Ocena wątku:
- 1 głosów - 2 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Walek kopniaka 023 a 019
|
Autor |
Wiadomość |
XStuntManiac
Motomaniak z brakami wiedzy
Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Walek kopniaka 023 a 019
Co do wałków, to nie mam pojęcia, nigdy nie miałem w rękach 019.
Silnik 023, ani 019 nie mają wałka zmiany biegów wchodzącego w kartery, tym samym nie mają simeringu wałka zmiany biegów, a jedynie dwa na wale i jeden na wałku startera. Do zmiany biegów służy wodzik na górze karterów, sterowany przez automat do zmiany biegów. Tam, przynajmniej u mnie, nigdy nie było uszczelnienia, bo ta dziura jest na górze karteru, a olej leje się gdzieś tak do ok. 1/3 wysokości i nawet przy obrotach skrzyni biegów, nie wychlapuje się tamtędy olej, przez co możliwe, że tamtędy ci wyciekł.
Przy jakimkolwiek transporcie raczej jest zalecane wylanie płynów z silnika, a jeśli już, to kłaść go na stronie od sprzęgła, bo jest przystosowana, żeby nie przeciekać, dlatego powinno być bezpieczniej.
|
|
17-10-2017 16:41:18 |
|
|
XStuntManiac
Motomaniak z brakami wiedzy
Liczba postów: 81
Imię: Piotrek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Walek kopniaka 023 a 019
Najprawdopodobniej przez tą dziurkę od wodzika, bo jakby był uszkodzony simering pod zębatką przednią, to raczej by się lało cały czas, nieważne, czy byłby odwrócony na boka, czy by był normalnie(to też zależy, gdzie byłby uszkodzony).
Możesz to też sprawdzić, zdejmując zębatkę, żeby mieć uszczelkę na widoku i przechylić silnik na tą stronę, ale maksymalnie 45 stopni od poziomu, żeby się nie lało przez tą dziurkę od wodzika i patrzeć czy się gdzieś nie poci olejem, wtedy będziesz pewny co do swojej teorii.
I tak stawiam, że wyciekło ci po prostu przez dziurkę od wodzika, bo o ile pamiętam, nie ma tam żadnej uszczelki i jak z raz musiałem ustawiać skrzynię, żeby mi biegi wchodziły, to był cały w oleju, a nic nie smarowałem.
|
|
17-10-2017 19:15:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|