|
Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
|
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
|
| Autor |
Wiadomość |
grissley
Uczeń

Liczba postów: 134
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Odpychać się żeby ruszyć...? W motorowerze z 4KM na pokładzie...???
Trochę nie chce mi się wierzyć... A jeśli tak, to jak Ci biedni właściciele 205tek funkcjonują, o komarowcach nie wspominając?
Pytanka towarzyszące - na wikipedii w artykule o 223 podają, że w Polsce oprócz wszystkich innych sposobów dławienia (krociec, kolanko, dysze, zapłon) był też inny, niekorzystny kształt głowicy:
W pierwszych egzemplarzach silników przeznaczonych na rynek polski montowano głowice o niekorzystnym kształcie komory spalania, który znacząco obniżał osiągi silnika.
Ciekaw jestem jak to sprawdzić - chociaż u mnie w ogarze z 89/90r pewnie już jest normalna...
Dalej - też macie (przynajmniej na gaźniku Amal) użyteczną jedynie połowę zakresu manetki gazu? Tzn u mnie pierwsza połowa zakresu to bardzo wyraźna reakcja na dodanie gazu, a odkręcanie do końca zasadniczo już prawie nic nie zmienia.
No i zastanawiam się, co można jeszcze poprawić/usprawnić. Żeby w górzystym terenie lepiej sobie radził. Jest zębatka 11, jest CDI, jest Amal, jest porting cylindra.
Głowicę słoneczko można by dać - nie wiem, czy to ma sens (wygląda głupio, no ale jakby działało...).
Na piokit.cz są jakieś elementy do podmianki w tłumiku - też nie wiem, ile to warte zabawy.
no i to chyba tyle (?).
Z drugiej strony słyszałem jakieś legendy, że te silniki kochają modyfikację i że do dzisiaj w jakichś-tam sportach czy zawodach sobie radzą i że daje się z nich wyciskać jakieś abstrakcyjne moce. Ale szczegółów jakoś nie znajduję. Nawet żeby sobie ot tak, z ciekawości poczytać.
Aczkolwiek jakbym nie musiał redukować z trójki przy najmniejszym wzniesieniu i jakby dało się "finezyjnie" ruszać bez gazowania to jeździłoby się tym sprzętem znacznie przyjemniej.
*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 02:05:44 przez grissley.)
|
|
| Dzisiaj 02:01:53 |
|
|
| Wiadomości w tym wątku |
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą? - grissley - Dzisiaj 02:01:53
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: Piotrekdriver1 , 2 gości
|
|