Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wał w silniku ciężko chodzi
Autor Wiadomość
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Wał w silniku ciężko chodzi
Cześć, znowu piszę udało mi się scalić kartery wszystko chodzi, ale problem pojawił się z wałem (chcę zaznaczyć że łożyska najpierw wbiłem do karterów tylko od strony iskrownika łożyska dałem na wał, i tak dałem podkładkę miedzy łożyska (piszę to żeby uniknąć pytań o to)) zauważyłem że wał jest bardziej przesunięty na lewą stronę silnika i przez to ociera o karter i ciężko chodzi. Pytanie jest takie czy da się go jakoś wyrównać na środek, opukałem go trochę młotkiem i niby coś tam się przesuną ale dalej ciężko chodzi.
26-08-2022 00:59:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 362
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Wał w silniku ciężko chodzi
Cóż, gdyby nie to że ociera o karter to nie byłoby jakoś źle, ponieważ wał po skreceniu nalezy delikatnie ostukac mlotkiem gumowym po czopach aby sie ułożył a dalej wszystko sie jeszcze poukłada w czasie pracy silnika. Natomiast twój przypadek jest identyczny z moim (jawa 223, nie wiem jaki jest twój silnik), otoz problem był ten sam - po skreceniu wał ciezko sie obraca i ociera o karter. Zrobiłem tak: wyjąłem z powrotem wał i osadziłem łozyska na nim, wczesniej podkladajac pod to łozysko ktore jest po tej stronie wału gdzie ociera, uszczelke bodajze od kolektora wydechowego od Ursusa c 360 (chodziło o zdystansowanie lozyska, rownie dobrze moglby to byc kawalek tektury lub jakas podkladka, ale wsadzona tak by po wlozeniu lozyska na goraco dało sie ten dystans wyjąć). Efekt byl taki ze juz nic nie ocierało ale wał dalej obracał sie z oporem, zrobilem na tym silniku ok. 20km i stwierdziłem ze go rozbiore kiedys a narazie bede jezdził na innym co mam sprawny (byc moze jakbym zrobil wiecej kilometrow to wał by sie ułozył i silnik mialby normalną moc). Takze jesli uda ci sie wyeliminowac ocieranie to jest duza szansa ze silnik bedzie pracował prawidlowo jesli sie ulozy.
26-08-2022 01:47:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Wał w silniku ciężko chodzi
(26-08-2022 01:47:39)Bob_Harley napisał(a):  Cóż, gdyby nie to że ociera o karter to nie byłoby jakoś źle, ponieważ wał po skreceniu nalezy delikatnie ostukac mlotkiem gumowym po czopach aby sie ułożył a dalej wszystko sie jeszcze poukłada w czasie pracy silnika. Natomiast twój przypadek jest identyczny z moim (jawa 223, nie wiem jaki jest twój silnik), otoz problem był ten sam - po skreceniu wał ciezko sie obraca i ociera o karter. Zrobiłem tak: wyjąłem z powrotem wał i osadziłem łozyska na nim, wczesniej podkladajac pod to łozysko ktore jest po tej stronie wału gdzie ociera, uszczelke bodajze od kolektora wydechowego od Ursusa c 360 (chodziło o zdystansowanie lozyska, rownie dobrze moglby to byc kawalek tektury lub jakas podkladka, ale wsadzona tak by po wlozeniu lozyska na goraco dało sie ten dystans wyjąć). Efekt byl taki ze juz nic nie ocierało ale wał dalej obracał sie z oporem, zrobilem na tym silniku ok. 20km i stwierdziłem ze go rozbiore kiedys a narazie bede jezdził na innym co mam sprawny (byc moze jakbym zrobil wiecej kilometrow to wał by sie ułozył i silnik mialby normalną moc). Takze jesli uda ci sie wyeliminowac ocieranie to jest duza szansa ze silnik bedzie pracował prawidlowo jesli sie ulozy.

nie widzi mi się rozbieranie tego silnika ponieważ zgaduje że łożyska już ułożyły się na wale a nie ma takiego ściągacza żeby coś z tym zrobić, spróbuje podgrzać wał jutro i go spróbuje postukać od strony iskrownika może się przesunie w stronę sprzęgła.
26-08-2022 01:56:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 613
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Wał w silniku ciężko chodzi
No to jak jest przesunięty w stronę zapłonu to jeszcze pół biedy. Od strony sprzęgła masz porządny gwint na wale, a skoro tak to możesz spróbować przeciągnąć wał w tą stronę.

Załóż na czop wału jakąs rurę, tak aby dół róry zaparł się o karter, na górę rury podładka tak aby wystawało powiedzmy pół gwintu, nakrętka i kręcimy. Ważne żeby nie kręcić na siłę bo albo zerwiesz gwint albo rozwalisz karter. Ciężko powiedzieć z jaką siłą bo to zawsze pół oprotu przed zwaleniem sprawy xd Jak już będziesz w takim momencie że dalej nie ma sensu kręcić to można opukiwać młotkiem z drugiej strony (byle przez drewienko).
26-08-2022 10:33:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #5
RE: Wał w silniku ciężko chodzi
Zrób tak jak ważny człowiek opisal w swoim piśmie. Tylko grzej karter z jednej i drugiej strony, a nie wal, czy lozysko.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
26-08-2022 14:00:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 102
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 34
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 121
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 124
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1419
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 605
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12776
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32656
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15514
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 86
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 147
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 539
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1241
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 96

Reklama