Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Kilka tygodni temu stałem się posiadaczem wykopanego z czeluści głębokiej stodoły Ogara 200. Stan średni, a że cena była dobra i papiery, to dużo się nie zastanawiałem.
.
Silnik ciekł z każdej strony, jak się potem okazało, był już grzebany i poskładany na silikonie budowlanym.
Jeden z karterów miał pekniętą przesłonę między zębatką napędową i magneto, ale brakowało wylamanej części.
Miałem też drugi karter z pekniętą tą ścianę, toteż biorąc pod uwagę że kartery są fabrycznie centrowane do siebie, wyłamałem pęknięty element i dopasowałem do pierwotnego kartera.

W najbliższym czasie zabieram się za składanie silnika.

Nadwozie w dalszej części, bo też jest co robić.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Najważniejsze że są papiery.Reszte pomału zrobisz.Powodzenia w pracachCool
Powodzenia, z tymi ogarami 223 problemy/wady fabryczne...
Miałem za łebka jafke mustanga, z silnikiem nie mialem problemów.

Zobaczymy jak pójdzie renowacja. Następny w kolejce czeka taki sprzęt
Gazela.Miałem kiedyś taką.Zacząłem renowacje i po czasie odpuściłem.Dużo elementów miałem pochromowanych na nowo.Teraz mi tego szkoda.
Wow Galeza, szacun
Z Gazela będzie dużo ciężej. Nie jest to wybitnie piękny motocykl, ale odnowiona na pewno wygląda dobrze. Ważne by była kompletna, bo żeby ja skompletować z czesci bazarowych to trzeba byc milionierem.
Muszę poszukać po stodole, bo była kompletna, ale się rozkompletowała, niestety. Brakuje emblematu na bak i na osłonę, brakuje ramki lampy przedniej i zaślepki obudowy silnika, reszta jest.
A i ponoć była ramka alu na krawędź siedziska. Reszta jest, nawet kilka lat temu jeździliśmy nią po polach.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Ja bym jej nie remontował, jeśli lakier jeszcze jest oryginalny (trudno ocenić po tym zdjęciu). Delikatnie bym ja umył, skompletował, usprawnił by działała, ewentualnie wyremontował silnik i zakonserwował. Przecież na co dzień tym jeździł nie będziesz, a oryginal, nawet zapyziały to w razie czego dużo więcej będzie warty.
Jest mały progres. Miałem kilka chwil wolnych i część puzzli

Mam prawie silnik.

Cylinder nie wygląda źle, mam jeszcze 2 z zestawu z mopikiem, przeczyszczę, pomierzę i zdecyduję który będzie montowany.
CDN...


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Chciałem edytować poprzedniego posta, ale już się nie da.

Wyczysciłem tłok, chyba już nie jest oryginalny i na 2-gi szlif,

pościągałem pierścienie i pomierzyłem luz zamka, wychodzi 0,2mm na każdym, wygląda na to że poprzednik robił remont i długo potem nie jeździł.
Głowica wygląda na oryginalną

Jest opcja sprawdzić czy cylinder też jest oryginalny? Garb jest, ale nie wiem czy to świadczy o oryginalności cylindra.

Wewnątrz cylinder nie wygląda najgorzej, ale jest widoczne odbicie tłoka jak stał nie ruszany. Przehonuję delikatnie gładź, wyczyszczę cylinder, głowicę i składam do końca.

Kartery składałem na uszczelki i taki specyfik, powinno dobrze trzymać
(04-08-2021 20:26:29)dimmus napisał(a): [ -> ]Jest opcja sprawdzić czy cylinder też jest oryginalny? Garb jest, ale nie wiem czy to świadczy o oryginalności cylindra.

Zobacz na kanały, jeżeli są równe i okno ssące jest na skos a nie na wprost to 100% oryginał. Możesz zobaczyć też na żeberka bo niektóre zamienniki mają te żebra odlane tak na odpierdziel, ale okna Ci wszystko powiedzą.
Powybijane są małe oznaczenia na oryginalnym cylindrze już nie pamiętam w którym miejscu
na styku cylinder-kolanko jest wybite A lub B lub C chyba te trzy litery
Kolejny mały krok.
Nigdzie nie mogłem pożyczyć honownicy o odpowiednim rozstawie, więc kupiłem, przyda się na pewno jeszcze nie raz

Cylinder jest oryginalny, jest literka B wybita i kanały są skośne.

Cylinder przed chonowaniem wyglądał tak

Po honowaniu

Nie jest idealnie, ale nie chciałem przesadzić żeby nie kombinować z nowym tłokiem i pierscieniami. Poskładałbym już do końca, ale nie mam segerów do zabezpieczenia tłoka, a na sprężynkach nie chcę montować.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie