybieraka biegów. Dźwignia ma luzy bo ma powracać do pozycji wyjściowej przy zmianie biegów a nie trzymać się w pozycji danego biegu. Jak ktoś tak prostej rzeczy nie jest w stanie opanować to brak mi już słów.
A co do wypadającej dwójki to problem leży najpewniej w wytartym ząbku w automacie. Wystarczy przyjrzeć się jak jest zbudowany i zrozumieć zasadę działania. Bieg zapina się i trzyma ząbkiem w rowku. Jeśli wypada to pewnie wystarczyło podszlifowac rowki albo sam ząbek.
Na tyle tego sprzętu ile miałem, raz miałem silnik w którym wypadała trójka, ale w tamtym Ogarze już z baku śmierdziało jakimś rozpuszczalnikiem czy ch*j wie czym, więc tylko mogę się domyślać jak był używany ten Motorower.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
Dzisiaj 13:33:13 |
|
|
romek
019 rzondzi

Liczba postów: 2,623
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet Ogar 200 - usprawnienia wszelakie (wątek zbiorczy)
Ja byłem zdziwiony gdy się dowiedziałem że istnieją Ogary na konusach, bo mój 1984 miał obydwie piasty pod łożyska maszynowe no ale ktoś przez 40 lat mógł wymienić koło.
Najprościej mówiąc jeśli w egzemplarzu który kupisz będą konusy to u sprzedawcy na Allegro Moto-Sell kupisz kompletny zestaw do przeróbki. Czyli łożyska, oś, nakrętki, podkładki oraz 3 (to ważne bo są zestawy z 2) tuleje dystansowe. Trzeba też pamiętać że w przypadku przedniej piasty, jeśli tam były konusy to nie istnieje łożysko które będzie pasować, ale i na to jest sposób, są u tego sprzedawcy zestawy z pierścieniami które wchodzą między piastę a łożysko.
O coś takiego https://allegro.pl/oferta/os-przednia-lo...6994472652 jak masz dużo pieniędzy możesz kupić jakieś droższe łożyska. Co warto wiedzieć ta długą tuleja może być za krótka ale to nie problem , nawet mimo lekkiego dokręcenia tych krótkich nakrętek, po włożeniu koła one się nie odkręca.
W przypadku tylnego koła tych pierścieni między łożysko a piastę nie trzeba.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 15:24:26 przez romek.)
|
|
Dzisiaj 15:19:37 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|