Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Walek kopniaka 023 a 019
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Czy walek kopniaka silnika 023 2b jest taki sam jak w silniku 019 3b czy te walki sa inne? Pytam bo mam od 023 i chcial bym zalozyc go do 019 ale nie wiem czy sa dokladnie tego samego wymiaru czy inne.
A takze podczas przewozenia motoroweru ktory byl polozona na stornie zaplonu sporo oleju mi sie wylalo z silnika z tego co zauwazylem choc go jescze nie rozbieralem to tam od strony zaplonu gdzies nie wiem czy przez simmering od walka zmianybiegow czy moze byc gdzies indziej ?
Co do wałków, to nie mam pojęcia, nigdy nie miałem w rękach 019.

Silnik 023, ani 019 nie mają wałka zmiany biegów wchodzącego w kartery, tym samym nie mają simeringu wałka zmiany biegów, a jedynie dwa na wale i jeden na wałku startera. Do zmiany biegów służy wodzik na górze karterów, sterowany przez automat do zmiany biegów. Tam, przynajmniej u mnie, nigdy nie było uszczelnienia, bo ta dziura jest na górze karteru, a olej leje się gdzieś tak do ok. 1/3 wysokości i nawet przy obrotach skrzyni biegów, nie wychlapuje się tamtędy olej, przez co możliwe, że tamtędy ci wyciekł.

Przy jakimkolwiek transporcie raczej jest zalecane wylanie płynów z silnika, a jeśli już, to kłaść go na stronie od sprzęgła, bo jest przystosowana, żeby nie przeciekać, dlatego powinno być bezpieczniej.
A walek ktory wychodzi na zebatke przednia ? O ten waleczek konkretnie michodzi i tam jest simmering a na walku kopniaka to jest oring taki gumowy i tak sie zastanawiam czy moglo sie wylac przez ten oring lub ten simmering. Wiec myslisz ze przez ta dziurke od wodzika ?
Najprawdopodobniej przez tą dziurkę od wodzika, bo jakby był uszkodzony simering pod zębatką przednią, to raczej by się lało cały czas, nieważne, czy byłby odwrócony na boka, czy by był normalnie(to też zależy, gdzie byłby uszkodzony).

Możesz to też sprawdzić, zdejmując zębatkę, żeby mieć uszczelkę na widoku i przechylić silnik na tą stronę, ale maksymalnie 45 stopni od poziomu, żeby się nie lało przez tą dziurkę od wodzika i patrzeć czy się gdzieś nie poci olejem, wtedy będziesz pewny co do swojej teorii.

I tak stawiam, że wyciekło ci po prostu przez dziurkę od wodzika, bo o ile pamiętam, nie ma tam żadnej uszczelki i jak z raz musiałem ustawiać skrzynię, żeby mi biegi wchodziły, to był cały w oleju, a nic nie smarowałem.
Olej pewnie lał ci się z otworu na wałek w karterze,dlatego, że wyciera się tam taki uszczelniacz.
Nie, wałek startera nie jest taki sam. W 019 jest o chyba 2 cm dłuższy.

Przy wodziku też jest simmering, ale od środka...
Ok ,dzieki wielkie za info co do walka. Co do wodzika to nie powiedzial bym ze jest tam simmering bo gdzie niby na wodziku? Nie wiem nie wypowiadam sie bo nie zagladalem tam....
No ok, a co z walkiem ? Wizualnie jest taki sam chyba a wymiarowo jest dluzszy?
Tak, jest tylko dłuższy.
Ok, wiec rozwialiscie juz niemal wszystkie moje watpliwosci.
A mam jeszcze jedno pytanko a propo mieszanki jaka lac do silnikow Rometowskich. Ostatnio lalem do silnikow po remoncie na dotarcie stosunek 1:25 czyli na 1L paliwa 40 ml oleju czyli na 5L 200ml oleju silnik ogolnie pracuje ok ale co tu duzo mowic kopci i swieca smola. Olej jaki leje to Castrol 2T ten w czerwonej butelce. Jaka mieszanke robic na nim tak zeby bylo dobrze , na dotarcie a takze do normalnej jazdy po dotarciu? Instrukcja mowi 1:50 czyli 100ml na 5l benzyny...
Przekierowanie