Komar 2351 + wyjaśnienie opóźnienia testów LO
|
Autor |
Wiadomość |
MacRoial
Uczeń

Liczba postów: 210
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Komar 2351 + wyjaśnienie opóźnienia testów LO
Witam ponownie! Podstawową rolą tego wątku jest zaprezentowanie Komara, którego kupiłem w częściach jakiś czas temu. Ostatnio został złożony sam Komar, jak i silnik S-38.
Komara poskładałem już dawno temu, ale sobie trochę poczekał w garażu na jego uruchomienie. Kiedy próbowałem go odpalać zaraz po remoncie, odpalałem go z pomocą szmatki nasączonej benzyną – wtedy odpalał zawsze. A kiedy koło miesiąca temu założyłem mu gaźnik, jak odpala, to tylko na chwilę i nie chce się wkręcać, więc najprawdopodobniej problem z gaźnikiem i dyszą główną.
Teraz będę chciał znowu z nim powalczyć. Zacznę od umycia gaźnika w myjce ultradźwiękowej, może to pomoże. Opisywał zmagania z Komarkiem będę pewnie tutaj, ale przejdźmy teraz do drugiej sprawy.
Kiedyś napisałem, że zrobię testy temperatury silnika zależnie od LO benzyny. Testy te bardzo się przeciągnęły  chociaż są w trakcie wykonywania. Kiedyś pisałem o Komarze 2350, na którym testowałem te zależności. Niestety z powodów prywatnych nie mam już dostępu do tego Komara, więc nie mogę przeprowadzić testów. Dopiero kiedy uruchomię tego Komara 2350, będę mógł przeprowadzić testy od początku
Przepraszam że musicie tyle czekać na testy LO ale ten komar jest światełkiem w tunelu
I jeszcze kilka zdjęć komara nie są najlepsze bo nie mogłem go teraz wystawić z garażu
https://drive.google.com/drive/folders/1...smKzUb3PGU
Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
|
|
Wczoraj 15:15:23 |
|
|
MacRoial
Uczeń

Liczba postów: 210
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Komar 2351 + wyjaśnienie opóźnienia testów LO
Zakładając że benzyna ekstrakcyjna ma OL koło 52-54 a ta ze stacji powinna mieć 98 to kiedy zwieszam 2,2L ekstrakcyjnej i 2,7L 98 to wyjdzie mi 4,9 L benzyny 78 i jeszcze doleje do tego 140 ml oleju. Jeżeli będzie faktycznie jakaś różnica a z tego co ustaliłem na poprzednim komarze faktycznie coś tam temperatura spada zależnie od paliwa to postaram się o dokładniejsze sprawdzenie LO.
Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
|
|
Wczoraj 19:24:14 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 159
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Komar 2351 + wyjaśnienie opóźnienia testów LO
Czesc, przykladowo : Sokol 125, SHL M 03 - 04, WFM 125, Rys - Zak i Komar maja taki sam stopien sprezania 6,5 : 1 i wszystkie byly skonstruowane jeszcze na starsze benzyny 'spirytusowe', tzw. 'BA 70 / 72 - 75 Oktan' i na takich ich silniki pracowaly podobno najlepiej, nie przegrzewaly sie w ogole...?
A taka benzyne 'BA 70 / 72' bardzo latwo 'skomponowac', bo wystarczy np. 0,8 L benzyny 'ekstrakcyjnej 52 Okt. + 200 ml etanolu / czyli np. 'Denaturatu 98%' - bo najtanszy i ma najwyzsze stezenie 'oktanow' - ok. 100 Oktan.
Po zmieszaniu - powstanie benzyna 'BA 70 / 72 Oktan', tylko trzeba to zrobic najlepiej w przezroczystym naczyniu i odlac, odsaczyc ewentualna wode z samego dna, ktora moze sie oddzielic z 'Denaturatu'...
Analogicznie : benzyna 'BA 75 Oktan', to mieszanka np.: 0,75 L benzyny 'ekstrakcyjnej 52 Okt. + 250 ml 'Denaturatu' i to juz jest paliwo idealne do stopnia sprezania silnika 7 : 1, czyli np. Junaka M 07 / M 10 - niektore 'szly na kolo'na takiej benzynie podobno przy ruszaniu...
Pozdrawiam.
|
|
Dzisiaj 00:05:53 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|